۱۳۹۶ اسفند ۵, شنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۵۹۷)


جمعبندی
 از
مسعود بهبودی
 
هی ریاکاران

۱
عیرانی جماعت
جماعتی قهقرا گرا هستند.

۲
فرق هم نمی کند که سطل ننه ات طلب باشند و یا سر تنت طلب باشند.

۳
هر چه باشند
دیروز شان بهتر از امروزشان
و امروزشان بهتر از فردای شان است.

۴
شاه
ا\رچه جانی و جلاد بود
ولی
بهتر از شیخ بود.

۵
اجامر قردا هم ب
جانی تر و جلادتر از اجامر جماران خواهند بود.

۶
هر کدام سگ زنجیری لاشخوری جهانی خواهد بود
و
طویله عیران 
را
به جهنمی بدتر از بین النهرین و شام و افغانستان مبدل خواهد کرد
 
برتولت برشت

من‌
برتولت‌ برشت‌،
از جنگل‌های‌ سیاه‌ می‌ آیم‌.

مادرم‌، هنگامی‌ که‌ در بطن‌ او آرمیده‌ بودم‌،
مرا به‌ شهرها آورد.

ولی‌ سرمای‌ جنگل‌ها تا روز مرگ‌ در پیکرم‌
باقی‌ خواهد ماند.

من‌ با مردم‌ مهربانم‌ و به‌ شیوه‌ آنان‌
کلاه‌ سیلندر بر سر می‌گذارم‌.

می‌گویم‌:
«آنها مثل‌ حیواناتند، فقط‌ بوی‌ دیگری‌ دارند.»

و می‌گویم‌:
«مهم‌ نیست‌، من‌ هم‌ چنینم‌.»

هنگام‌ غروب‌، مردها را گرد خود جمع‌ می‌کنم‌.
و
به‌ هم‌دیگر
«عالیجناب‌»
خطاب‌ می‌کنیم‌.

آنها پای شان‌ را روی‌ میز من‌ دراز می‌ کنند
و می‌گویند:
«وضع‌ بهتر خواهد شد»
و من‌
نمی‌پرسم‌:
«کی‌؟»

هنگامی‌ که‌ زلزله‌ می‌آید
امیدوارم‌ نگذارم‌ سیگارم‌ خاموش‌ شود.

من‌،
برتولت‌ برشت‌،
دیرگاهی‌ پیش‌
در بطن‌ مادرم‌
از جنگل‌های‌ سیاه‌
به‌ شهرهای‌ سیاه‌ آمدم‌.
 
بهشت خران و خردستیزان

۱
ادیسون اصلا نمی خواهد از صدها فرسنگی بهشت شما
حتی
بگذرد.

۲
بهشت شما
جای خردگرایان و خردمندان نیست.

۳
بهشت شما
طویله ای برای خران اصلا حشری است.

۴
انگلخانه ای است

۵
جنده خانه ای است.

۶
لاشخور خانه تهوع اوری است.

۷
بهشت موعودتان ارزانی خودتان باد

۸
خردگرایان و خردمندان
به
بهشت دیگری در همین دنیای واقعی می اندیشند.

بهشتی 
که
 با
 سه سلاح اعجازگر کار و پیکار و همبستگی
 (احسان طبری)
ساخته می شود.
 
اندکی اندر باب اوپوزیسیون طویله جماران

درنظام جمهوری پارلمانی استبداد،
بیعدالتی، نابرابری، بی توجهی به حیثیت انسانی، تجاوز به آزادی های فردی و اجتماعی ‌و تبعیض کمتراز دیگر نظام ها است .
فرهنگ قاسمی

۱
مش فرهنگ قاسمی بیگانه با مفاهیم از هر نوع است.

۲
یعنی حرف دهن خود را حتی نمی فهمد.

ما برای اثبات نظر خود این جفنگ مش فرهنگ بی خبر از فرهنگ را تحلیل می کنیم:

الف
درنظام جمهوری پارلمانی استبداد،

۱
جامعه بشری را و هر عمارت دیگری را باید با توجه به زیربنای آن مورد تأمل و تحلیل قرار داد.

۲
مفاهیم جمهوری / پارلمان / استبداد همه از مفاهیم مربوط به روبنای ایده ئولوژیکی جامعه اند.

۳
نظامات اجتماعی در تمامی طول تاریخ بسته به زیربنای اقتصادی شان ارزیابی و طبقه بندی می شوند:

نظام اجتماعی ـ اقتصادی کمونیستی آغازین (کمون اولیه) / برده داری / فئودالی / سرمایه داری / سوسیالیستی / کمونیستی

۴
نظام جمهوری / پارلمانی / استبدادی
جفنگی بیش نیستند و نشانه بیسوادی کسانی اند که چنین سطحی می عندیشند.

۵
جمهوری می تواند جمهوری برده داری حتی باشد.

۶
جمهوری می تواند جمهوری بورژوایی باشد

۷
جمهوری اما ضمنا می تواند جمهوری توده های مولد و زحمتکش باشد.

۸
نظام کذایی پارلمانی هم به همین سان.

۹
نظام استبدادی هم به همین سان

ب
بیعدالتی، نابرابری، بی توجهی به حیثیت انسانی، تجاوز به آزادی های فردی و اجتماعی ‌و تبعیض کمتراز دیگر نظام ها است .

۱
آره
هنر ماستمالی قضایا نزد عیرانیان است و بس.

۲
دهن فراخ گشودن و هیچ چیز معنامند نگفتن

۳
حالا باید از مش قاسم پرسید:
چه الترناتیوی برای جهنم جماران دارید؟
 
از سگ ها تا آدم ها

۱
فرق سگ ها با آدم ها این است که سگ ها بر خلاف آدم ها
جشن تولد نمی گیرند.

۲
اصلا تاریخ تولد ندارند.

۳
در نتیجه
هر روز برای شان روز تولدی است
و مادام الیوم (همه روزه)
سیر دل کیک و ککسه (بیسکویت) انگور و خرما می خورند.
 
فراست ستایش انگیز نیاکان نباتی و جانوری ما

۱
آره.
پرنده ها خر نیستند.

۲
حتی حشرات
دور اندیش اند.

۳
کفشدوزک می تواند دمای ۶ ماه بعد را پیشاپیش تعیین کند و زندگی اش را برنامه ریزی کند.

۴
اگر گذرت به طویله جماران افتاد
به آل عمامه و عبا بگو

۵
کلاغ ها حتی می توانند ابزار بسازند و به جوجه های خود فوت و فن ابزارسازی و استفاده در ابزار برای شکار را بیاموزند.

۶
کلاغ ها حتی به همنوعان خود کلک می زنند.

۷
مورچه ها چی می خورند؟
ای مینوی دوراندیش؟
 
اندکی اندر باب ثمرات شناخت

۱
شناخت ضعف که موجب تقویت کسی نمی شود.
موجب چی می شود؟

۲
تجربه اندوه
که
موجب شادمانی کسی نمی شود.

موجب چی می شود؟

۳
حکیم سرخ طوس
راجع به اعجاز شناخت
حکم (بیت) ارجمندی به میراث نهاده است:
 
توانا بود هر که دانا بود.
به دانش دل پیر، برنا بود.

۴
پیش شرط توانایی
دانایی است.

الف
یعنی بدون دانش (تئوری)
کسی قادر به انجام کاری (پراتیکی) نیست.

هر کاری به معین مادیت و شیئیت یابی روح (فکر، دانش، اندیشه) است.
هر کرای
تجسم (جسمیت یابی) روح است
(مشد هگل)

ب
دیالک تیک تئوری و پراتیک

پ
فردوسی از سر تا پا مارکسیست بوده است.
صدها سال قبل از تولد سعدی و مارکس و انگلس و لنین

۵
دانش به شادابی دل آدمی و به برنایی روحی و فکری و روانی اش منجر می شود

۶
دلیل این حکم حکیم سرخ طوس
این است که دانش (تئوری) به محض نفوذ در روح آدمی
به قوه مادی بدل می شود (مارکس)
و
آدمی را اکتیو (فعال آگاه) می سازد و اکتیویته به لذت روحی اصیل و عظیم منجر می شود.

به آذین
کار کاوه آهنگر را به ارگاسم در بستر همخوابی با همسر تشبیه می کند.

۷
امتحانش دشوار نیست:
وقتی کسی بداند که قورمه سبزی چگونه تولید می شود.
نیروی غریبی او را به پخت و پز سوق می دهد 
تا 
دانش آشپزی خود را جامه عمل بپوشاند
و «یقین قلبی به صحت دانش خود کسب کند» 
(کریم در قرآن از قول مشد ابراهیم خلیل الله)

۸
منظور مارکس از استحاله تئوری به قوه مادی همین است.

۹
اندیشه ی روییده در مزرعه مغز
سودایی جز برون آمدن از کله و جامه عمل پوشیدن در سر ندارد.

۱۰
زنده باد فردوسی
 
اندکی اندر باب مذهب

۱
مذهب
مثل هنر
فرمی از شعور اجتماعی است.

۲
مذهب
شعور وارونه است.

چرا؟

۳
داشتن شعور وارونه
اما
صدهاهزار بار
بهتر از بی شعوری است.

۴
آته ئیسم بهتر از تدین نیست.

۵
پانیسم های متنوع
ماهیتا
ضد مذهبی اند.

۶
پان مسیحیسم (کوکلوس کلان، پوتینیسم، ترامپیسم، اولترایت و غیره) و
پان یهودیسم (صهیونیسم)
و پان اسلامیسم
ماهیتا
ضد مذهبی اند.

۷
همشیره ی فاشیسم اند.

۸
اکنون
مذهب
را
فقط می توان از
موضع مارکسیستی نقد کرد و ضمنا مورد حمایت صادقانه و علمی قرار داد.

۹
ضمنا
سکنه ایران و انیران
هم به شلاق نان
به ادیان متفاوت تن در داده اند و تن در می دهند.

۱۰
وجود اجتماعی
تعیین کننده ی شعور اجتماعی است.

۱۱
آدم ها و حتی جانوران
به شلاق نان
حتی
به خر پرستی تن در می دهند.

۱۲
روحانیت
به برکت تسخیر نیروهای مولده جامعه (وسایل تولید نان)
سکسی شده است.
 
ادامه دارد.
 
 
 
 
 

۱ نظر:

  1. ویرایش:
    شاه
    اگرچه جانی و جلاد بود
    ولی
    بهتر از شیخ بود.

    اجامر قردا هم
    جانی تر و جلادتر از اجامر جماران خواهند بود.

    پاسخحذف