۱۳۸۹ بهمن ۱۳, چهارشنبه

اعلام جرم

خدامراد فولادی
اعلام جرم علیه سرمایه
11 بهمن 1389
سرچشمه: مجله هفته
www.hafteh.de
پیشکش به کارگران ایران خود رو

• روز چهارشنبه
• ششمین روز بهمن ماه
• یکهزار و سیصد و هشتاد و نه
• متروی حواس ام
• از خط خارج شد
• در ایست گاه ایران خودرو.

• میان خواب و بیداری
• کامیون های خواب آلوده را دیدم
• که ترمز بریده اند،
• در سرازیری شتاب سرمایه
• برای حمل ارزش اضافی
• به بانک های خصوصی

• و فرمان شان خارج شده
• از دست کارگران پراکنده

• روز چهارشنبه
• من بودم
به عنوان شاهد عینی
• که قتل عام می شدم
• زیر چرخ های ترمزبریده ی سرمایه
• اگر سکوت می کردم
• و اعلام جرم نمی کردم
• در شعر
• علیه سرمایه.

• سرمایه شعر نمی داند چیست
• سرمایه سوگ نمی داند چیست
• سرمایه حرف حساب نمی داند چیست
• جز ترمز بریدن به هنگام حمل سود
• به بانک های خصوصی اش.

• تنها کار است
• که می سازد
• شعر
• شادی
• زندگی
• برای همه

• آنهم خصوصا وقتی
• که ترمز بریده باشد
• در تندشیب انقلاب
• و ویران کرده باشد
مالکیت خصوصی را
• برای همیشه
• بر سر سرمایه.

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر