ویلی زیته

(۱۹۲۱ ـ ۲۰۱۳)

نقاش پرولتاریا

وزیر هنر در جمهوری آلمان دموکراتیک


میم حجری

 

۲۱۷
در ۴۰ سال، باندازه ۷۰۰ سال منابع آبی را مصرف کرده ایم.

نتیجه خسارت امروز را ۴۰ سال دیگر بصورت نابودی تمدن خواهیم دید .!!
عمق فاجعه ی اصفهان روی زمین و تنها خشک شدن زاینده رود نیست،

بزرگترین فاجعه نشست زمین و زلزله‌ی خاموشی ست که شاید در کمتر از چند دهه اصفهان را ببلعد و دیگر نشانی از نصف جهان و آن همه زیبایی و هنر و تاریخ باقی نماند.
و به همت بلند مسوولان نا کارآمد و نا لایق تخریب محیط‌زیست در این چند دهه ،قطعا نیاز به دهها قرن هست تا که شاید ترمیم شود.!!‌‌‌
البته محیط‌ زیست دیگر استانها و شهر ها چیزی بهتر و برتر از اصفهان نیست.
در سیاست های کلان ایران ،متاسفانه غیر از اختلاس و دزدی و موی زنان ،موضوع محیط‌ زیست و مدیریت منابع طبیعی و برنامه ریزی های دراز مدت جایگاهی ندارد.
یقینا در مقدمات این تخریب و خرابی ما هم سهمی داریم .
آری آن زمان که اداره کشور و مسائل اساسی زیست محیطی، کشاورزی،منابع طبیعی وووو را به افراد نالایق و نا کار آمد سپردیم
 علامه


حالا
همه کاسه ها و کوزه ها را سر این مهر و آن مهره و سکنه جنقوری خراب کنید
تا طبقات حاکمه
به آب زمزم شسته شوند
و
مطهرتر از  ماتحت مطهری شوند.
حاکمیت عقب مانده ترین و مرتجع ترین طبقات اجتماعی
تبعید خرد و تبلیغ سیستماتیک خرافه
آخر و عاقبتی جز این نمی تواند داشته باشد.
علم
صرفنظر ناپذیر است
و
فراگیری مارکسیسم ـ لنینیسم
ضرورتی الزامی است.

 

۲۱۸
افکار چگونه تشکیل می شوند؟
 سیب میوه ای قابل خوردن است.
 این یک فکر است.

از کجا امده است؟

۲۱۹
داعش‌های آلمانی‌ برای یادگیری فرایض دینی، کفشهاشنو در نیاورده دارند نماز میخونند.....
خود آلمان میگه من ۴۰۰ جهادیست اسلامی به عراق و سوریه فرستادم.
-۱۸% آن‌ها کمتر از ۱۸ سال دارند مدرسه و یا دانشگاه را به اتمام نرساندند.
-۸۲ درصد آنها بیکارند
- از ۳۷۸ نفر ، ۲۴۹ نفر آنها مرتکب جرم از قبیل اعتیاد دزدی و خشونت هستند.
برای آنهایی که غرب را فقط از دیدگاه به اصطلاح "حقوق بشر" و دموکراسی قضاوت میکنند.

منظور؟
فوندامنتالیسم
چه شیعی (خمینیسم) و چه سنی
چیست؟

 

۲۲۰
قرارداد چیه؟
سیب میوه ای خوردنی است

یک جمله است.
سیب در این جمله یک کلمه است.
کلمه چیست؟
 جمله چیست؟
نسرین یک دختر است.
این فکر است.
قرارداد چیه؟
از کجا آمده است؟
 آب در ۱۰۰ درجه سانتیگراد در جو زمین می جوشد.
این یک فکر است.
 از کجا آمده است؟

 

۲۲۱
این چه دنیایی است
که می‌تواند دستگاه‌ها را به مریخ بفرستد
ولی ...
هیچ کاری
برای جلوگیری از کشتن انسان‌ها
انجام نمی‌دهد؟

«سارا» مگو
غیر از شعور
کم و کسری ندارد.
مگر دنیا آدمکش است؟
مگر دنیا دستگاه به مریخ می فرستد؟
هدف از سفر به کاینات و مریخ و ماه
جست و جوی ادم در آنجا ست.
در کره زمین
قحط ادم است.
آدم کجا بود تا بکشند؟

 

۲۲۲
شجریان

استاد عشق و استاد ازادگی؟
بروید از همسر اولش بپرسید


۲۲۳
زمانیکه شاه گفت من صدای مردم راشنیدم،دیگردیرشده بود،
واینک نیزدیرشده است،
تاریخ آیاتکرارخواهدشد؟
حریف خوابالود

زمان شاه زمانه دیگری بود.
در این زمانه آب سر بالا می رود و قورباغه ابوعطا می خواند.
ضمنا تاریخ
فقط

تکرار نمی شود.
 چه می شود؟

 

۲۲۴
زنده باد آزادی بی قید و شرط شعور،
اگر دنیای مجازی نبود ما فکر می کردیم،
هنرمندان ما متفکرند و-با انصاف،
قبل از منفعت و مماشات نسبت گفتارشان تعهد اخلاقی دارند
کم ونیست کارگری

کمونیسم کارگری
بدترین دشمن شعور بوده است.
به همین دلیل مخالف سرسخت مارکسیسم بوده است.
هنر چیست؟
خرافه هنر متعهد اگزیستانسیالیسم
دال بر نادانی حضرات است.
آثار هنری
خودپو هستند
و
نه
آگاهانه و فرمایشی.
شعری که آگاهانه و مصلحتی سر هم بندی شده باشد
اصلا شعر نیست.
شعار است

و
ربطی به هنر ندارد.

 

۲۲۵
زمانی که تعلیم و تربیت این حقیقت
را بپذیرد که:
هر انسان موجودی منحصر به فرد است و به هیچ کس دیگر شبیه نیست
این آغاز انقلابی بزرگ خواهد بود.
اشو

اشو یا مطلقا خر است و یا قصد خر پروری دارد.
اشو خیال می کند که تعلیم و تربیت
چیزی هشلهف و خود به خودی است

آشو نمی فهمد که تعیین کننده تعلیم و تربیت
طبقه حاکمه است.
مثال:
تعلیم و تربیت زمان شاه کجا و تعلیم و تربیت زمان شیخ کجا؟
کتب درسی را حداقل ببینید تا بدانید که تعیین کننده تعلیم و تربیت کیست.

 

۲۲۶
با کمال بی شرمی سرکوب اعتراضات اصفهان رو به افغانستانی های مهاجر و پناهجوئی نسبت میدهند که بقول این دلقکان شوینیستی که بعنوان سخنگوی توده ها در رسانه های معلوم الحالی مانند تلویزیون ایران انترناشیونال حضور می یابند، بزدلانه از دست طالبان فرار کرده و در ایران بعنوان مزدور مردم معترض را به خاک و خون میکشند...بعد همزمان با تطهیر دستگاه سرکوب رژیم به ستایش نیروهای انتظامی ایرانی می پردازند که از سرکوب مردم خوداری کرده و با آنها همصدا و همدل شدند..
اینها شدند سخنگوی توده ها و در این آشقته بازار جوگیر شدن صدای اعتراض هیچکس حتی چپها هم به این شوینیسم متعفن که به نام توده های زحمتکش اصفهانی میکروفون دار شده اند و با این شانتاژها و آدرس عوضی دادنهای زیرکانه سعی میکنند مردم رو به جان مهاجرین و پناهجویان زحمتکش و شریف بی پناه افغانستانی بندازند، بلند نمیشه.
راوی

افاغنه
دیری است که به روز اکراد افتاده اند.
افاغنه
هم
شده اند آلت دست ارتجاع از هر نوع.
اجامر جنقوری

از افاغنه شیعه
در جنگ های «استعمارگرانه» خود در سوریه و غیره نیز استفاده می کند.
زمان شاه هم از افاغنه برای مقابله با اعتراضات رو به رشد
استفاده وسیع به عمل می آمد.
افاغنه پناهنده را در اردوگاه های خاصی به لحاظ روانی به جنون می کشیدند و بعد به جان مردم می انداختند

 

۲۲۷
سرمایه داری یا نئولیبرالیسم؟
پرچم آنتی نئولیبرالیستی در واقع به کمپ جمهوری اسلامی وصل است.
نئولیبرالیسم واقعیت دارد و تافتی جدا از بافت سرمایه داری نیست..
راوی

ما با ۵ نوع  نقد کاپیتالیسم
سر و کار داریم
که فقط یکی از این انواع پنجگانه انقلابی است و مابقی ارتجاعی  اند:

۱
نقد کاپیتالیسم از موضع فئودالی
که مارکس حتی بدان اشاره کرده است.
مثلا در اشاره به قصه اوژنی دو گرانده بالزاک

این نقد کاپیتالیسم
در همه کشورهای عقب مانده مثلا ایران رواج وسیع داشته و متأسفانه به دلایل اوپورتونیستی افشا نشده است.
و نهایتا به نفع ارتجاع فئودالی و روحانی تمام شده است.

۲
نقد کاپیتالیسم از موضع فاشیستی
آنتی سمیتیسم نازی های آلمان و چپ های فاشیستی ایران
به نوعی نقد کاپیتالیسم سرشته بوده و است.
شهروندان یهودی به اتهام نزولخواری و خست میلیون میلیون سلب مالکیت و حتی سلب حیات شده اند.
در حالیکه تکیه گاه فاشیسم
اولیگارشی مالی و بورژوازی انحصاری صنعتی بوده است.

۳
نقد کاپیتالیسم از موضع فوندامنتالیستی شیعی و سنی که با سید قطب معروف که بخش اعظم آثارش به فارسی ترجمه و در کتابخانه های اسلامی دانشگاه های ایران عرضه شده و اثار عوامفریبانه اجامر روحانیت شیعه
مثلا جلال آل احمد و شریعتی و  غیره شروع شده است.
انتقاد از غرب و غرب گرایی خمینی و غیره
به نوعی نقد کاپیتالیسم نیز سرشته است.
این انواع نقد کاپیتالیسم باید نقد می شدند و نقد شوند.
یکی از انتقادات وارده بر مدعیان کذایی مارکسیسم همین هم است.
فقط علی اکبر اکبری آثار شریعتی را نقد کرد و مدعیان بیسواد مارکسیسم چه بسا زباله هیا شریعتی را تأییید و حمایت کردند.

۴
نقد کاپیتالیسم از موضع بورژوازی انحصاری ـ دولتی در لفافه انتقاد از نئولیبرالیسم
که پس از فروپاشی اتحاد شوروی اوج گرفته و مد دشه و ادامه دارد.
بورژوازی
چنان وانمود میکند که انگار
نئولیبرالیسم من در اوردی
تافته جدا بافته ای از کاپیتالیسم است و خودش اقتصاد بازار، اقتصاد اجتماعی بازار و غیره است و خیلی جامعه گرا ست.
همین سیاست را بورژوازی امپریالیستی
با نئوفاشیسم و ترامپیسم و راسیسم و غیره هم دارد.
بشریت به زعم  بورژوازی امپریالیستی آلترناتیوی جز نئوفاشیسم برای امپریالیسم ندارد
نئوفاشیسمی که شبیه فوندامنتالیسم در شرق است.
ضمنا نئوفاشیسم را با مفاهیم متنوع به جناح های راست رادیکال، ضد نخبگان، ناسیونالیست، ناسیونال ـ سوسیالیست و الی آخر طبقه بندی میکند.

۵
نقد کاپیتالیسم از موضع پرولتاریا
تنها نقد انقلابی است که با مارکس و انگلس پایه علمی کسب کرده است


۲۲۸
خمینیسم و طالبانیسم و داعش و غیره
چیزی جز فوندامنتالیسم نیستند.
برای درک آن باید فاشیسم را شناخت.

 

۲۲۹
سیب چیست؟
مفاهیم از هر نوع تعریف دارند.
ایرانی جماعت همه چیز را مانی پولیزه می کنند.
به همین دلیل کسی حرف دهن خودش را حتی نمی فهمد
چه رسد به فهم حرف دهن همنوع

 

۲۳۰
هر جمله ما را باطل می دانید ذکر کنید و بعد با اقامه دلیل بطلانش را اثبات کنید

 

۲۳۱
بحث بر سر شما که نیست.
بحث بر سر سیب است.
سیب یک مفهوم است.
این مفهوم چگونه تشکیل شده است؟

ادامه دارد.