Das Werk „Bei der Arbeit“ des Malers Willi Sitte am Donnerstag (20. Oktober 2011) in der Kunsthalle „Villa Kobe“ in Halle an der Saale. Das Ölbild ist ein Selbstbildnis aus dem Jahr 1995. Der Künstler ist wegen seiner DDR-Vergangenheit umstritten.  

ویلی زیته

(۱۹۲۱ ـ ۲۰۱۳)

نقاش پرولتاریا

وزیر هنر در جمهوری آلمان دموکراتیک


میم حجری

 

۹۸

سوابق خدماتی آقای " اسماعیل زارعی کوشا " متولد ۱۳۵۷ ، عمر نوح می خواهد ! 

واقعا" برای خواندن سوابق ایشان آدمی نفس کم می آورد !

با ۴۳ سال سن این همه مدیربت و مسئولیت !

به نظر نمی رسد وقتی برای خوابیدن هم داشته باشد
حریف

این جور انتقادات
 را
رسانه های طبقات حاکمه
در همه منابر خود
شب و روز می کنند.
گنجشک است که رنگ می زنند و به عنوان بلبل می فروشند.
چه باید کرد؟
 نتیجه انقلابی کذایی نهایی از این انتقادات عنقلابی
 دادن پست کمتر به امثال او خواهد شد.
نتیجه چه خواهد شد؟
دوام مستدام نظام مبتنی بر استثمار و استحمار و ستم.

۹۹
۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ کودک جهان بی خانمانند!
استاد دانش کاه


خوب
چه باید کرد؟

 

۱۰۰
باغ فردوس
(کسانی در این جهان هستند که قادرند ناب ترین احساس بشری را در وجود دیگران بر انگیزند)
هیچ وقت چهره نورانی و مهربان خانم بهادرزاده را فراموش نمی کنم.

انسان تنها موجودی است

که

هم

قادر به خودفریبی است

و

هم

قادر به عوامفریبی .
 

۱۰۱
روز یکشنبه  ۲۸  _نوامبر_روز_جهانی_سپیده_قلیان

واقعا؟
روز جهانی مش محمود
چندم کدام ماه فرنگی است؟

 

۱۰۲
نیچه بدترین دشمن خرد و حقیقت بوده است.
 کتب نیچه جزو کتب درسی در زمان هیتلر دیوانه خردستیز خون آشام بوده اند.

 

۱۰۳
پوتین هشدار داد به ناتو


جنگ های زرگری اند.
فقط از امپریالیسم المان
 ۵۰۰۰ شرکت در روسیه
دایر است.
صدر اعظم سابق المان با حقوق یک میلیون دلار در سال
حبیب و طبیب ادیب حضرت پوتین است

 

۱۰۴
هماندیشی
یعنی
 چالش افکار
و
نه
افراد.

چالش افراد

چاقوکشی است.

ضمنا
افکار
شخصی نیستند.
طبقاتی اند.
منم منم کردن های خیلی ها
نشانه نادانی آنها ست.
معنی مفاهیمی را که نمی فهمید
بپرسید.
   توهین چیه؟
انقلاب = گذار از پله نازل توسعه جامعتی به پله عالی تر
مثلا گذار از فئودالیسم به کاپیتالیسم
انقلاب سفید انقلاب است

چون با پیروزی اش

جامعه از مرحله نیمه فئودالی به مرحله کاپیتالیستی می گذرد

و

اشرافیت فئودال و روحانی

سلب مالکیت و حاکمیت و حتی حکومت می شود.
از این به بعد است که روحانیت وارد اوپوزیسیون می شود
 و

شعارهای عنقلابی

می دهد

تا

عوامفریبی کند و جامعه را به وضع سابق برگرداند.
نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی

شعاری عنقلابی

بوده است
پیروزی مجدد اشراف فئودال و روحانی در وحدت با بورژوازی سنتی ـ بازاری
پیروزی عنگلاب

است.
به زبان فرنگی رستاوراسیون است
پیروزی مجدد ارتجاع سرنگون شده است.
همین روند و روال در اتحاد شوروی و آلمان شرقی و غیره هم رخ داده است
عنگلاب بر انقلاب غلبه کرده است.
بهتر از این نمی توان توضیح مفهومی داد.

 

۱۰۵
انقلاب را شاه کرده بود.
ارتجاع
 در بهمن ۵۷ بر انقلاب پیروز شده است
 و اشراف فئودال و روحانی روی کار امده اند
و بالاجبار بورژوا شده اند.
و به اجرای وصایای انقلاب سفید
ادامه می دهند
 شاه پس از پیروزی انقلاب سفید
شخصیتی انقلابی ـ بورژوایی بوده است.
خمینی و اوپوزیسیون شاه
ارتجاعی بوده است.
در اتحاد شوروی هم
عنگلاب پیروز شده است.
گربه چف و یلسین و پوتین و آن و این عنگلابی اند.
 مرتجعند.
ضد انقلابی اند

 

۱۰۶
برای امروز خوشمزه نبودن شام کافیه تا با خیال راحت بمیرم
لیا

اولا
مزه غذا
ربطی به کیفیت آن ندارد
ثانیا
مزه غذا

را
میتوان تعیین
و
حتی مانی پولیزه (دستکاری)
کرد.
ادویه جات را برای همین آفریده اند
مثلا میتوان به مدد ادویه جات
از هر زباله ای طعامی خوشمزه پخت.
مش دونالد و کولا کلاه هم همین کلاه را سر خلایق می گذارند.

لذت
هر چه بیشتر
مرض به همان اندازه بدتر و درمان ناپذیرتر.

ترفند مش دونالد
چربتر و نرمتر و شیرین تر کردن غذا است.
تعیین کننده اصلی مزه
میزان چربی و مواد قندی اند.

 

۱۰۷
تعیین کننده محتوای شناخت
 اوبژکت (موضوع) شناخت است
و نه سوبژکت شناخت (طرفین بحث.)
ما اصلا اعتنایی به خویشتن و همنوع نداریم.
مهم خود افکارند و نه افراد.
چرا و به چه دلیل؟


۱۰۸
دین نه اسباب سعادت آدمیان
بلکه اسباب غارت آدمیان است.

بستگی دارد به اینکه تعریف مان از دین چه باشد.
بشریت همیشه دین داشته اند
بدون اینکه دین
اسباب غارت نان سفره شان باشد.
میان ادیان و خرافات نباید علامت تساوی گذاشت.

 

۱۰۹
خورشید اُریب می تابد
بر پنجره های کوتاه

نهال نو رَسَم
به غروب زود رس تن داده
در غفلت از
بوسه های نور
برشبنم صبح گاهی لبا نش .
شهناز هماپور

برای خورشید
کوتاهی و بلندی پنجره و سن و سال نباتات مهم نیست.
خورشید
بر همه چیز
به یکسان می تابد.
خورشید در واقع
می سوزد.
خورشید کره گازی شکلی است که میدان انفجارات مکرر رادیو اکتیو با دمای  چندین هزار سانتیگراد است.
میان نباتات اما رقابت و مبارزه بر سر آب و نور و املاح و زمین و هوا ست.
داروین
تنازع بقا
نامیده است.
نهال نورس
تشنه و گشنه آب و نور و هوا است  
ولی
دسترسی اش به آنها اندک است
بی انکه غافل از انها باشد.

 

۱۱۰
سانسور
بدترین فرم کنترل آدم ها ست
نینا

سانسور
فرمی از مبارزه طبقاتی در عرصه نظری، فکری و خلاصه ایده ئولوژیکی  است.
سانسور
انواع مختلف، متفاوت و متضاد دارد.
مثل هر فرم دیگر.
مثال:
در قابلمه
هم می توان آش پخت، هم آبگوشت و هم آب خشک و خالی.
قابلمه تعیین کننده نیست.
تعیین کننده محتوای هر فرم است
سانسور
هم
می تواند
مانع تبلیغ خرافه باشد
و
هم
می تواند سدی در برابر نور و روشنگری باشد.
ضمنا
خودسانسوری
هم
در بین است
که
علل مختلف و مشخص دارد.

 

۱۱۱
زباله های صراف باشی
نه ارزش خوردن

دارند
و

نه ارزش خواندن.
لاطائلات صرافان
ربطی به فکر ندارند.
یک روز پای منبر سیدعلی نشستیم
 و مثل سگ پشیمان شدیم.
اتلاف وقت گرانبها بود.

 

۱۱۲
کسی که سلول انفرادی را ساخت می‌دانست سخت‌ترین کار انسان تحمل خویش است..
نینا


 
این چیزها بستگی به 
عوامل اوبژکتیو و سوبژکتیو دارند.


در نتیجه

صدور حکم کلی مجاز نیست.


مثال:


زندان انفرادی


در شکنجه گاه و در زندان


تفاوت عظیمی با هم دارند.


خود زندان تعیین کننده نیست.


تعیین کننده شرایط عینی مربوطه اند.


در زندان انفرادی شکنجه گاه


فرد مربوطه در چنگ وحشت 
مطلقا تنها ست.


چراغ رابطه ها به کلی خاموشند.


فروغ



زندان انفرادی معمولی

اما
بهتر از زندان عمومی با مشتی لات و لاشخور است.


آدم اگر آدم باشد


مشکلی با تنهایی ندارد.


تنها


ضمنا

به معنی تن ها


ست


چون انسان

دارای 
من درونی 
خویش نیز است


و


می تواند به مدد او

بر تنهایی غلبه کند.


تنهایی


بهترین شرایط برای مرور ماضی و خودشناسی و جامعه شناسی است.


متفکرین موفق


تنهاترین تنهایان بوده اند.



 

۱۱۳
آره.
هوس
آژیر اندام است
و

بدان معنی است که اندام به کدام مواد نیاز دارد
مثلا
اگر
گرسنه باشی
حتی نان بیات
لذیذتر از چلوکباب
می گردد.
پس از کار عرقریز که اندام کلی انرژی از دست داده،
هر غذایی می چسبد.


۱۱۴
خود آزاری

(مازوخیسم)
 نوعی بیماری روحی و روانی است.
چیزی استثنائی است
و نه قاعده.
چنین بیماری

بی اعتنا به اینکه در سلول انفرادی باشد و یا در سلول عمومی
 در عذاب است.

۱۱۵

گاهی تنهایی یک ضرورته برای پیدا کردن خود واقعی


نینا



 

این اندیشه نینا


درست است


بی آنکه دقیق باشد.


تنهایی

فی نفسه


ربطی به خودشناسی (پیدا کردن خود واقعی کذایی) ندارد



خودشناسی


فقط در دیالک تیک جامعه (همنوع) شناسی و حتی طبیعت شناسی و خودشاسی میسر می شود.


بدون شناخت جامعه


نمیتوان به خودشناسی نایل آمد.


فرد


در


آیینه همنوع

(چه همنوع جامعتی، چه همنوع نباتی و چه همنوع جانوری)

خود را بازمی یابد و بازمی شناسد.


نقش تنهایی


در


حلاجی بازیابی ها، بازشناسی ها و تجارب حاصله است


همین وبس.



و

گرنه

حتی میمون ایزوله و تنها


میمون نیست


چه رسد به انسان ایزوله و تنها.


 

۱۱۶
شعور انسانی نه تنها جهان را منعکس می کند، بلکه آن را می آفریند.
و. ای . لنین
بنیاد آموزش انقلابی
 احسان طبری

 

منظور لنین چیست؟

شعور

که

نمی تواند جهان ساز باشد.

 

۱۱۷
  زمان هیچگاه دردی را درمان نکرده است
این ماه تسیم که به مرور زمان به دردها عادت می کنیم.
گارسیا

پیش شرط حل درست مسئله
طرح پیشایپش درست مسئله است
گروهبان گارسیا
 تفاوت میان عادت به درد با درمان درد
از زمین تا آسمان است.
علاوه بر آن
خلایق به درد عادت نمی کنند
درد را تحمل می کنند
اندام آدمی هم مواد مسکن و مخدر بر ضد درد تولید می کند.
کارخانه اندام
کارخانه شیمیایی (داروسازی) حیرت انگیزی است

 

۱۱۸
ویرایش:
ناگهان پرده برانداخته‌اي یعنی چه
مست از خانه برون تاخته‌اي یعنی چه

زلف در دست صبا گوش به فرمان حریف
اینچنین با همه ی (همه) درساخته‌اي یعنی چه

شاه خوبانی و منظور گدایان شده‌اي
قدر این مرتبه نشناخته‌اي یعنی چه

نه سر زلف خود اول تو به دستم دادی؟
بازم (باز ام = باز مرا)  از پای درانداخته‌اي یعنی چه

حافظا در دل تنگت چو فرود آمد یار
خانه از غیر نپرداخته‌اي یعنی چه
حافظ

 

۱۱۹
«وَإِن يُرِدْکَ بِخَيْرٍۢ فَلَا رَآدَّ لِفَضْلِ»
اگر خدا خیری برای تو بخواهد هیچ‌کس
نمی‌تواند لطف خدا رو از تو برگرداند
سوره یونس

اگر کسی خداشناس باشد
 می داند که خدا خیر نیست

ادامه دارد.