۱۴۰۰ آذر ۲۴, چهارشنبه

فرهنگ مفاهیم فلسفی (الف) انقلاب (روولوسیون) (۸)

 French Revolution


پروفسور دکتر پطر ایشهورن

برگردان

شین میم شین


 قانونمندی های عام انقلاب سوسیالیستی

 

۱

·    کلیه تجارب حاصله، حاکی از آنند که انقلاب سوسیالیستی با سلسله ای از قانونمندی های عام مشخص می شود، قانونمندی های عامی که بیانگر ماهیت طبقاتی و تاریخی این انقلاب اند.

 

۲

·    قانونمندی های عام اصلی انقلاب سوسیالیستی به شرح زیرند:

 

قانونمندی اول

 

۱

·    رهبری توده های زحمتکش به وسیله طبقه کارگر در سراسر روند انقلاب سوسیالیستی و رهبری طبقه کارگر و لذا تمامی جامعه به وسیله حزب مارکسیستی ـ لنینیستی.

 

۲

·    حزب مارکسیستی ـ لنینیستی طبقه کارگر در انقلاب سوسیالیستی باید نقش رهبری خود در جامعه را در رابطه با کلیه روندهای تحول انقلابی تضمین کند و به طور بی وقفه گسترش دهد.

  

قانونمندی دوم

 

۱

·    در هم شکستن دستگاه دولتی کاپیتالیستی کهنه و برقرار سازی دولت دیکتاتوری پرولتاریا در این و یا آن فرم آن.

 

۲

·    تحکیم مستمر دموکراسی سوسیالیستی، به ویژه از طریق توسعه ابتکارات توده ای و شرکت همه جانبه توده ها در هدایت و اداره دولت سوسیالیستی زیر رهبری طبقه کارگر.

 

۳

·    تحکیم و توسعه مستمر اتحاد طبقه کارگر با کلیه زحمتکشان، به ویژه با توده های اصلی دهقانی و با روشنفکران که باید با روحیه سوسیالیستی تربیت شوند، آموزش بینند و پرورش یابند.

 

 قانونمندی سوم

 

۱

·    از بین بردن مالکیت کاپیتالیستی بر مهمترین وسایل تولید و برقراری مالکیت جامعتی بر آنها.

 

۲

·    تحول تدریجی سوسیالیستی کشاورزی.

 

قانونمندی چهارم

 

 ۱

·    ایجاد و توسعه سیستم اقتصادی سوسیالیستی با مشخصات زیرین:

 

الف

·    با سیستم اقتصادی سوسیالیستی مبتنی بر سانترالیسم دموکراتیک.

 

ب

·    با سیستم اقتصادی سوسیالیستی مبتنی بر سیستم برنامه ریزی و سیستم اداری سازمان یافته بر مبنای اصول علوم مدرن.

 

پ

·    با سیستم اقتصادی سوسیالیستی مبتنی بر تشکیل کارآترین ساختار اقتصادی ـ ملی.

 

ت

·    سیستم اقتصادی سوسیالیستی مبتنی بر استفاده سیستماتیک از کلیه قانونمندی ها و نیروهای محرکه توسعه شیوه تولید سوسیالیستی.

 

ث

·    تشکیل و توسعه سیستمی که در جهت گسترش همه جانبه سوسیالیسم و کمونیسم و در راستای ارتقای سطح زندگی زحمتکشان سیر می کند.

 

قانونمندی پنجم

 

۱

·    توسعه ماکسیمال (حداکثر) نیروهای مولده، بالا بردن راندمان تولید، به ویژه از طریق تحقق برنامه ریزی شده انقلاب علمی ـ فنی.

 

۲

·    پیوند زدن انقلاب علمی ـ فنی با تحول سوسیالیستی.

 

قانونمندی ششم

 

۱

·    تحقق بخشیدن به انقلاب سوسیالیستی در عرصه ایدئولوژی و فرهنگ.

 

۲

·    توسعه سیستم آموزشی ـ پرورشی سوسیالیستی فراگیر.

 

۳

·    استفاده از کلیه وسایل فرهنگی، آموزشی و پرورشی و کومونیکاتیو (ارتباطاتی، هماندیشی) برای مبارزه بر ضد انواع رنگارنگ ایدئولوژی امپریالیستی، بورژوائی و خرده بورژوائی و برای توسعه و تکامل شعور سوسیالیستی توده های زحمتکش مردم.

 

قانونمندی هفتم

 

۱

·    از بین بردن ستم ملی و فشار و سرکوب ملی.

 

۲

·    برقرارسازی برابرحقوقی میان ملت ها و همکاری میان خلق ها و دولت های سوسیالیستی بر طبق اصول انترناسیونالیسم سوسیالیستی.

 

۳

·    ایجاد و تحکیم مستمر همبود سیاسی، اقتصادی، ایدئولوژیکی و نظامی میان دولت ها و خلق های سوسیالیستی.

 

۴

·    بی اثر سازی کلکتیو همه دسیسه های امپریالیستی که به نیت جلوگیری از تشکیل این همبودها و لغو آنها صورت می گیرند.

 

۵

·    پاسداری از دستاوردهای سوسیالیستی هر کشور سوسیالیستی و هر همبود دولتی و خلقی سوسیالیستی در مقابل حملات دشمنان ضد انقلابی داخلی و خارجی.

 

۶

·    افشاء و بی اثر سازی ضربه های تجاوزگرانه امپریالیستی، مثلا در زمینه توطئه و تخریب ایدئولوژیکی.

 

قانونمندی هشتم

 

·    همبستگی طبقه کارگر و زحمتکشان کشورهای سوسیالیستی با همدیگر و همچنین با طبقه کارگر بین المللی و خلق هائی که برای رهائی خویش مبارزه می کنند.

 

۲

·    بنابرین، انقلاب سوسیالیستی روند تحول طولانی تری را نمودار می سازد که با تسخیر قدرت از سوی طبقه کارگر فقط آغاز می شود و با مبارزه طبقاتی سرسختانه بر ضد عناصر ارتجاعی، ضد انقلابی و ناسیونالیستی در خود کشورهای سوسیالیستی و به ویژه بر ضد امپریالیسم ادامه می یابد.

 

۳

·    تنها زمانی که همه نیروهای طبقه کارگر و زحمتکشان کشورهای سوسیالیستی به وسیله حزب مارکسیستی ـ لنینیستی در جهت تحقق همه قانونمندی های عام انقلاب سوسیالیستی بسیج شوند، این انقلاب می تواند با موفقیت جامه عمل پوشد.

 

۴

·    ضمنا باید خودویژگی های تاریخی هر کشور و سنن ملی آنها را در نظر گرفت و به سود انقلاب سوسیالیستی مورد استفاده قرار داد.

 

۵

·    رابطه میان ماهیت عام و بین المللی انقلاب سوسیالیستی و وظایف انترناسیونالیستی آن از سوئی با خودویژگی های ملی آن از سوی دیگر، مسئله اصلی هر انقلاب سوسیالیستی را تشکیل می دهد.

 

۶

·    هر عدولی از قانونمندی های عام انقلاب سوسیالیستی و هر کوتاهی از مبارزه در راه تحقق آنها برای انقلاب سوسیالیستی زیانبار خواهد بود.

 

۷

·    انکار این قانونمندی های عام و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیتی که هر گردان جنبش جهانی کمونیستی در رابطه با اجرای قاطعانه آنها بر دوش دارد، امروزه به مهمترین ابزار جنگ افروزی پسیکولوژیکی قدرت های امپریالیستی، به ویژه در زمینه تخریب ایدئولوژیکی و همچنین رویزیونیسم بدل شده است.

 

·    مراجعه کنید به رویزیونیسم

رویزیونیسم

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/5284

 

۸

·    این یکی از مهمترین بخش های تلاش برای تفرقه اندازی میان کشورهای سوسیالیستی است و هدف از آن تغییر تناسب قوا در مقیاس جهانی به نفع امپریالیسم است.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر