۱۴۰۰ مهر ۲۶, دوشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ج) جشنواره های کارخانجاتی

 #e1946 Betriebsfestspiele Ronneburg 25 Jahre DDR silberfarben 1

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین
 

 

۱

·    جشنواره های کارخانجاتی به نقطه اوجی در حیات فکری ـ فرهنگی و ورزشی کارخانجات و اقالیم محلی و به نقطه اوجی در مقایسه خدمات اقتصادی ـ فرهنگی میان گردان های (بریگادهای) کلکتیوها و بخش های کارگری اطلاق می شود.

 

۲

·    جشنواره های کارخانجاتی بنا بر پیشنهاد دوازدهمین اجلاس کمیته مرکزی حزب سوسیالیستی واحد آلمان (۱۹۶۹) و بنا بر تصویب ریاست انجمن سندیکاهای آزاد آلمان (اف دی گ ب) از سال ۱۹۷۰ در صنایع سوسیالیستی، کارخانجات ساختمانی و کشاورزی در همکاری با تعاونی های موجود در اقالیم محلی، کارخانجات کوچک و مدارس، تئاترها و دیگر نهادهای هنری مرتبط با کارخانجات صورت می گیرند.

 

۳

·    جشنواره های کارخانجاتی در پیوند تنگاتنگ با وظایف مسابقه سوسیالیستی در صنعت و کشاورزی قرار دارند.

 

۴

·    جشنواره های کارخانجاتی موجب انگیزش همه جانبه حیات فکری ـ فرهنگی زحمتکشان می شوند و ضمنا نیروهای نوینی برای کردوکار هنری گرد می آورند و به توسعه ابتکاراتی در فرهنگ کارگری سوسیالیستی منجر می شوند.

 

۵

·    جشنواره های کارخانجاتی همزمان نمایشگاه خدماتی بهترین فعالیت های فرهنگی خلاق کارگران، تکنیسین ها، دانشمندان و دهقانان تعاونی ها و جوانان محسوب می شوند.

 

۶

·    جشنواره های استعدادهای جدید کارگران جوان با جشنواره های کارخانجاتی در رابطه قرار دارند.

 

۷

·    ثمرات دیگر جشنواره های کارخانجاتی به شرح زیرند:

 

الف

·    پیشبرد رابطه با فرهنگ و هنر سوسیالیستی در گروه ها و گردان های سندیکایی

 

ب

·    تعمیم بهترین دانش تجربی درجامه عمل پوشاندن به پلان های فرهنگی و آموزشی ـ پرورشی کلکتیوها و دفاتر یادداشت روزانه گردانها و غیره

پ

·    تحکیم روابط دوستانه میان کارگران و هنرمندان

 

۸

·    در تشکیل جشنواره های کارخانجاتی، سنن محلی نیز در نظر گرفته می شوند.

 

۹

·    جشنواره های کارخانجاتی به تنویر نقش رهبری طبقه کارگر و سیاست وحدت طلبانه اش در عرصه فرهنگ و هنر منجر می شوند.

 

۱۰

·    با برگزاری جشنواره های کارخانجاتی، جشنواره های کارگری بنیان پهناوری کسب می کنند.

·    برای اینکه بهترین آثار هنری کارخانجات برای شرکت در جشنواره های کارخانجاتی جمهوری آلمان دموکراتیک پیشنهاد می شوند.

 

۱۱

·    مسئولیت سازماندهی جشنواره های کارخانجاتی به عهده رؤسای سندیکاهای کارگری کارخانجات در همکاری با رؤسای کارخانجات و رؤسای سازمان های جامعتی در کارخانجات است.

 

۱۲

·    مسئولیت تعیین موضوع جشنواره های کارخانجاتی رؤسای منطقه ای انجمن سندیکاهای آزاد آلمان (اف دی گ ب) و شوراهای مناطقند.

 

۱۳

·    رؤسای واحدهای منطقه ای انجمن سندیکاهای آزاد آلمان مسئولیت رهبری تدارک و اجرای جشنواره های کارخانجاتی را در عرصه سازمانی خود به عهده دارند.

 

۱۴

·    در سال ۱۹۷۰ در جمهوری آلمان دموکراتیک، ۳۴۰ جشنواره کارخانجاتی برگزار شدند و بیش از یک میلیون کارگر در آنها شرکت داشتند.

 

۱۵

·    در سال ۱۹۷۱ در جمهوری آلمان دموکراتیک ۱۰۳۷جشنواره کارخانجاتی برگزار شدند و حدود ۳ میلیون نفر از کارگران در آنها شرکت داشتند.

 

پایان

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر