۱۳۹۶ فروردین ۱۱, جمعه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۴۲۳)

 
جمعبندی از 
مسعود بهبودی  
 
 
ویلهلم بوش 
 
با همه موجودات جهان
 در بهترین هارمونی
 (هماهنگی) 
به سر می برم.
 
آنها 
ـ همه از دم ـ
خویشاوندان ما هستند. 
 
من این خویشاوندی را عمیقا احساس می کنم. 
به همین دلیل دوست شان می دارم.
 
آره.
عیرانی ها
ـ از هر قوم و ملیت و سنت و زبان ـ
عاشق عیران 
 اند.
 
شب و روز
ـ سطل سطل ـ
عیران بی غل و غش سر می کشند و شروع به عرعر می کنند.
 
هر قومی طرفدار بیگانه ای و دشمن اقوام عیرانی دیگر 
است.
تنها ره رهایی
شده بیگانه فرمایی

تنها علامه عیرانی
شده شیرین عبادی

وای اگر از پی امروز بود فردایی

حریف
ایران را غلط نوشته اید
تصحیحش کنید


میم
نه.
عیران درست است.
عیران واژه فارسی نیست.
واژه عربی و آذری است.
ایران شده عیران و ایرانی شده عیرانی. 


اینهم عکس عیران برای بی خبران از عیران و عیرانی

طرز تهیه اش:
 
 یک مثقال ماست را بریزید در یک سطل آب 
و حسابی هم بزنید.

عیرانی ها حالا عیران را تصفیه می کنند و 
از آن 
هفتاد نوع عیران کوچولو موچولو
 تولید می کنند.

همانطور که علامه های امپریالیسم و نواکرشان 
بالکان را بالکانیزه کرده اند و هفتاد بالکانک تهیه کرده اند.

حریف
من شوخی نمی کنم.


میم
ما هم به همین سان. 
جدی گفتیم.

حریف
من بابت این نشست مشه شیرین با مش مصطفی
 متأسفم

میم

ما حرف های شان را نخوانده ایم.
 وقت اندک است.
 مشه شیرین
سخنرانی هایی در مدح اوبااو به هنگام بمبون باران لیبی دارد.
 ما آن وقتها مطلبی راجع به او منتشر کرده ایم
تحت عنوان
«بمب شیرین و بمبون او با او» 

البته حق با شیرین علامه بود.
لیبی حالا خیلی ترقی کرده
لیبی سکسی شده
 از سر تا ته دموکراتیک  شده
گرگ و میش
اکنون هر روز در گرگ و میش
 با هم می درند و با هم می چرند

حریف
من محکوم می کنم.


میم

ما محکوم نمی کنیم.
چون هر کس سنگری دارد و حق حمله و دفاع از سنگر طبقاتی خویش را دارد.

تنها هنری که ما داریم
پارس کردن 
است.

مفهوم «عصر جنبش های آزادیبخش - ملی بورژوایی»
جفنگمفهومی بیش نیست.
کسی که این مفهوم را اختراع کرده از ماتریالیسم تاریخی
حتی بویی به مشامش نرسیده
و از تز «درک ماتریالیستی تاریخ» 
(بزرگ ترین کشف مارکس)
  کمترین خبری ندارد.
یعنی جزو ولضالین است و باید برای او 
ـ نمرده ـ
نماز خواند.

پیشوا
از واژه های فئودالیسم و ناسیونال ـ سوسیالیسم است.

لقب هیتلر هم پیشوا (فورر) بوده است و شعار فاشیست های آلمان:
این فولک و این فورر
یک خلق و یک پیشوا
بوده است.
 
سؤال 
برای ما
ـ از دیرباز ـ
این است که چرا به قاضی محمد این لقب داده شده است؟

ما فکر نمی کنیم که حزب دموکرات کردستان نماینده زحمتکشان باشد.
 احتمالا نماینده اشراف فئودال کرد است. 

قاضی محمد با پیشه وری 
تفاوت عظیم دارد.
 پیشه وری نماینده توده زحمت است
 از سر تا پا
سرخ 
است.

این مسائل اما باید تحلیل شوند تا یقین کسب شود.

چشم
اعلیحضرت عارام عثمانی
اگر نخ و سوزن داشتید
بفرستید، دهن مان را هم بدوزند
تا با الفبای فارسی سؤالی نکنیم.
از شما بدتران
ـ در جماران و نیاوران ـ
دهن مان را پیشایپش سرویس کرده اند

نفی باید معین باشد
وگرنه آدم به عوامفریب بدل می شود.
نفی جمهوری جماران باید با ارائه الترناتیو بهتر همراه باشد.

شعار بحث پس از مرگ شاه
به معنی نفی نامعین است.
نوعی کلاهبرداری است

 
اوپوزیسیون فعلی در داخل و خارج 
بهتر از جمارانیان و جمکرانیان  
نیست.
همانطور جمارانیان بهتر از نیاورانیان نبودند.

آدم
ـ اگر آدم باشد ـ
آخوند با و بی عبا و عمامه
نمی تواند خرش کند و سوارش شود.

آدم
ـ اگر آدم باشد ـ
دیگر نمی تواند خر شود.

چرخ تاریخ به عقب برنمی گردد.
توسعه به پیش است و نه به پس.

مولانا هم می داند:
از خریت مردم و آدم شدم
ز آدمیت گر بمیرم 
از ملک برتر شوم
آنچه اندر وهم ناید آن شوم


درد و درمان درد
جای دیگر است
ای حریف بی خبر

تفاوت اصلی آوانتوریسم راست و چپ و فوندامنتالیسم، 
در مراجع و اوتوریته های آنها ست و نه در تئوری شناخت شان:

الف
فوندامنتالیسم اسلامی از پیامبر اسلام و خلفا و ائمه و اولیا و فقها، نقل قول می کنند و قال قضیه را می کنند و رمه کور و کودن تحت فرمان خود را به ‍پیش می رانند

ب
اوانتوریسم چپ از مارکس و انگلس و لنین و استالین و مائو و فیدل و چه گوارا نقل قول می آورند و شانه از زحمت خود اندیشی و استدلال تجربی و منطقی خالی می کنند.
ضمنا هم خودشان روز به روز خرتر می شوند و هم دکه و دکان و دار و دسته خود را به طویله تبدیل می کنند.

پ
اوانتوریسم راست به ذکر نقل قول از نیچه و شوپنهاور و پوپر و ویتگنشتاین و هیتلر و شاملو و صمد بهرنگی و این و آن می پردازد و خرمن هلهله و هورا درو می کند و هر روشنگر علمی اندیش انقلابی و خلقی را به رگبار فحش و تف و توهین می بندد.


برای پیروز شدن
باید به گونه ای
زندگی کرد که
انگار پیشاپیش مرده ای.
چه گوارا


این نقل قول از چه گوارا حاوی ایرادات خطرناک است:

۱
چه گوارا خیال می کند که پیروزی برای چشم و ابروی پیروزی است.
شکست ها و پیروزی ها برای زندگی اند.
چیزی بالاتر از زندگی یافت نمی شود.

به قول پیر توده:
آن چنان زیبا ست
این بی بازگشت
کز برایش می توان از جان گذشت.


۲
چه گوارا مبارزه و پیروزی را 
در مبارزه و پیروزی فیزیکی 
 خلاصه کرده است.
 
به قول حریفی 
مبارزه
ـ همزمان ـ
در سه عرصه اقتصادی، سیاسی و ایده ئولوژیکی صورت می گیرد و 
هر کدام از این سه فرم مبارزه
 دهها فرمک (زیر فرم) دارد.
 
بدون مبارزه ایده ئولوژیکی
هم خود مبارز
خر می ماند و
هم توده به خریت سوق داده می شود
و هم جامعه، طویله واره می شود.

تازه اگر جهنم واره نشود.

خر اگر هم خدای ناکرده پیروز شود
نمی تواند شق القمر کند.
بدون شعور نمی توان جامعه بهتری ساخت.
 
غلبه فیزیکی بر دشمن کذایی که هنر نیست.
تسخیر قدرت آسان است، حفظ قدرت دشوار 
(حمید صفری)

ایرادات دیگر این سخن را خود خواننده باید پیدا کند.

سربازان گمنام امام زمان
 (ساوانا سابق و ساواک اسبق)
به مقام رهبری خبر دادند که گورخوابان هر شب
  طول عمر برای آن مقام
 از خداوند خواستارند.

 به باورش نیامد،
کلک شاه عباسی زد و
 رئیس دفترش را با رخت بدلی
 به گورستان  روان کرد تا صحت و سقم خبر را جویا شود

 پس از نماز صبح، رئیس دفتربه حضور رسید و خبر را تایید کرد
 
گورخوابان دعاگو 
 گفته بودند:
«ما سابقا سکنه حلبی آبادها بودیم و 
با ایثار شطی از خون ارزان تر از ارزن خود
اجامر جماران را روی کار آوردیم.

امام جماران هم به عنوان قدر دانی از خون ما 
وعده مسکن مجانی داد.
مسکن مجانی به مسکن مجازی بدل شد.
تا اینکه سید علی امام شد و 
مسکن مجانی در گورستان ارزانی ما شد.
به همین دلیل برای سید علی 
عمر نوح نبی 
می طلبیم 
 چون ترس از این داریم که 
سید مجتبی
 جانشین او شود و ما را از همین چاله ها و چوله ها بیرون راند.»

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر