۱۳۹۹ تیر ۶, جمعه

درنگی در تحلیلات و تأملات و تصورات این و آن (سنت قتل ناموسی در طویله های جهان و جماران) (۲۳)

 
محمد فاضلی
(متولد ۱۳۵۳ در اراک)
جامعه‌شناس ایرانی، استادیار دانشگاه شهیدبهشتی،
مشاور وزیر نیرو و رئیس مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی است.
او از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک و مدیر شبکه مطالعات سیاست‌گذاری عمومی بود.
 
ویرایش و درنگ
از
ربابه نون 
 
۱۳ سؤال درباره قتل رومینا ۱۳ ساله
 
یازده. 

آیا 
این ظرفیت در رسانه صدا و سیما وجود دارد 
که
 آزادانه
 در
 این ماجرا 
ورود کند
 و 
از 
همه جوانب حقوقی، روانی، خانوادگی، جامعه‌شناختی و ...
 به 
مسأله
 بپردازد 
و 
جامعه 
را 
نسبت به چنین رخدادهایی 
آگاه کند 
و 
مبدأ گفت‌وگوی اجتماعی فراگیری درباره این پدیده 
باشد؟

 آیا 
صدا و سیما 
اجازه خواهد داشت 
ابعاد واقعی این گونه قتل‌ها در ایران 
را 
آشکار کند؟
 
این «سؤال» جامعه شناس جماران
هم
دیالک تیکی از انتقاد و راه حل و رهنمود
است.
 
اگر
رسانه صدا و سیما
روشنگری شرعی می کرد،
پدر رومینا
گلوی جگرگوشه خود را به تیغه داس نمی بست.
 
سؤال
فرم سرشته به کنسرواتیسم (ضد انقلابی گری، محافظه کاری گرایی، احتیاط) دیالک تیک انتقاد  و راه حل و رهنمود
است.
 
طرح  دیالک تیک  انتقاد  و راه حل و رهنمود
در
فرم سؤال
نشانگر استبداد فئودالی ـ قرون وسطایی حاکم بر طویله 
است.
 
جامعه شناس جماران
نمی خواهد بهانه به دست اراذل و اوباش جماران دهد
و
نانش آجر شود.
 
محتوای  انتقاد  و راه حل و رهنمود حریف
کپیه  انتقاد  و راه حل و رهنمود ایده ئولوگ های طبقه حاکمه امپریالیستی است:
گیر دادن عنقلابی پر هارت و پورت به این چیز و آن چیز و این کس و آن کس،
ضمن تبرئه و توجیه و تطهیر طبقه حاکمه و حاکمیت طبقاتی.

حریف در این سؤال
به
صدا و سیمای طویله در حال زوال
گیر می دهد.

به
تحدید اختیارات صدا و سیما توسط یکی از قوای سه گانه
گیر می دهد
تا
به
تبرئه و توجیه و تطهیر طبقه حاکمه و حاکمیت طبقاتی طویله
نایل آید.
 
جامعه شناس جماران
شیاد تمام عیار عیاری است.
 
 
ایده ئولوگ های طبقه حاکمه امپریالیستی
مثلا
 رسانه های متنوع 
در
شرایط بحرانی
حتی
صدر اعظم قدر قدرت
را
افشای عنقلابی می کنند.
 
گاهی
حتی
نیکسون و هلموت کهل و این و آن
را
از 
اریکه قدرت به زیر می کشند.
 
مهره ای مهره های طبقه حاکمه
(به قول سعدی گرگ های دور و بر خوانین و سلاطین)
را
رسوا می کنند
تا
طبقه حاکمه و حاکمیت طبقاتی
(وضع موجود)
حفظ و تحکیم شود.
 
نئاندرتال ها
هم
در این زمینه سنگ تمام می گذارند.
 
گاهی 
میرحسین 
را
به
آب زمزم می شویند،
گه
به
بهانه جلوگیری از روی کار آمدن اجامر سپاه پاسداران عنگلاب اسلامی
(محمود احمدی نجات)
به 
مشد حسن 
رأی می دهند 
و
گه
عکس حاج قاسم سلیمان
(یعنی همان سپاه پاسدار عنگلاب سیاه اسلامی)
را
به
در و دیوار طویله سیاسی خود می چسبانند
و
عرعر می کنند.
 
۱
آیا 
این ظرفیت در رسانه صدا و سیما وجود دارد 
که
 آزادانه
 در
 این ماجرا 
ورود کند
 و 
از 
همه جوانب حقوقی، روانی، خانوادگی، جامعه‌شناختی و ...
 به 
مسأله

 بپردازد 
و 
جامعه 
را 
نسبت به چنین رخدادهایی 
آگاه کند 
و 
مبدأ گفت‌وگوی اجتماعی فراگیری درباره این پدیده 
باشد؟
 
 
جامعه شناس جماران
کور مادر زاد
است
و
گرنه
می بایستی
تحلیل رئالیستی بخور و نمیری از کیفیت و کردوکار و کسب و کار اجامر رسانه صدا و سیمای طویله
داشته باشد
که
با
عقب مانده ترین آخوندها
راجع به نقش اجنه و انترنت در اشاعه ویروس کرونا
مصاحبه می کنند
و
تهوع هر خردگرایی
را
برمی انگیزند.
 
چه رسد
 به
 بررسی همه جوانب حقوقی، روانی، خانوادگی، جامعه‌شناختی و ... مسأله
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر