۱۴۰۰ آبان ۲۸, جمعه

فرهنگ مفاهیم فلسفی (الف) آنتی کمونیسم (کمونیسم ستیزی) (۹)

 


پروفسور دکتر ماتهویس کلاین

برگردان

شین میم شین

  

۱۰۰

·    با تقسیم آلمان به دو دولت در سال ۱۹۴۹ مرحله نوین توسعه  آنتی کمونیسم در آلمان شروع می شود.

 

۱۰۱

·    امپریالیسم آلمان دو باره دستگاه دولتی خود را با حمایت همه جانبه امپریالیسم آنگلو ـ آمریکائی به طرز همه جانبه ای تشکیل می دهد.

 

۱۰۲

·    آنگاه در مبارزه بر ضد کمونیسم به حملات علنی و آشکار آغاز می کند و ایدئولوژی ها و متدهای پیکارجویانه را به خدمت می گیرد.

 

۱۰۳

·    اکنون دیگر ایدئولوژی «راه سوم» اعتبار و نفوذش را از دست می دهد و با شروع دهه ۵۰ قرن بیستم، جای خود را به جبهه پهناور پیکارجوی جدید مارکسیسم ستیزی تحت عنوان «نقد مارکسیسم» می دهد.

·    جبهه جدید التشکیلی که به طور سیستماتیک عمل می کند.

 

 

۱۰۴

·    سردمداران «نقد مارکسیسم» ـ قبل از همه ـ از ایدئولوگ های ارتجاعی کاتولیکی و پروتستانی روحانیت سیاسی تشکیل می یابند.

 

۱۰۵

·    روحانیت سیاسی با سوء استفاده از مذهب مسیحیت و پیوندهای مذهبی مؤمنین و با حمایت تئوریکی فلسفه نئوتومیسم، اگزیستانسیالیسم مسیحی و پرسونالیسم (پروتستانی) در سال های ۵۰ قرن بیستم به مهمترین مبنای ایدئولوژیکی  آنتی کمونیسم بدل می شود.

 

۱۰۶

·    ایدئولوگ ها و رهبران روحانیت ـ بدون کوچکترین ابائی ـ خود را در خدمت سیاست آنتی کمونیستی و انتقامجویانه سیستم حاکمیت احیا شده انحصاری ـ دولتی در حال انسجام امپریالیسم آلمان قرار می دهند.

 

۱۰۷

·    آنها به توجیه مسلح شدن مجدد ارتش آلمان می پردازند، از عضویت آلمان غربی در ناتو دفاع می کنند، رواج مجدد خدمت سربازی، میلیتاریزاسیون (نظامی سازی)  حیات اجتماعی، ممنوع اعلام کردن حزب کمونیست آلمان، تعقیب مبارزان صلح را مورد تأیید قرار می دهند، به توجیه گرایشات رژیم آدینائر در زمینه تجدید نظر در مرزهای آلمان، تسلیحات اتمی و حتی تدارک یک جنگ اتمی بر ضد کشورهای سیستم جهانی سوسیالیسم می پردازند.

 

۱۰۸

·    آنها با «جنگ روانی» که به ابتکار اشتراوس ـ وزیر جنگ آلمان غربی ـ به راه افتاده بود و در پیمان ناتو نیز به طور نهادین تشکیل یافته بود، احساس یگانگی قلبی می کنند و کلیسا را ـ علیرغم تمایلات صلح طلبانه اقشار پهناور مردم ـ با عقد «قرار داد ارشاد ارتشی» به کلیسای پیمان ناتو و به آلت دست امپریالیسم و میلیتاریسم بدل می کنند.

 

·    مراجعه کنید به میلیتاریسم

 

 

میلیتاریسم

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/3332

 

 

۱۰۹

·    ائتلاف میلیتاریسم با روحانیت به محافل حاکمه کمک می کند که «حتی مسلح گشتن به تسلیحات اتمی، تدارک جنگ اتمی و جنگ صلیبی بر ضد سوسیالیسم را به مثابه «امری خدا خواسته» جا بزنند و جنبش توده ها بر ضد تسلیح اتمی و به خاطر صلح و پیشرفت را سد کنند.»

·    (نقل از مصوبه پلنوم چهارم حزب سوسیالیستی متحده آلمان)

 

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر