۱۴۰۰ آذر ۲۸, یکشنبه

اقتصاد سیاسی سوسیالیسم (۳۹)

Das Jahrhundert-Ereignis: Die Oktoberrevolution 1917 verändert die Welt 

اقتصاد سیاسی سوسیالیسم

و

کاربست آن در آلمان دموکراتیک

برگردان

شین میم شین

 

فصل اول

گذار از کاپیتالیسم به سوسیالیسم

به مثابه قانونمندی اساسی زمان ما


بخش چهارم

اقتصادی سیاسی سوسیالیسم

در

تشکیل سیستم جامعتی سوسیالیسم

ادامه

 

۲۲

·    اقتصاد سیاسی یکی از اجزای اصلی مارکسیسم ـ لنینیسم است.

 

۲۳

·    اقتصاد سیاسی یکی از اجزای اصلی ایده ئولوژی علمی طبقه کارگر است که در جامعه سوسیالیستی حاکم است و تعیین کننده تفکر و عمل محافل هر چه بیشتر زحمتکشان است.

 

۲۴

·    از این رو، مارکسیسم ـ لنینیسم و اقتصاد سیاسی موجود در آن، فقط می تواند به مثابه علم انقلابی و انقلابیگر وجود داشته باشد و توسعه یابد.

 

۲۵

·    اقتصاد سیاسی یکی از اجزای اصلی مارکسیسم ـ لنینیسم است.

·    برای اینکه شرایط و قوانین عینی تولید و بازتولید حیات مادی جامعه را و پیوندها و روندهای جامعتی اساسی شیوه تولید مربوطه را مورد بررسی قرار می دهد.

 

۲۶

·    اقتصاد سیاسی به همین دلیل حاوی اهمیت تعیین کننده برای اثرگذاری انقلابی (انقلابیگرانه) تئوری مارکسیستی ـ لنینیستی به طور کلی است.

 

۲۷

·    با تشکیل شیوه تولید سوسیالیستی (با توجه به قوانین و رهنمودهای مارکس و انگلس و لنین راجع به اقتصاد سوسیالیستی، ضمن تعمیم تجارب حزب کمونیست اتحاد شوروی و احزاب کمونیستی دیگر کشورها)، اقتصاد سیاسی سوسیالیسم به مثابه تئوری اقتصادی لازم برای تشکیل و توسعه شیوه تولید سوسیالیستی قوام می یابد.

 

۲۸

·    طبقه کارگر با توسعه اقتصاد سیاسی سوسیالیسم به تشکیل مبانی علمی و ایده ئولوژیکی مهم برای برآمدن   پلان بندانه، راسیونال (عقلی) و با عالی ترین مؤثریت از عهده تشکیل بازتولید جامعتی نایل می آید.

 

۲۹

·    اقتصاد سیاسی سوسیالیسم بسان مارکسیسم ـ لنینیسم، به مثابه تئوری علمی انقلابی، رهنمای عمل برای طبقه کارگر و کلیه زحمتکشان است.

 

۳۰

·    اقتصاد سیاسی سوسیالیسم تشکیل دهنده مبانی علمی برای تدوین استراتژی و تاکتیک طبقه کارگر در حوزه اقتصادی است.

 

۳۱

·    به همین دلیل، اقتصاد سیاسی سوسیالیسم سلاح تئوریکی، سیاسی و ایده ئولوژیکی مهم پرولتاریا در مبارزه بر ضد استثمار است.

 

۳۲

·    اقتصاد سیاسی سوسیالیسم به طبقه کارگر در راه تعیین آماج برای مبارزه و پیدا کردن متحدین خدمت می کند.

 

۳۳

·    اقتصاد سیاسی سوسیالیسم به تربیت پرولتاریا در مبارزه بر ضد جامعه کاپیتالیستی و در مبارزه در راه تشکیل جامعه سوسیالیستی، در راه افشای مدافعان (اپولوژتیک) ایده ئولوژیکی، اقتصادی ـ سیاسی ـ عملی نظام مبتنی بر استثمار سرمایه داری خدمت می کند.

 

۳۴

·    اقتصاد سیاسی سوسیالیسم سهم مهمی در توضیح ایده ئولوژیکی روابط موجود میان طبقه کارگر و دیگر طبقات و اقشار زحمتکش به عهده دارد.

 

ادامه دارد.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر