۱۳۹۶ بهمن ۱۸, چهارشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۵۸۸)

جمعبندی
 از
مسعود بهبودی
 
روشنفکر کیست؟

۱
این تعریف تو از روشنفکر فقط به درد همان جلال الدین دیلمی می خورد.

۲
مگر در کره مریخ که شما بسر می برید
فرهنگ لغات فلسفی وجود ندارد؟

۳
روشنفکر کسی است که نان سفره اش را با کار فکری تهیه میکند.

۴
سید علی هم روشنفکر است.
هم شاعر است و هم شیاد.

۵
جلال آل احمد و احمد شاملو هم هر دو روشنفکر بوده اند.

۶
حالا در بهشت برین
در همسایگی روح الله واعظ و شاعر و شیاد یعین از سر تا پا رشنفکر
از انهار شراب مست می شوند و بر سر مناقل تریاک ناب خمار می شوند
با حوریان و غلمانان بیشمار در بغل

۷
لامصبا
هر پزشکی
هر معلمی
هر وکیلی
هر فال بینی
هر شاعری
هر ترانه سرایی
هر رقاصی
هر آوازخوانی
هر نقاشی
هر تندیس سازی
خلاصه هر هنرمندی
روشنفکری است
 
اندر باب تعریف استاندارد مفاهیم

۱
لامصب مریخ نشین بی خبر از خدا و خر و خرما.

۲
تعاریف مفاهیم که شخصی نیستند.

۳
مفاهیم اصلا
چیستند؟

۴
مفهوم پدر / پیر / سیب / خر
چگونه تشکیل می شوند؟

۵
از کجا امده اند؟
آمدنش بهر چه بود؟

۶
تعاریف مفاهیم که سلیقه ای نیستند.

۷
تعریف سیب که نمی تواند بسته میل و سیلقه اشخاص باشد

۸
دایرة المعارف های فلسفی مثلا توسط روشنگران فرانسوی (۳۸ جلدی) و یا هگل
برای چی
به خون دل
تحریر و تدوین یافته اند؟

۹
مگر در کره مریخ
هر مفهومی تعریف ثابت و معینی ندارد؟

۱۰
مگر آنجا
خر فقط به صورت معینی در ذهن افراد منعکس نمی شود و تصور و تصویر ذهنی واحدی از خر تشکیل نمی شود؟

۱۱
از خر که نمی توان صدها تعریف داشت.

۱۲
در آن صورت بنی آدم و بنی مریخ سردرگم و گیج و کلافه و سرگردان می شود و از تمیز خر از گاو عاجز می ماند.
 
 
هماندیشی با فرزانه ای

ریشه‌ ی واژه فاحشه و یا فحشا از " فحش " هست
فرزانه

۱
ویرایش:
.... است و نه هست.

۲
هست با است
تفاوت چشمگیر دارد.

۳
مثال
فلانی فرزانه است.
در طویله جماران فرزانه ای هم هست
که
عمرش دراز باد.

۴
فحش
که نمی تواند ریشه فحشا باشد.
لامصب

۵
ریشه خود فحش از هر نوع چیست؟

۶
ضمنا واژه چیست و ریشه واژه چیست؟

۷
علاوه بر این جایگاه اجتماعی جنده در جامعه چیست؟

۸
ضمنا
فرق جنده با عیاش چیست؟
 
اندکی اندر باب خودمختاری و تجزیه طلبی

من در فکر خود مختاری دموکراتیک هستم
و
با ان موافقم.

به عنوان یک چپ مدافع جدائی نیستم
ولی اگر ملت های متنوع ایرانی
در مقابل شووینیسم وناسیونالیسم ارتجاعی مرکز
قرار گرفتند
از جدائی ملت ها دفاع می کنم

مشد علی بن یحیی

۱
ما این بیانیه مشد علی را تجزیه و تحلیل می کنیم.

الف
من در فکر خود مختاری دموکراتیک هستم
و
با ان موافقم

۱
دیشب حریفی لینک اثر عوامفریبانه هیتلر (نبرد من) را برای مان فرستاد.

۲
آنچه هم در نبرد من و هم در صفحه نخست جفنگ نبرد من چشمگیر بود
واژه «من» بود.

۳
ما شاهد همین «من»
هم
 در اشعار و آثار شاملو 
 طرفداران شاملوئیسم و شاملوچیسم 
و 
هم 
در مواعظ اجامر فوندامنتالیسم 
(مثلا من تو دهن این دولت می زنم/ من دولت تعیین می کنم) 
بوده ایم و هستیم.

۴
شاعر چلقوزی در طویله جماران
 یافت نمی شود 
که 
«من» خود 
را 
سانترالیزه نکند.

۵
در حالیمه نظر شخصی در مورد مسئله ای
ربطی به صحت و سقم موضوع مورد بحث ندارد.

۶
اما بدین طریق
بحث از عینیت (اوبژکتیویته) تهی می شود و سوبژکتیویزه می شود.

۷
در نتیجه جنگ تن به تن در هماندیشی شروع می شود.

۸
فحاشی جای خوداندیشی و هماندیشی متمدنانه و صادقانه را پر می کند.

۹
محتوای شناخت هر چیز مثلا خر
اما
نه در خر چران و خرفروش و خرسوار
بلکه
در خود خر است.

ب
من در فکر خود مختاری دموکراتیک هستم
و
با ان موافقم

۱
خودمختاری (استقلال) دیالک تیکی از استقلال نظری و عملی است.

۲
یعنی
پیش شرط کسب استقلال عملی
کسب استقلال نظری است.

۳
پیش شرط کسب استقلال و یا خودمختاری نظری
اما
کسب توان خوداندیشی است.

۴
به عبارت بهتر
پیش شرط کسب خودمختاری
کسب اختیار (آزادی)
یعنیکسب توان شناخت جبر عینی (قوانین و قانونمندی های هستی طبیعی و اجتماعی) است.

۵
میتوان گفت:
خر نمی تواند مختار باشد.
(انگلس رحمة الله علیه)

۶
پیش شرط کسب اختیار (آزادی) توسط مثلا کسی و یا قومی و یا ملتی
خروج پیشاپیش از خریت است.
روشنگری علمی و انقلابی به همین دلیل ضرور بوده و ضرور است.

۷
یعنی کسب توان تفکر مفهومی است.
یعنی فهم حرف دهن خود و همنوع خود است.

۸
از یک میلیون فعال سیاسی در جهان مجازی و پیازی
به دشواری می توان احدی یافت که معنی واژه هایی (مفاهیمی) را که نشخوار میکند و یا می خواند بداند.

۹
کسانی هم که بحث می کنند
یا علاف اند و یا عیاش.

۱۰
بحث برای عیاشان عیرانی
حبل المتین سکس نقد و نسیه است

۱۱
حالا چنین کسی و یا حزبی و یا قومی چگونه می تواند استقال فکری کسب کند تا آن را مادیت بخشد وبه استقلال عملی برسد.

۱۲
اگر دقت کنیم
جامعه و جهان طویله گشته است.

۱۳
مغز ها به لیفه تنبان ها و یا به پاشنه پاها هجرت کرده اند.

۱۴
موجودات دوپا به درجه ای نازلتر از خران سقوط کرده اند و با تسلیحات تناسلی می عندیشند.

پ
به عنوان یک چپ مدافع جدائی نیستم

۱
چپ به چه معنی است؟

۲
هیتلر هم چپ بوده است.

۳
صفحه اول نبرد من هیتلر 
راجع به کارگران و در مدح کارگران است.
اسم حزبش هم ناسیونال ـ سوسیالیسم است.
هیتلر چپ تر از چپ های رنگارنگ وطنی است.
می خواهد برای نژاد سرور و برتر سوسیالیسم بسازد.

۴
احمد شاملو 
نماینده اصلی تئوری نخبگان 
در وطن
اشعار کمونیستی دارد که حتی لاهوتی به گردش نمی رسد.

ت
به عنوان یک چپ مدافع جدائی نیستم

۱
چرا و به چه دلیل؟

۲
اگر به فرض محال
پرولتاریا و دهقانان و پیشه وران مثلا در آذربایجان انقلاب کنند و سرکردرگی سیاسی واحد ملی خود را به دست گیرند
چرا نباید مشد علی طرفدار جدایی آنان از جماران باشد؟

مگر در یمن و کره و غیره چنین نشده است؟

۳
تجزیه طلبی انتزاعی بی معنا ست.

۴
به
 قول مش لنین
رضی الله عنه
هیچ چیز به صورت مجرد وجود ندارد
همه چیز فقط به صورت مشخص وجود دارد
و
باید به صورت مشخص مورد بحث قرار گیرد.

ث
ولی اگر ملت های متنوع ایرانی
در مقابل شووینیسم وناسیونالیسم ارتجاعی مرکز
قرار گرفتند
از جدائی ملت ها دفاع می کنم

۱
ملت به چه معنی است
مشد علی بن یحیی؟

۲
مؤسس ملت در دوران موسوم به عصر جدید کی بوده است؟

۳
مؤسس ملت
بورژوازی آغازین مترقی و ضد فئودال و ضد مذهب بوده است.
با نمایندگانی از قبیل کانت و هگل و فویرباخ و هولباخ و دیدرو و هلوه تیوس و روسو و غیره

۴
در ایران
بورژوازی به معنی واقعی کلمه نداریم.
بورژوازی آغازین مترقی و ضد فئودال و ضد مذهب
حتی در مقیاس جهانی وجود ندارد.
بورژوازی ایران و جهان
بورژوازی واپسین است که متحد کنیسه و کلیسا و مسجد و منبر و محراب است.

۵
بورژوازی ایران عمدتا تجاری بوده و مشتریانش اعضای اشرافیت فئودال و روحانی بوده اند.

۶
بورژوازی ایران
نه ضد فئودال بوده و نه ضد روحانیت و مذهب

۷
همین بورژوازی ایران
مخالف انقلاب بورژوایی سفید
تحت سرکردگی بورژوازی مدرن ایران و امپریالیسم
بوده است و
همین تئوکراسی جماران را روی کار آورده است و بر سر توده خلق آوار کرده است.

۸
در ایران
با بورژوازی عجق ـ وجق سر و کار داریم
که نیمه فئودال ـ نیمه بورژوا ست.
اگر البته خیلی تخفیف داده شود.

چون
چه بسا
نه آن است و نه این.

۹
بورژوازی ایران
مثل چپ ایران است که تمیزش از فاشیسم دشوار است.
اگر مدعیان چپ را زیر ذره بین بگذاری مسئله روشن می گردد.

۱۰
در ایران ملت وجود ندارد.
نه در واحدی های قومی و نه در کل کشور.

۱۱
به همین دلیل
نازک اندیشان طبقه حاکمه انگل
به امت چنگ زده اند
تا سکنه این طویله را تحت لوای تشیع سرخ حشری
متحد سازند و شق القمر کنند.

۱۲
به همین دلیل سخن گفتن از ملت ها و خودمختاری ملی و تجزیه طلبی ملی و غیره
ضد واقعی و ضد عقلی است.

۱۳
تنها راه خروج ایران از این بحران
سرکردگی پرولتاریا ست
 که 
تحت پرچم سرخش دهقانان و پیشه وران و روشنفکران توده ای 
گرد آمده باشند.

۱۴
نمونه اش جمهوری خلق چین است.

۱۵
پرولتاریای چین اما در ایران حکم کیمیا دارد

۱۶
به همین دلیل
چشم کس
نمی خورد آب از این «من»
«ما» ها
 
اندکی اندر باب واژه ها

۱
واژه باید خود باد
واژه باید خود باران باشد.
سهراب سپهر شعر

۲
واژه باید انعکاس رئال و و یا واقعی چیز مورد نظر باشد.

۳
عرعر نامیدن عرعر که توهین نیست.
تحلیل است.

۴
خاین نامیدن حزب توده
اما
تهمت و تحقیر و تخریب بوده است.

۴
دروغ بوده است.
ضد حقیقت عینی بوده است.

۵
چون 
حزب توده
حتی اگر با مفاهیم فئودالی بیندیشیم
خادم بوده است و نه خاین.

۶
ما باید مفاهیم را به هر مشقتی هم که باشد
بیاموزیم
تا به عوض عرعر کردن
بتوانیم بیندیشیم.

۷
حریف
اصلا جمله بندی بلد نیست.

۸
شما بردارید جمله اش را معنی کنید.

۹
ابراز نظر صادقانه خدمت به حریف بیسواد است.

۱۰
حریف بیسواد دیگر
اصلا نمی داند رویزیونیسم چیست.

۱۱
خیال می کند رویزیونیسم
یعنی
مادر قحبه

۱۲
گفتن این حقیقت امر 
خدمت به او ست.

۱۳
فلانی از همه سران کنونی همه احزاب باسوادتر بوده است.

۱۴
این نه توهین به کسی است و نه تجلیل از کسی است.

۱۵
این تحلیل است.
تحلیل رئالیستی از فلانی است.

۱۶
حالا
کسی نظر کسی را بخواند و یا نخواند
ربطی به صحت و سقم نظر او ندارد.

۱۷
همنوع دیگر هم بی سواد است.
اصلا رشد نمی کند.

۱۸
بهتر است به همنوع گفته شود که شروع به آموزش کند.

۱۹
حبیب باید طبیب باشد.
سعدی

۱۲
دوست 
 باید داروی تلخ برای دوست
تجویز کند تا او شفا یابد.

۱۳
تجویز داروی تلخ به دوست و یا حتی به دشمن
که کار مذمومی نیست.

۱۴
سرسخت ترین منتقدین فرزندان
مادران و پدران هستند

۱۵
شما اگر هر روز یک مفهوم فلسفی بیاموزید
در مدت کوتاهی
توان تفکر مفهومی کسب می کنید و رشد می کنید.

۱۶
مفاهیم پلکان های شناخت اند.
امیر نیک آیین
احسان طبری 

۱۷
کسی که تعریف مفاهیم فلسفی و یا هر رشته علمی و فقهی دیگر را نداند
نه
حرف دهن خود را می فهمد
و
نه
حرف دهن همنوعش را

۱۸
شماها
 اصلا 
توده ای
 نیستید.
آبروی حزب توده را می برید.

۱۹
این نظر ما
نه توهین بلکه تحلیل است.

۲۰
حزبیزی فرض ایتمیین دار الحمار ای دوستان
حزب تان را با طویله عوضی نگیرید.
 
 
طنز تلخ تاریخ:
امروز" پاپ" در واتیکان به" اردوغان" مدال فرشته‌ ی صلح داد!
 
طنز نیست.

۱
تهوع
است.

۲
معنی زندگی (حیات)
در فلسفه امپریالیستی
یعنی تهوع

۳
سارتر
فیلسوف امپریالیسم
اثری تحت همین عنوان دارد که جایزه نوبل موبل گرفته است.

۴
تهوع
عنصر اصلی هنر امپریالیستی است.

۵
امروزه
کمتر قیلمی می توان پیدا کرد 
که 
هنرپیشه
در آن
بالا نمی آورد.

۶
کمتر قیلمی می توان پیدا کرد 
که
 تهوع انگیز نباشد.

۷
مثال فراوان است.
فقط شرم مانع ذکرشان می شود.
 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر