۱۳۹۹ خرداد ۲۸, چهارشنبه

درنگی در تحلیلات و تأملات و تصورات این و آن (سنت قتل ناموسی در طویله های جهان و جماران) (۱۷)

 
محمد فاضلی
(متولد ۱۳۵۳ در اراک)
جامعه‌شناس ایرانی، استادیار دانشگاه شهیدبهشتی،
مشاور وزیر نیرو و رئیس مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی است.
او از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک و مدیر شبکه مطالعات سیاست‌گذاری عمومی بود.
 
ویرایش و درنگ
از
ربابه نون 
 
۱۳ سؤال درباره قتل رومینا ۱۳ ساله
 
دو. 

آیا 
رومینا در زمانه‌ای 
که 
سن و سال اولین ارتباط‌های عاشقانه و جنسی
 به 
همین حدود سیزده چهارده سال 
کاهش یافته است، 
برای مدیریت عواطف و احساسات انسانی‌اش 
آموزشی دریافت کرده بود؟
 
این سؤال دوم ایده ئولوگ طبقه حاکمه طویله جماران
حاکی از بی خبری مطلق او از زمین و زمان و زمانه است:
حریف
ظاهرا
نمی داند که در شرع این ور و آن ور
دخترجماعت در سن ۷ ـ ۸ سالگی بالغ می شود و همسر رسول اکرم و اعظم و عنتر می شوند
و
در
۱۳ ـ ۱۴ سالگی
ترشیده می شوند
و
کسی
دیگر
به
خواستگاری شان نمی رود تا خانواده را از شر نانخوری خلاص کند.
 
حریف
ضمنا
خبر ندارد که آخوندهای طویله برای جلب جوانان به مسجد
پورنو موعظه می کنند.
 
ضمنا
در
مدارس و مکاتب طویله
به
دختربچه ها
فوت و فن و طریقه و ترفند زنا «شویی»  می آموزند
و
حسابی
عرشاد می کنند.

حریف علامه
هنوز
نمی داند که کودک ۱۳ ساله که سهل است،
زن و نر ۵۰ ساله
حتی
نمی داند که عشق چیست.
 
حریف
میان عشق و جفتگیری (سکس مکانیکی) علامت تساوی می گذارد.
 
ضمنا
نمی داند
که
کودک ۱۳ ساله
هنوز از حوایج جنسی و عواطف و احساسات انسانی خبری ندارد.
 
علاوه بر این
مهار و مدیریت قوای طبیعی و غریزی
به
این آسانی ها هم نیست.
 
حریف 
که
انتظاری بر نمی انگیزد،
حیرت انگیز این است
که
مسعود امیدی و هیئت تحریریه نوید نو میدی
این زباله های حریف طویله جماران
را
به
عوض نقد
نقل می کنند.
تکثیر و توزیع و تبلیغ می کنند.


سه. 

آیا 
قانون جامع و کم‌نقصی وجود دارد 
که 
از
 فرزندان و بالاخص دختران 
در 
مقابل خشونت‌های خانگی 
– از تحقیر گرفته تا کودک‌آزاری، تجاوز جنسی و قتل – 
دفاع کند؟


چرا؟
 
از بابت قانون کم و کسری در طویله نیست.
حضرت محمد
 ۱۴۰۰ سال قبل 
همه قوانین لازمه
را
وضع کرده است
و
به
میراث نهاده است.
 
ضمنا
شخصا
عایشه ماهروی ۷ ساله 
را 
به عقد خود در آورده است 
تا
پس از مرگش
 پسر عمو و دامادش 
را
کلافه و آچمز کند.

حریف
به
قول کریم
کرو کور و خر
است
و
نمی بیند که در خانه که سهل است،
در
کوچه و خیابان
به
صورت دختران زیبا
اسید می پاشند،
تجاوز های دسته جمعی به زنان و دختران جامعه
صورت می گیرد،
اجامر عرشاد
حجاب زنان
را
بهانه ای برای تحقیر و توهین و ضرب و شتم و شکنجه و حبس و اعدام 
قرار می دهند
و
حتی
دوچرخه سواری زنان
را
مغایر با شرع این ور و آن ور قلمداد می کنند.

ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر