۱۳۹۹ خرداد ۲۳, جمعه

درنگی در تحلیلات و تأملات و تصورات این و آن (سنت قتل ناموسی در طویله های جهان و جماران) (۱۶)

 
محمد فاضلی
(متولد ۱۳۵۳ در اراک)
جامعه‌شناس ایرانی، استادیار دانشگاه شهیدبهشتی،
مشاور وزیر نیرو و رئیس مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی است.
او از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک و مدیر شبکه مطالعات سیاست‌گذاری عمومی بود.
 
ویرایش و درنگ
از
ربابه نون 
 
۱۳ سؤال درباره قتل رومینا ۱۳ ساله
 
محمد فاضلی
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی
در
کانال دغدغه ایران
نوشته است:
چند خبرنگار از صبح تا حالا خواسته‌اند
تحلیلم را بنویسم،
اما من چند سؤال دارم.
 
۱
از این جمله عضو هیئت عزاداران دانش کاه بهشتی
تمامی چرک و کثافت فئودالی ـ خرده بورژوایی
بیرون می زند:
 
خبرنگاران طویله
توان تفکر و تحلیل ندارند.
 
به
همین دلیل
دست به دامن ایده ئولوگ های طبقه حاکمه می شوند.
 
تفاوت خبرنگاران طبقه حاکمه امپریالیستی
با
«خبر» نگاران طبقه حاکمه طویله جماران
همین
است
که
اولی
تربیت شده است و توان «تحلیل» طبقاتی رخدادها
را
کسب کرده است
و
دومی
حتی
از
نعمت تربیت طبقاتی
محروم مانده است.
 
این ذلت تربیتی
وقتی
تعفنش
عالمگیر می شود
که
خبرنگاران طویله
با
آخوند شپشوی کپک زده ای
مصاحبه می کنند
تا
مثلا
با
نقش اجنه در اشاعه کرونا
آشنا شوند
و
بعد
امت عقب مانده از قافله جهالت جمکران
را
عرشاد کنند.
 
خود مصاحبه با آخوند کپک زده
به
صورت دیالک تیکی از تمسخر و تهوع
نمودار می گردد.
 
یک
آیا رومینا به حقوق فرزندی‌اش آگاهی داشت؟ 
 
آیا او در مدرسه یا هر جای دیگری
در
خصوص خشونت خانگی
یا
هر تهدید دیگری
که
ممکن است یک دختر نوجوان
را
تهدید کند
آموزش دیده بود؟
 
این
سؤال اول
عضو هیئت عزاداران دانش کاه بهشتی
است.
 
این
اما
نه
یک سؤال،
بلکه دو سؤال مستقل و متفاوت است.

حریف
ظاهرا
هارت و پورت هایش
را
پشت سر هم ردیف کرده
و
بعد
به
۱۳ قسمت متساوی تقسیم کرده است.

هدف حریف
رعایت عدد جاودویی ۱۳
است
و
بس.

یکی از مشخصات مهم فئودالیسم و فوندامنتالیسم شیعی
فرمالیسم
است.

۱
آیا رومینا به حقوق فرزندی‌اش آگاهی داشت؟ 
 
این سؤال حریفی که مشاور چندین وزیر بوده است،
هم
حاوی انتقاد از طویله
است
و
هم
حاکی از بی اطلاعی حریف از قوانین طویله
است.

من - زور حریف
این
است
که
آیا رومینا به حق و حقوق کودکان
واقف بوده است؟

راستی
در
طویله جماران
کودکان
که
سهل است،
آدم بزرگ ها
حق و حقوق دارند؟

اصلا
در این طویله
قانون
معنی دارد؟

تفاوت طویله های امپریالیستی
با
طویله های فوندامنتالیستی
هم
همین است:
 
طبقه حاکمه طویله اول
به
قوانین مصوبه خود
پای بند
است.

در
حالیکه طبقه حاکمه طویله دوم
برای قوانین مصوبه خود
حتی
تره خرد نمی کند.
 

دهها هزار جوان کشور
ظاهرا
محاکمه و به ده و یا ۱۵ سال زندان محکوم شده بودند.
 
این
اما
مانع آن نمی شود
که
لاشخور جماران
فتوایی
صادر کند
و
قصابی همگانی
صورت گیرد
و
خاوران
به
گورستان همگانی
استحاله یابد.
حریف
را
 
سخن از کدامین حق و حقوق کودکان در طویله است؟
 
۲
آیا او در مدرسه یا هر جای دیگری
در
خصوص خشونت خانگی
یا
هر تهدید دیگری
که
ممکن است یک دختر نوجوان
را
تهدید کند
آموزش دیده بود؟
 
در
مدارس طویله
به
دخترکان مردم
درس ترس از نران طویله
را
می دهید.
 
درس تمکین به هر نری
را.
 
درس خدمت رایگان به ارباب نر و تولید مثل همچو خر
را.
 
 
 
وقتی وزیر کشور
معشوقه زیبای خود
را
در
حمام خانه
تیرباران می کند،
چرا
نباید
پدری
دخترک خودسر خود
را
داس باران کند؟
 
پدر بدبخت رومینا
هم
در
سنت رسول اکرم
عمل کرده است:
دخترک خودرأی خودسر خود
را
تنبیه بدنی
کرده است.
 
سؤال:
خود عضو هیئت عزاداران دانش کاه بهشتی
با
دخترک خودسر خودرأی خود
چگونه رفتار می کرد؟
 
 
 
یکی از دلایل ارسال توله های خود
به
عمارات عربی و کانادا و ایتالیا و آلمان و امریکا
توسط اعضای طبقه و هیئت حاکمه طویله جماران
هم
همین
هراس از سنت رسول اکرم
است.
 
هراس از این است
که
گلوی توله نافرمان
را
به
تیغه تیز داس بسپارند
و
به
لحاظ جسمی و روحی و روانی و اعتباری ـ آبرویی
خانه خراب شوند.
 
مگر
همین
جنتی جذامی
گلوی توله خود
را
در
دانش کاه اوین
به
تیغ تیز داس
نسپرده است؟
 
چرا
عضو هیئت عزاداران دانش کاه بهشتی
از
جنتی جذامی
نمی پرسد:
 
آیا توله جنتی به حقوق فرزندی‌اش آگاهی داشت؟
آیا او در مدرسه یا هر جای دیگری
در
خصوص خشونت طویلتی
یا
هر تهدید دیگری
که
ممکن است یک توله جوان
را
تهدید کند
آموزش دیده بود؟
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر