ویلی زیته

(۱۹۲۱ ـ ۲۰۱۳)

نقاش پرولتاریا

وزیر هنر در جمهوری آلمان دموکراتیک


میم حجری

 

۱۹۸
نه.
حرف دهن خود

را
فقط
باید فهمید
فهمیدن حرف دهن همنوع
پیشکش اجنه

 

۱۹۹
توهین نیست.
ما اصلا آدم نیستیم تا به تو توهین کنیم.
تحلیل است.
ما توله سگانیم.
نه کمتر و نه بیشتر.
توله سگ که به کسی توهین نمی کند.

 

۲۰۰
عاشق خلوت خویش باش

حریفه

برای خلوت کردن با خود
باید خر پول بود.
خدا هم خدای خر پولان بوده است و نه خدای زحمتکشان.
عشق
هم
کسب و کار خرپولان علاف و عیاش است و نه کسب و کار تهیدستان زحمتکش
جاوید باد عقل رهایی بخش

 

۲۰۱
کسی که روزگاری مطالب مارکسیستی ترجمه کرده بود×

در این روزگار عسرت و ذلت و کثافت
به چه روزی افتاده است.
این اگر اعجاز منفی قرن بیست و یکم نیست
پس چیست؟


همه حکومت ها

نوعی دیکتاتوری اند.


دیکتاتوری


دیری است

که

مفهومی امپریالیستی برای عوام فریبی است.


دیکتاتوری

اما


فرم است


قالب است


قابلمه است.


تعیین کننده

محتوا

ست.


هم دیکتاتوری پرولتاریا


دیکتاتوری است


و


هم


دیکتاتوری برده داران


اشراف فئودال و روحانی


و


بورژوازی

دیکتاتوری اند.
 

۲۰۲
افکار احساسی وجود ندارند.
 احساس چیست؟
فکر چیست؟
مثال:
 زنان نصف نرانند.
 زنان ناقص العقلند.
 این ها افکار اند.
افکار عامیانه و عوامفریبانه طبقا حاکمه انگل و کثافت اند.

 

۲۰۳
منظور نماینده اصفهان در مجلس اعیان
ضد عنگلابی

است.
 اینها فرق انقلاب با عنگلاب را نمی دانند

 

۲۰۴
شاهکار طبیعت
همانطور که تماشای گلها نشاط بخش است ،
همانطور که یک اثر زیبا آرامش بخش است ،
گلگشت در کوه و دشت شادی بخش است ،
تماشای شاهکار طبیعت هم لذت بخش است.
آن کس که حجاب را ترویج می کند ،
نه به گلهای زیبا و نه به طبیعت نگه می کند ،
به شعر و موسیقی گوش نمی کند،
خود را از بهترینهای زندگی محروم می کند.
فرزاد

آره.
اگر من ـ زور از زیبایی صورت زیبا باشد
حق با مش فرزاد است.
بدبختی شعرای قرون و سطی هم همین بوده است.
اگرچه خودشان گفته اند:
صورت زیبای ظاهر هیچ نیست
تا توانی سیرت زیبا بیار


بنا بر تحریف حضرات از زیبایی
هر زن و نر صنایع سکس
زیبا ست.
با این زیبایان
اما
نمیتوان حتی سلام و علیک کرد،
همزیستی پیشکش عیاشان

 

۲۰۵
میان آغوش های نا امن دنبال امنیت می گردی، کمی بایست، خود را در آغوش بکش تا زمین کمی آهسته تر بچرخد تا سرگیجه ات کمتر شود شاید دیگر نیازی نباشد خود را به آغوش کسی بیاویزی تو هیچوقت منتظر خودت نبودی و تا خود را در آغوش نکشی آغوش تو نیز برای کسی امن نخواهد شد
حریفه

گفتن خیلی حرف ها آسان است
عمل بدان اما دشوار.
آنچه انسان را کند آشغال وار
احتیاج است
احتیاج است
احتیاج
انسان
فقط
با
نان زنده نیست.
انسان به آغوش هم نیاز دارد.
دست خودش نیست.
جفتگیری
نیازی طبیعی، غریزی و جبری است.
حیوانات که نیای ما هستند
برای جفتگیری
حتی
به جنگ مرگ و زندگی با یکدیگر خطر می کنند.
ای بسا گوزن ها و شیرها و فیل ها که در راه جفتگیری
شهید می شوند.

(شهید ک. خ. می شوند.)
راستی نجفی کجا ست؟
در دوبی است و یا کانادا؟

 

۲۰۶
میعاد در لجن

نصرت رحمانی


رقصید
 پر زد، رميد
 از لب انگشت او پريد
 ‌‌[سكه]
 گفتم:

خط
 
 پروانه ي مسين
 پرواز كرد
 چرخيد، چرخيد
 پرپرزنان چكيد، كف جوي پرلجن
 
 تابيد، سوخت فضا را نگاه ها
 بر هم رسيد
 در هم خزيد
 در سينه عشق هاي سوخته فرياد مي كشيد:
 ــ اي يأس، اي اميد!
 
 آسيمه سر به سوي «سكه» تاختيم
 از مرز هست و نيست تا جوي پرلجن
 با هم شتافتيم
 آنگه نگاه را به تن سكه بافتيم.
 
 پروانه ي مسين
 آيينه وار

برپا نشسته بود در پهنه ي لجن!
 و هر دو روي آن خط بود
 خطي به سوي پوچ، خطي به مرز هيچ
 
 اندوه لرد بست
 در قلبواره اش
 و خنده را شيار لبانش مكيد و گفت:
 ــ پس... نقش شير؟
 روييد اشك
 خاموش گشت، خاموش
 
 گفتم:
 ــ كنام شير، لجن زار نيست، نيست!
 خط است و خال
 گذرگاه كرم ها
 اينجا نه كشتگاه عشق و غرور است
 ميعادگاه زشتي و پستي است.
 از هم گريختيم
 بر خط سرنوشت
 خونابه ريختيم.
پایان


۲۰۷
در رزومه‌ای که رسانه‌های رسمی حکومت ایران از یوسف نوری،‌ سومین گزینه پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای وزارت آموزش و پرورش، منتشر کرده‌اند؛ او «توفیق حضور در راهپیمایی اربعین سال جاری» را هم از «توانایی‌های» خود معرفی کرده است.
شکست نفسی کرده تازه، این موجود این قیافه رو هم باید جزو توانایی هاش بنویسه!

اردشیر

اردشیر هم با این انتقادات فرمالیستی اش
خلایق را کلافه کرده است.
انگار خودش پلی بوی خوش پوش دخترکشی است.
این حرف ها باید تحلیل شوند.
چرا شرکت در راهپیمایی اربعین برای اعضای طبقات حاکمه در طویله
فضیلتی است؟
فرق نوری با نجفی
همینجا است.
نجفی به راهپیمایی بی خطر در حمام با دلبر
  می پردازد
و
نوری به راهپیمایی با خلایق دشمنخو  خطر می کند
که هر آن خطر خوردن تیری و یا تبری بر پشتش می رود.

 

۲۰۸
هی

عرفان خر و خردستیز،
خوب که چی بشود؟
برای مرده و نوزاد

خنده و گریه خلایق

چه فرقی دارد؟
 

۲۰۹
گاهی همه زیبایی های جهان در یکی جمع اند.

این اگر اعجاز هستی نیست،

پس چیست؟
 

۲۱۰
نه.
 راست میگه.
 ائمه کسب و کاری جز جفتگیری نداشته اند.

اکثرا

در راه جفتگیری 

شهید شده اند.
 امام زمان هم
چه مرده و چه زنده
یکی از آنها ست.

 

۲۱۱
رفقا  اصفهان بشکه باروت است.
حرف هارت پورت چی

چی میگی؟
بشکه باروت چیه؟
اصفهان شده صحرای کربلا.
خلایق آب می خواهند تا از تشنگی نمیرند.
سیدعلی

هم
بسان شمر ابن ذی الجوشن
 به عوض آب
 آدمکش می فرستد.
تو اگر جای سید علی بودی

چه می کردی؟
 

۲۱۲
خرچنگ در دیگ در حال پخته شدنه ولی همچنان داره تغذیه میکنه بجای تلاش برای نجات!
این میتونه قشنگترین تصویر مسئولین در ایران باشه که مملکت داره به نقطه جوش میرسه ولی همچنان بی خیال دارن بخور بخور میکنن!
فرهاد

 

تلاش برای معاش

صرفنظر ناپذیر است.
این در مورد فرهاد و شیرین و یوسف و زلیخا هم مصداق دارد
که
 علیرغم توسعه غول آسای مارکسیسم ـ لنیینسم
به

عوض تحلیل و  روشنگری علمی و انقلابی
هارت و پورت می کنند
و

فروتر می روند.


جهان به کام چپاولگران است و بس.


دلیلش همین است.


پرولتاریا

در حال عقب نشینی است


و


صحنه

از

مبارزه و مبارز انقلابی


خالی است.
 اوپوزیسیون همه جا ارتجاعی تر از پوزیسیون است

.

 

۲۱۳
نه.
 تحلیل است و نه تعریف و تعارف و تحسین و تجلیل الکی.
 اگر شک داشتید آیینه ای بخرید و ایمان بیاورید.

 

۲۱۴
نه.
سکه را بالا انداخته اند و او می بایستی شیر یا خط بگوید.
سکه را به پروانه مسی تشبیه می کند که در لجن می نشیند و هر دو طرفش خط است.
نصرت
 همان کافکا و هدایت
در عرصه شعر است.

 

۲۱۵
نطر این و ان راجع  به چیزی ربطی به صحت آن نظر  ندارد.
شناخت حسی را جانوران هم دارند.
 از فوت و فن آشیانه سازی پرندگان می توان فهمید.
تفکر کار هر کس نیست و فکر فراورده هر مغز نیست.
تفکر علمی و انقلابی
 هنر بزرگ بی بدیلی است که باید به مشقتی فرا گرفته شود.

 

۲۱۶
دلیل از بین رفتن دیناسورها و حیات در زمین برخورد چنین استروئیدی بر زمین بوده است.
جایش هنوز هم هست

ادامه دارد.