۱۳۹۶ بهمن ۲۲, یکشنبه

سیر تاریخی آنتی فمینیسم (زن ستیزی) (۵)

  
آنتی فمینیسم در چندین فرمات

تحلیلی
از
ربابه نون 

به
یاد نیره

سؤال
  این بود
که
چرا و به چه دلیل
در 
جامعه طبقاتی 
(دوزخ زمین)
نقش تعیین کننده در دیالک تیک حوا و آدم
نه
از آن حوا
بلکه
برعکس
از آن آدم است؟

مگر در بهشت برین (جامعه کمونیستی آغازین) حوا و آدم برابر نبوده اند؟
 
۱
علت و دلیل این مسئله
را
باید
در 
همان بهشت برین 
 (جامعه کمونیستی آغازین)
جستجو کرد و پیدا کرد:
 
بهشت برین
 (جامعه کمونیستی آغازین)
که
نتیجه توسعه نیروهای مولده در دوران بربریت بوده است
خود
پدیده ای 
تاریخی 
بوده
 و
 سیر تاریخی خاص خود 
را 
داشته است: 
 
الف
در
 بهشت برین
 (جامعه کمونیستی آغازین)
نخست
نقش تعیین کننده در دیالک تیک حوا و آدم (مادران و پدران، زنان و مردان) 
 از آن حوا (مادران، زنان) 
بوده است.

نظام بهشت برین
نخست
ماتریارشی 
(حوا سالاری، مادرسالاری)
بوده است.

دلیل ماتریارشی بودن نظام بهشت برین
نقش تعیین کننده مادران در تهیه و تولید مایحتاج جامعه بوده است.

سطح توسعه نیرو های مولده در این دوره هنوز خیلی پایین بود.

دیالک تیک تهیه و تولید مایحتاج حیاتی
بیشتر به نفع کفه تهیه ی ترازو 
سنگینی می کرد.

۱
زنان
در گردآوردی مواد حیاتی ـ غذایی
از سبزیجات تا میوه جات
از حبوبات تا ریشه ها (شلغم و سیب زمینی و هویج و غیره)
از الیاف نباتی تا بیضه های پرندگان
نقش مقدم 
به عهده داشته اند.
 
۲
زنان
در این مرحله توسعه جامعه
رؤسای کمون اولیه 
بوده اند.
 
هر زن به احتمال قوی شوهران متعدد داشته است
و
از هر شوهر کودکان متعدد.
 
به همین دلیل کودکان به نام مادران نامیده می شدند.
 
بقایای این مرحله کمون اولیه
در خیلی از نقاط ایران کماکان وجود داشته است:
احمد پسر ناهید.
احمد ناهید زاده
 
این نقش تعیین کننده مادران و زنان در کمون اولیه
اما
برابری زنان و مردان (دختران و پسران) را زیر علامت سؤال قرار نمی داد.
 
چرا و به چه دلیل؟
 
۳
اما
با گذشت زمان و توسعه نیروهای مولده (انسان ها، علم و فن و فکر و فرهنگ، وسایل تولید، طرز تهیه و استخراج مواد خام و غیره)
دیالک تیک تهیه و تولید مایحتاج حیاتی
وارونه می شود 
و 
کفه تولید ترازوی دیالک تیکی تهیه و تولید
سنگین تر می گردد.
 
انسان ها
شروع به صید و شکار، کشاورزی و دامپروری و غیره می کنند.
 
طرز تغذیه جامعه دگرگون می گردد:
مواد گوشتی 
وارد سفره حوا و آدم می شوند.
 
با کاهش نقش مادران و یا زنان در تهیه مایحتاج حیاتی ـ غذایی  
ماتریارشی 
(حوا سالاری، مادرسالاری)
جای خود 
را 
به
پاتریارشی
(آدم سالاری، پدرسالاری)
می دهد.
 
  نقش تعیین کننده در دیالک تیک حوا و آدم (مادران و پدران)
اکنون
از آن پدران ومردان می شود
البته
باز 
هم
 بی آنکه
برابری زنان و مردان (دختران و پسران) 
 زیر علامت سؤال قرار گیرد.
 
چرا و به چه دلیل؟
 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر