هانی شافت
آنتی فاشیست شهید هلند
میم حجری
۷۸۰۳
سنگ سخنگو
نقش تعیین کنندۀ مردم
واقعاً اگر مردم کشوری خودشان تعیین کنندۀ سرنوشت خودشان نشوند،وآگاهی شان به آن درجه نرسد که بهترین و پیشرفته ترین شکل اقتصادی-اجتماعی نظام اجتماعی را خودشان تعیین کنند، هیچ نیرویی نمی تواند آن را برایشان خلق کند.
(محمد علی عمویی – صبر تلخ – ص ۴۴۴ )
سگ سخن جو
اولا
توده
و
حتی سران احزاب سیاسی
و
روشنفکران کشورهای جهان
اصلا نمی داند که جامعه چیست
چه رسد به دانستن شکل اقتصادی ـ اجتماعی کذایی (فرماسیون اقتصادی جامعه).
تعیین کذایی آن
پیشکش.
ما از دهها نفر معنی ساده ترین مفاهیم را پرسیده ایم و خرمن دشنام درو کرده ایم.
دیروز از حریفه ای که خود را آوانگارد سرخ قلمداد می کرد
پرسیدیم:
جامعه چیست.
کلی مزخرفات از دهخدا و این و ان کپی کرد و تحویل مان داد.
بعد یک عالمه تف و توهین هم بر ان مزید کرد.
ثانیا
فرماسیون اقتصادی هر جامعه
چیزی عینی و قانونمند است و خلایق تحت آن فرماسیون (صورت بندی کذایی) به دنیا می آیند، فرم می گیرند و زندگی می کنند
به همان سان که تحت فشار جو به دنیا می آییم و بدان خود می کنیم.
ثالثا
توده
آنهم تحت رهبری حزب توده
پس از تشکل و تحزب و کسب آگاهی توده ای
فرماسیون اقتصادی جامعه را
بنا بر قاوانین عینی
به برکت انجام انقلابی
پله ای بالاتر می برد.
مثلا
از فرماسیون اقتصادی فئودالی به فرماسیون اقتصادی سرمایه داری و یا از فرماسیون اقتصادی سرمایه داری (کاپیتالیستی) به فرماسیون اقتصادی سوسیالیستی ارتقا می دهد و بسته به فرماسیون اقتصادی جدید
روبنای ایده ئولوژیکی درخور تشکیل می یابد و تشکیل داده می شود.
یعنی زمینه تحول فکری و اخلاقی و علمی و فلسفی و غیره توده فراهم می آید.
آنهم در مبارزه خونین حیاتی ـ مماتی با ارتجاع ملی و بین المللی.
به قول همرزم عمویی
احسان طبری:
روح ما حاصل پيرامُن ما ست
تا كهن هست به جا، نقص به جا ست
ور محيط دگرى زاده شود
روح ها روشن و آزاده شود
یعنی شعور ثانوی است.
شعور انعکاس وجود است.
ضمنا در وجود متقابلا مؤثر می افتد.
۷۸۰۴
سنگ سخنگو
سر پا شاشیدن ممنوع !
" هیچ چیز به اندازه ی استبداد دینی، ملتی را پست و حقیر نمی کند! "
ناپلئون بناپارت
سگ سخن جو
هی ناپلئون
استبداد دینی
خرافه ـ مفهوم است.
آنچه که به نظر تو استبداد دینی جلوه گر می شود
در
واقع استبداد فئودالی است.
دین
هم
ایده ئولوژی اشراف فئودال و روحانی است
دیالک تیک زیربنای اقتصادی و روبنای ایده ئولوژی مهم ترین دیالک تیک هر جامعه است
و
تعیین کننده زیربنای اقتصادی است.
انقلاب = سرنگونی زیربنای اقتصادی کهنه و جایگزینی اش با زیربنای اقتصادی نو.
مثلا انقلاب سفید
انقلاب فراسنه
انقلاب اکتبر
انقلاب چین و ویتنام و کوبا
عنگلاب = سرنگونی زیربنای اقتصادی نو و جایگزینی اش با زیربنای اقتصادی کهنه.
یعنی رستاوراسیون
یعنی
پیروزی مجدد ارتجاع
که در فراسنه هم صورت گرفت و ارتجاع فئودالی ۳۰ سال حکومت کرد و خون هگل را به جوش آورد.
در کشور ما
هم
پیروز شده و ۴۲ سال است که حکومت میکند و خون ما را به جوش می آورد.
۷۸۰۵
سنگ سخنگو
همه چیز را تحریف می کنید.
جامعه باز و جامعه بسته را پوپر خر اختراع کرده است و نه حکومت باز و بسته را
۷۸۰۶
سنگ سخنگو
دلیل پشت سرگویی چیست؟
۷۸۰۷
سنگ سخنگو
اشرف غنی گفت:
علمای اسلام در سراسر جهان گفتهاند که جنگ افغانستان بعد دینی و مذهبی ندارد.
سگ سخن جو
سگ دربدر تأیید کرد و به پارسی بلند توپید:
دین همه جا بهانه است.
جنگ بر سر دلار است
۷۸۰۸
سنگ سخنگو
ای دل غافل
پهلوی
صدهزار بار
بهتر از سید علی بوده است.
مثال:
کسانی که در رژیم سید علی ۲۰ سال زندان می گیرند،
در رژیم پهلوی
حتی
دو سال زندان
نمی گرفتند.
به همین دلیل
خلایق به شاه صفت نور به گور
داده اند.
در نتیجه
گور شاه نورباران شده است
و
شاه در گور
عینک دودی زده است
۷۸۰۹
سنگ سخنگو
حق با شما ست.
منظور ما از خر که خر نیست.
خر که خر نیست.
خر موجود خردمندی است.
ما خودمان عمری خر بوده ایم و عرعر کرده ایم.
هنوز هم خریت دست از سرمان برنمی دارد.
اخیرا سگ شده ایم و پارس می کنیم.
از سگان هار قند هار شده ایم.
اگر به قند هار آمدی، با خود استخوان بیاور و نه پاره سنگ.
۷۸۱۰
سنگ سخنگو
آره.
ولی حمله به مسیح و الهه
بیشتر به دلیل زن بودنشان است
و نه به دلیل افکارشان.
حتی زنان جنقوری
زن ستیزند.
زن عردوغان
فتوا داده که نران ترکیه باید حرمسرا دایر کنند
۷۸۱۱
سنگ سخنگو
ترقی ترقه وار
به همین می گویند.
۷۸۱۲
سنگ سخنگو
پوپر چه ربطی به مینا دارد؟
چرا باید مینا را تحقیر کنیم؟
مینا صدهزاربار بهتر از خیلی ها ست.
ضمنا ما که آدم نیستیم تا آدم ها را تحقیر و یا تجلیل کنیم.
۷۸۱۳
سنگ سخنگو
نه.
زمان و مکان و ماده
مفهوم اند.
مفهوم چیست؟
مثال:
واژه درخت
قبل از اینکه واژه شود،
مفهوم بوده است.
در مفهوم درخت
همه درختان متفاوت جهان
تجرید یافته اند.
ماده و زمان و مکان
هم
مفاهیم فلسفی اند.
ربطی به انرژی و آته ئیسم و غیره ندارند
۷۸۱۴
سنگ سخنگو
ناصر آقاجاری
روند شدت گرفتن بحران جهانی و ایران
و
قدرت گرفتن فاشیسم
تنها با پول کشورهای واپس گرای عربی و اسلحه امریکا القاعده، طالبان و داعش ایجاد نمی شوند.
تنها با مشتی خرافه، ترورهای انتحاری
شبانه روز
جهان را به چالش نمی گیرد.
این ضرورت را کدامین بنیاد اقتصادی – اجتماعی پی افکنده است؟
هیتلرها و فرانکو ها و پینوشه ها وسوهارتوها زاییده شده کدامین ساختار هستند؟
استعمار را که چند صد سال آسیا وافریقا و آمریکای جنوبی را جویده وتنها فقرو گرسنگی را به جای گذاشته
برخاسته از کدامین نگرش است؟
از کنده کدامین مناسبات،
جنگ های جهانی اول و دوم دودش را در چشمان میلیونها انسان مولد فرو کرده و جانشان را به باد داده است؟
جنگ کره، ویتنام و جنگ های منطقه ای امروزی
را
کدامین مناسبات
به
صورت یک ضرورت غیرقابل اجتناب
زاییده است؟
دموکراسی از نوع سرمایه داری با ترفند های عمده و اصلی آزادی بازار و آزادی مالکیت خصوصی (بر) ابزار تولید،
چه تاثیری در روند این فجایع گفته شده دارند؟
پایان
سگ سخن جو
بگذارید روی مفاهیم و احکام این فراز از پژوهش ناصر آقاجاری خم شویم:
۱
روند شدت گرفتن بحران جهانی و ایران
و
قدرت گرفتن فاشیسم
مفهوم بحران جهانی
مفهوم نادقیق و نارسایی است.
حتی گمراه کننده است.
منظور مؤلف احتمالا بحران جهانشمول است.
و گرنه
ما در عصر حاضر با بحران عمومی کاپیتالیسم (سرمایه داری) سر و کار داریم که بحران اوکوژیکی (زیستمحیطی) هم بدان مزید شده است:
بحران عمومی سرمایه داری به بحران همه جانبه سیستم جامعتی سرمایه داری اطلاق می شود که برای بورژوازی غیرقابل غلبه است.
بحران عمومی سرمایه داری همه کشورها را و همه عرصه های حیات جامعتی در کاپیتالیسم (سرمایه داری) را در برمی گیرد:
الف
عرصه اقتصاد را
ب
عرصه سیاست را
پ
عرصه فرهنگ را
ت
عرصه ایده ئولوژی را
ث
عرصه اخلاق (اتیک) و غیره را.
بحران عمومی سرمایه داری در برگیرنده مقطع زمانی تاریخی وجود سرمایه داری است که در آن، روند سرنگونی و تعویض انقلابی اش توسط سوسیالیسم و کمونیسم در مقیاس جهانی به طور قانونمندی صورت می گیرد.
بحران عمومی سرمایه داری نتیجه تشدید (اوج گیری) کلیه تضادهای خاص سرمایه داری در مرحله امپریالیستی اش، قبل از همه نتیجه تشدید تضاد اصلی سرمایه داری، یعنی تضاد میان پرولتاریا و بورژوازی، تضاد میان قدرت های امپریالیستی و مستعمرات و کشورهای وابسته و تضاد میان خود دول امپریالیستی است.
قانون عینی توسعه ناهمگون سرمایه داری سبب می شود که شرایط اوبژکتیو (عینی) و سوبژکتیو برای گذار از سرمایه داری به سوسیالیسم، نه همزمان در همه کشورهای سرمایه داری، فراهم آیند.
میان پیروزی سوسیالیسم در یک کشور واحد و پیروزی سوسیالیسم در مقیاس جهانی دوره تاریخی طولانی ئی قرار دارد که که در جریان آن تناسب بین المللی قوا میان سوسیالیسم و سرمایه داری، در نتیجه مبارزه سه جریان اصلی انقلابی دوران ما یعنی سیستم سوسیالیستی جهانی، جنبش بین المللی کارگری و جنبش رهایی بخش ملی خلق ها به طرز قانونمند و مستمری به نفع سوسیالیسم تغییر می یابد.
با توجه به این بحران عمومی سرمایه داری
می توان و باید به سؤالات مؤلف پاسخ داد.
۷۸۱۵
سنگ سخنگو
نه.
همه طبقات اجتماعی دیالک تیکی از ملی و بین المللی اند.
هم طبقه کارگر متحد بین المللی داشته و دارد و هم طبقه سرمایه دار.
مهره چیه؟
۷۸۱۶
سنگ سخنگو
طرح (توطئه) رژیم در واقع ایجاد یک شبکهء بزرگ داخلی از ارتباطات دیجیتالی است که خود بر مسند آدمینیستراسیون آن نشسته و تمام ارتباطات را کنترل میکند
راوی
سگ سخن جو
آره.
این ولی فقط بخشی از توطئه ایده ئولوژیکی طبقه حاکمه جهنم جمکران است.
شادی بزرگ این است
که
جمهوری خلق چین
در زمینه هوش مصنوعی
از همه کشورهای امپریالیستی جلو زده است.
حتی احتمالا به توسعه کامپیوتر کوانتومی نایل آمده است.
هر اس سران امپریالیسم و تشنج فزایی بر ضد ج. خ. چین و تدارک جنگ جهانی سوم بر ضد آن
به همین دلیل هم است.
امروزه در ج. خ. چین
موقع خرید کالا می توان با لبخندی پرداخت کرد.
هر تخلفی در جامعه
کشف و افشا می شود.
حتی اگر کسی در خیابان چراغ قرمز را رعایت نکند، شناسایی و تنبیه می شود.
اداره جامعه دو میلیاردی بدین طریق تسهیل می شود.
ممنوع کردن سازمان های انترنتی جمهوری خلق چین
مثلا علی بابا و غیره
در ممالک امپریالیستی
به دلیل هراس از جریان سیل اطلاعات به سوی ج. خ. چین هم است.
مبارزه طبقاتی در مقیاس جهانی
اشکال مدرنی کسب کرده است.
۷۸۱۷
سنگ سخنگو
رابطهی قلبی،
مهمتر از رابطهی خونی است
بعضی آدمها در ذهن آدم،
یک بار برای همیشه
خلق میشوند..
حریف
سگ سخن جو
ذهن و به عبارت دقیقتر مغز
وسیله تفکر است و بس.
به همان سان که کلنگ وسیله حفر زمین است،
مغز هم وسیله تفکر است.
مواد خام مغز
توسط حواس
از عالم خارج در اختیار ان قرار داده می شوند.
همه چیز دور و بر به طرق مختلف در آیینه ذهن منعکس می شوند (عکس می اندازند)
گاهی بی انکه ادم متوجه باشد.
این امر در عالم خواب
بهتر اثبات می شود.
آدم خواب چیزهایی را می بیند
که به خیالش اصلا ندیده است.
دیدن اما امری خودپو ست و نه حتما آگاهانه و عمدی
۷۸۱۸
سنگ سخنگو
اکثر زنان بدون در نظر گرفتن محیطی که در آن بزرگ میشوند، یاد میگیرند که برای یک زن خوب بودن باید به چشم بقیه خوب به نظر برسند.
مشکل ماجرا اینجاست که با این کار اجازه میدهند
دیگران ارزش شان را تعیین کنند.
تعجبی ندارد که نصف زنانی که من میشناسم از اضطراب و افسردگی رنج میبرند.
آنها زیر فشار موج انتظارات و نظرات دیگران غرق شدهاند.
به ما یاد دادهاند که اگر دیگران از ما راضی نباشند هیچ ارزشی نداریم،
اما من مخالفم.
میم
بگذارید روی مفاهیم و احکام میم درنگ کنیم:
۱
اکثر زنان
بدون در نظر گرفتن محیطی که در آن بزرگ میشوند،
یاد میگیرند که برای یک زن خوب بودن
باید به چشم بقیه خوب به نظر برسند.
سگ سخن جو
این به معنی معیارسازی از ظاهر زیبا ست.
به زبان فلسفی
این به معنی رواج فرمالیسم (ظاهرگرایی) است.
این
اولا
خاص زنجماعت نیست.
هم نران می خواهند به نظر بقیه مطلوب نمودار گردند و هم زنان.
در همین اروپا و امریکا
بخش مهمی از درآمد نران و زنان صرف بادی بیلدینگ (تربیت بدنی، تن پروری به معنی فیزیکی کلمه) می شود.
به همین دلیل بستن مراکز تن پروری به دلیل کرونا
خلایق را به بحران روحی و روانی و استه تیکی کشانده بود.
نمی دانستند چکار کنند.
نه
می تونستند تن پروری کنند
و
نه
می توانستند در سواحل لخت شوند و تن نمایی کنند.
اندام زیبا به مثابه معیار
عملا و عینا تق و لق شده بود.
فرمالیسم
ثانیا
فقط شامل حال استه تیک نمی شود.
مثال:
در ایران از قرن ها قبل
نران و زنان
فکر و ذکر و هم و غمی جز مسلمان نمایی ندارند.
ریش وتسبیح و جانماز و جای مهر بر پیشانی و حجاب و مخلفات و اکنون بی حجابی و اعتراض و زندان و شلاق و سلفی و شهرت
از دیرباز معیار مسلمانی و پارسایی مدرنیته بوده است و حافظ به چالش فرمالیستی کشیده است
استه تیک زنان هم تازگی ندارد.
ادبیات منظوم ایران حرفی جز وسمه و سرمه و خط و خال و آرایش و ماتیک و غیره نداشته است.
آنچه که تازگی دارد
رشد آزادی آمدن زنان به خیابان
پس از روی کار امدن جمکرانیان
و ماندن در خیابان است.
سرمایه داری جمکرانی
زنان را بسان اجنه از چاه خانه ها بیرون آورده است و توان فرستادن مجددشان به چاه خانه ها را ندارد.
تحکیم مناسبات تولیدی سرمایه داری
استفاده از نیروی کار زنان را الزامی کرده است و جمکرانیان را دچار بحران اتیکی و استه تیکی و ایده ئولوژیکی و جنسیتی کرده است.
زنان وبال گردن جمکرانیان شده اند.
با وفور چشمگیر کالای جنسی
و تشدید اختلافات طبقاتی
سنت ازدواج
خلل برداشته است و زنان که روزگاری کالای پرمشتیری بوده اند
بی مشتری مانده اند.
اکنون
کالا در بدر به دنبال مشتری افتاده است.
نران به زنان ناز می کنند و زنان روز به روز ذلیلتر و نیازمندتر می شوند.
جهنم جمکران در حال گندیدن است.
ما بیش ا ز ۵۰۰۰ هماندیشی با زنان در تویت داشته ایم و منتشر کرده ایم که دال بر همین سقوط است.
۷۸۱۹
سنگ سخنگو
چین به تایوان گفته می شود.
حتی در رسانه های امپریالیستی
از جمهوری خلق چین سخن می رود.
ج. خ. چین جامعه در حال گذار
تحت رهبری حزب کمونیست بزرگ چین
است.
در اتحاد شوروی هم دوره نپ (اقتصاد نوین) طی شده است.
۷۸۲۰
سنگ سخنگو
آباد سازی جامعه
یعنی توسعه نیروهای مولده:
مبارزه با بیسوادی،
ساختن مدرسه و دانشگاّ ه
آزادی زنان
کشیدن راه و راه آهن و صنعتی کردن کشور
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر