۱۴۰۰ آبان ۲۴, دوشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (الف) آگاهی (۳)

buntes Auge, Reflexion, Reflektieren     

 
هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

 

۱۸

·    در مبارزه در راه اشاعه تئوری مارکسیستی ـ لنینیستی و جهان بینی طبقه کارگر، شعور خودپو که جز مبارزه طبقاتی اقتصادی چیزی در نظر ندارد، به سطح شعور طبقاتی علمی و انقلابی، یعنی به سطح آگاهی ارتقا داده می شود.

 

·    مراجعه کنید به شعور طبقاتی

 

 

شعور طبقاتی

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/2976

 

 

۱۹

·    آگاهی برای طبقه کارگر، پیش شرط صرفنظرناپذیری برای پیروزی اش در مبارزه انقلابی  و برای واقعیت بخشی کامل به رسالت تاریخی اش بوده و است و خواهد بود. 

 

۲۰

·    به قول لنین، «بدون تئوری انقلابی، پراتیک انقلابی هم نمی تواند وجود داشته باشد.»

 

 

۲۱

·    تحت شرایط سرمایه داری انحصاری ـ دولتی نیز موفقیت جنبش کارگری قبل از همه وابسته به غلبه بر ایده ئولوژی بورژوایی با آگاهی سوسیالیستی است.

 

۲۲

·    استقرار سوسیالیسم  به معنی تغییر اساسی تعیین کننده در گذار از خودپویی جامعه طبقاتی به آگاهی بر روند حیاتی در فرماسیون کمونیستی جامعه است.

 

۲۳

·    با تصاحب وسایل تولید توسط جامعه و با جایگزینی آنارشی (هرج و مرج) تولید با سازمان آگاهانه مبتنی بر پلان بندی، انسان ها به قول انگلس، برای اولین بار در تاریخ، اربابان آگاه و واقعی طبیعت می گردند.

·    برای اینکه و از این طریق که اربابان جامعتیت (جامعتی گشتن) خود می گردند.

·    قوانین کنش جامعتی خودشان  که تا آن زمان به عنوان قوانین طبیعی بیگانه و غالب بر انسان های تماشاگر تصور می شدند، توسط انسان ها با شناخت کامل به کار بسته می شوند و بدین طریق تحت سلطه انها قرار می گیرند.

 

۲۴

·    تنها از این به بعد است که انسان ها، تاریخ خود را خودشان با آگاهی کامل می سازند.

 

ادامه دارد.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر