۱۴۰۰ آذر ۲۸, یکشنبه

کلنجار ایده ئولوژیکی با همنوع (۳۰)

  Willi Sitte

ویلی زیته

(۱۹۲۱ ـ ۲۰۱۳)

نقاش پرولتاریا

وزیر هنر در جمهوری آلمان دموکراتیک


میم حجری 

 

۵۵۵
بزرگترین مدرسه دنیا در شهر مونتسوری هندوستان با تعداد بیست و شش هزار و سیصد و دوازده دانش آموز می باشد.
در هندوستان افرادی یافت می شوند که ۳ الی ۵ مدرک دکترا دارند!
 
کمیت مهم نیست.
مهم چیست؟

 

۵۵۶

قوانین چه فایده‌ای دارند اگر ما شجاعت اجرای آنرا نداشته باشیم؟
استاط دانش کاه

قوانین بیانگر منافع طبقه حاکمه اند
محتوای قوانین در جوامع طبقاتی
بر ضد منافع توده زحمتکش است.
مجری قوانین 
دستگاه دولتی است که چماق و قلچماق طبقه حاکمه است


در هیچ زمانی به اندازه امروز قشر متدین در دانشگاه نداشته‌ایم.
آخوند



دانشگاه شده دانش کاه


دانشجویان دانش کاه
 فرقی با طلاب حوزه های خرافیه  ندارند.


به همین دلیل مملکت مدیر مدبر ندارد.



 

۵۵۷
داشتن یک حیوان در زندگی شما را انسان بهتری می سازد
سپاه دانش

عجب سپاه دانشی.
مملکت ما طویله است.
ما ۸۰ میلیون حیوان داریم.

بی انکه آدم بهتری شده باشیم
 

۵۵۸
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نه تنها شکنجه را منع می‌کند؛ بلکه اقرار ناشی از شکنجه را ممنوع می‌کند و قانون مجازات اسلامی و قانون حفظ آزادی‌های مشروع هم شکنجه را ممنوع می‌کنند و هم اقرار ناشی از شکنجه را وارد نمی‌دانند و قاضی نمی‌تواند به آن استناد کند و برای مرتکبین نیز مجازات‌های سنگین پیش‌بینی شده‌است.
حریف

به
خاوران
برو
و
سنگ گوری برای شقه شقه شده ها پیدا کن.
به یوتوب بیا و شوهای توابین سیاسی را
بشنو
و
از عوامفریبی توبه کن

 

۵۵۹
مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در انتقاد از تجمع معلمان:
تجمع صنفی اگر واقعا صنفی باشد، آیا همه مردم باید جمع بشوند تا یک موضوع را بگویند؟
 آن افراد می‌توانند یک نماینده داشته باشند که این موضوع را به حاکمیت منتقل کند

نمایندگان مجلس
اگر نمایندگان توده بودند
کار به اینجا نمی کشید.
نمایندگان مجلس و اعضای هیئت حاکمه
نمایندگان طبقه حاکمه اند
نمایندگان حاکمیت طبقاتی اند
یعنی نمایندگان اقلیت انگل اند
 دشمن توده اند.
نمایندگان توده
خفته در خاوران  اند
بی کفن و دفن
بی سنگ قبر
خونالود
و

یا

دربدر دیار غربت

اند.
به همین دلیل

توده فاقد حزب توده
 متفرق است
بی یار و یاور است.


۵۶۰

واژه های عربی و ترکی و روسی و فرنگی


در زبان ما

اهلی شده اند. 


دیگر بیگانه نیستند.


خودی اند و فارسی اند.


تبیین دقیق اندیشه

الزامی است.


مابقی به فرمالیسم می کشد.


یعنی

محتوا

فدای فرم (زبان مادری کذایی) می شود.


مثال


روانشناسی


جامعه شناسی
…


در زبان فارسی

صفت سازی از این اسامی

محال است.


به همین دلیل


از اصل فرنگی شان باید استفاده کرد:


پسیکولوژیکی


سوسیولوژیکی


واژه غلطی ساخته شده و مد شده که معنی به کلی دیگری دارد.


مثال:


روان شناختی


فکر میکنند که این صفتی برای روان شناسی است.


ولی چنین نیست.


روان شناختی به لحاظ دستور زبان فارسی اولا غلط است


ولی در بهترین حالت به معنی پسیکولوژیستی است


یعنی صفتی برای پسیکولوژیسم است که یکی از مکاتب ارتجاعی امپریالیستی است


 

۵۶۱

جنگ تو چه آورد به‌جز بربادی؟
با‌ فقه و‌ حدیث، کی شود آبادی
فریاد ستم‌سوختگان را بشنو!
 نان، کار، آزادی!
 نان، کار، آزادی!
سهراب سیرت

 

جنگ ها

شخصی

نیستند.

طبقاتی اند.

 

۵۶۲
نه رای آنکه ز عشق تو روی برتابم
نه جای آنکه به جوی تو بگذرد آبم
به جستجوی تو جان بر میان جان بندم
مگر وصال تو را یابم و نمی‌یابم
ز بس که از تو فغان می‌کنم به هر محراب
ز سوز سینه چو آتشکده است محرابم
برای بوی وصال تو بندهٔ بادم
برای پاس خیال تو دشمن خوابم
اگر به جان کنیم حکم برنتابم سر
مکن جفا که جفای تو برنمی‌تابم
کجا توانم پیوست با تو کز همه روی
شکسته چون دل خاقانی است اسبابم
خاقانى

ویرایش:

اگر به جان کنیم (کنی ام) حکم برنتابم سر
 

۵۶۳
می‌دانیم که حداکثر حدود ١٠ درصد افراد، حقوق‌های فوق نجومی و نجومی دریافت می‌کنند و ٩٠ درصد دیگر زیر خط فقر قرار دارند
روزنامه جمهوری اسلامی

ایکاش درد فقط فقر مادی بود.
ما در جمکران با پاوپریسم (بی همه چیزی) فکری
سروکار داریم.
خلایق دیگر توان درست حرف زدن و درست درک کردن حرف همنوع را ندارند
جامعه
در عرض ۴۲ سال
شده طویله


۵۶۴
گروهی از طلاب قم از ۱۵ نفر از بازیگران زن سینمای ایران که بدلیل بدحجابی  منجر به تحریک آنان شده اند
به دادسرای قم شکایت کرده اند.
همایون



عجب زمان و زمانه ای است:


فرنگی ها میلیون ها دلار هدر می دهند تا تحریک شوند.


سفر می روند


پارتی می روند


تا شق و رق شوند.


طلاب حوزه های خرافیه از دست محرکان ماهرو
شکایت می کنند.

 

۵۶۵



افراد در جامعه اسلامی باید بصیرت داشته، نیاز جامعه را شناخته، به آن آگاهی داشته و هر جایی که به آنها نیاز بود در صحنه حضور داشته باشند.
احمد خاتمی



هی مشد احمد


باید چلوکباب بدهی تا نوش جان کنیم،

بصیرت کسب کنیم،

به سازت برقصیم

و

عرعر کنیم


 

۵۶۶
هیچی بلد نیستیم کل کلاسا انلاین بوده حالا باید بریم حضوری امتحان بدیم این بده
پیشیکا

حضوری و انلاین
فرم تعلیم و تعلم اند.
محتوای مربوطه ثابت است.
دانش را در هر فرمی می توان فراگرفت
حتما نباید شرکت حضوری در مدرسه و دانشگاه داشت.
ما بخش مهم بضاعت فکری خود را بی نیاز از مدرسه و دانشگاه فراگرفته ایم

 

۵۶۷
گویا ارضای نیاز جنسی تمام دغدغه این جماعت است
ملیکا

آره.
ولی چرا و به چه دلیل؟
اصولا رفع حوایج اولیه
خوراک و پوشاک و بهداشت و مسکن
مقدم بر بقیه حوایج اند.
یکی از دلایل تمایل به حوایج غریزی ـ جنسی هم
فقر مادی

است.

دلیل کثرت اولاد در خانواده های فقیر

و

اعتیاد فقرا

فقر مفرط است.

ارضای غریزه جنسی و تخدیر خویش

جای ارضای غرایز و حوایج دیگر را می گیرد.

 

۵۶۸
دیدنی بسیار بود و گفتنی بسیار
گو بماند گفتنی ها نیز
لیک تنها یک سخن یک چیز
من نمی دانم
راستی را بدرستی که نمی دانم
بر خراب این ابر شهر شگفت انگیز
بر مزار آن شکوه و شوكت دیرین
ما پریشان نسل غمگین را
بر سر اطلال (آثار باستانی)  این مسکین خراب آباد
فخر باید کرد یا ندبه؟
شوق باید داشت یا فریاد ؟
بارها پرسیده ام از خویش
نسل بدبختی که مایانیم
وارث ویران قصور و قصه اجداد
با چه باید بودمان دلشاد؟
یادها یا بادها یا هر چه بودا بود
باداباد
مهدی اخوان ثالث



کسانی که توان تولید و بازتولید ندارند


مرتجع و مأیوس و ماضی گرایند.


ایران خورشیدی تابان دارد.


خورشیدی رشک انگیز و فخرانگیز.


چشم باید داشت تا دید


هوش باید داشت تا سنجید

۵۶۹
*خورشید من کجاست؟*
تمام تاریخ را دویده ام
آفتاب من کجاست؟
خورشید من کو؟
من خسته ام
برده ای
تحسین شده ام
من زنم!
کار خانه متحرک
محصور زندانی به نام
خوشبختی
خوشبختی من میان روزهای هفته
تقسیم می شود
به تساوی
و در آمد و شد
میان مکعب های همشکل
( خانه و گور)
گم می شود
خوشبختی من
در از دحام ظر فهای کثیف
در انبوه لباسهای چرک
در زادن و بزر گ کردن
گم می شود
من خسته ام
ستایشی نمی خواهم
در یاوه های شاعران مذکر
و نوشته های خاک اندود
( الواح دور از دسترس)
تمام تاریخ را دویدم
با چشم ،اما کور
با دهان ، اما گنگ
با گوش ،اما کر
و آنها ،
به جای من
گفتند
و نوشتند
برده ای هستم
که دوستم دارند
و مهربانند
آنگاه که رام تر باشم
دوستم دارند
چرا که زیر حبابی نهادنم
وگفتند :
گلی!
شکننده و ترد
مبادا
از شاخه ات بچینند
مهربان و با گذشت
پر احساس و لطیف
شمرد نم
گلی هستم
که پیوسته سنگ اش می زنند.
منصوره اشرافی
نقاشی از منصوره اشرافی رنگ و روغن بر بوم

 

۵۷۰
مهوش
پرسید چرا گریه میکنی؟
چرا اینقدر دل آشوبی!
گفتم مادرم را از دست دادم
پرسید:

چند سالشون بود؟
گفتم:

هم سن خودم!
گفت:

اوه.

نامادری تان بود!!
گفتم :

نه.

از پوست و گوشت و خون هم بودیم
جان و روحم بودند
گفت:

اخه گفتی هم سن خودت بودند
گفتم:

نادان
از وقتی چشم به جهان گشودم تا چشم از جهان فرو بستند
با هم بودیم
پس.

هم سن هم بودیم.
مادران نمیمیرند

علی رغم اینکه با چشمانم دیدم که بخشی از وجودم و دلم به خاک سپرده شد.
هیچگاه از کسی که عزیزی را از دست میدهد
نپرسید :چند سال داشت؟
تنها جایی که سن و سال و عدد مفهومی ندارد همین جاست.

 

آره.

مش مهوش

با ننه بزرگ و دده بزرگت هم همسنی.

چون از وقتی چشم بازکری

آنها را هم دیدی.
فلسفه طرح سؤال مربوط به سن مرده ها
قابل تأمل است:
اگر مرده ای سالخورد باشد
مرگش طبیعی تلقی می شود.
اولماسیدی ئولوم قوجا کشیلر
دولدوراردی جهانی سر تا سر
نجه کی دولودورب دور اولدوزلار
صحنه آسمانی سرتاسر

معنی تحت اللفظی:
اگر مرگ نبود افراد سالخورد جهان را پر می کردند
به همان سان که ستارگان
آسمان را پر کرده اند.
اگر مرده جوان باشد
مرگش غیرطبیعی و دردناک استنباط و احساس می شود
این به معنی وام نداشتن به مرگ است
به معنی لاجرعه سرکشیدن جام زندگی است

 

۵۷۱
در تيره شب هجر تو جانم به لب آمد
وقت است که هم‌چون مه تابان به‌در‌آیی

حافظ


‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌ 
غیاب جانان

را

حافظ

به شب تیره جانکاه


و


حضورش

را


به طلوع ماه


تشبیه کرده است


این حضور و غیاب و شب و مهتاب


دیگر فعلیت ندارند.


به برکت انقلاب علمی و فنی


هر کسی را بخواهی


می توانی هر لحظه بیابی و حتی ببینی و درد دل کنی


فروغ فرخزاد به درستی می گفت

که خیلی از مفاهیم و افکار


دیگر فعلیت ندارند و کهنه شده اند.


 

۵۷۲
یکشنبه‌ی سیاه
‏سحرگاه امروز ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰ دو شهروند بلوچ بنام ‎#عبدالخالق_سالارزهی فرزند غلام نبی اهل کلاهورِ تفتان و ‎#نعیم_شه‌بخش فرزند صالح محمد اهل پیرسورانِ زاهدان در زندان شیراز اعدام شدند.
از ابتدای سال ۲۰۲۱میلادی تاکنون دستکم ۶۶ شهروند بلوچ اعدام شده‌اند.

 

۵۷۳
طرفه آن‌جا که مکتب فرانکفورت تاثیر چندانی بر جهان واقعی نداشت. «موسسه پژوهش اجتماعی» که مقر اصلی این مکتب بود در اوایل دهه ۱۹۲۰ بنیان نهاده شد تا پاسخی برای دلایل ناکامی انقلاب در آلمان در سال ۱۹۱۹ پیدا کند. نظریه‌پردازان مارکسیست به این نتیجه رسیدند که روایت اقتصادی از تاریخ، کافی نیست و در عوض باید سراغ تحلیلی فرهنگی از استبداد، نژادپرستی و نقش سرگرمی دستجمعی در اغوای توده‌ها و سوق دادن‌شان به سوی میل به سلطه بر خود رفت.
استوآرت جفریز



عجب


مکتب فرانکفورت


مکتب امپریالیستی برای تخریب ایده ئولوژیکی مارکسیسم ـ لنینیسم با ماسک مارکسیستی بود

و

با حمایت مالی امپریالیسم تشکیل یافته بود

و

به محض سقوط شوروی


تعطیل شد.


من از او پرسیدم:


مغز خر سیری چند؟


مشد استورات جفریز
 

۵۷۴
زیبایی و تغذیه زن باردار در قیمت نوزاد او تاثیر دارد»
مدیرعامل یک سازمان مردم‌نهاد در ایران از خریدوفروش نوزادان در بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: «مادرانی که می‌خواهند نوزاد خود را واگذار کنند، در بیمارستان می‌گویند که هویت و شناسنامه‌ای‌ ندارند، بنابراین با هویت مادری که قرار است نوزاد را در اختیار بگیرد، وضع حمل می‌کنند و پولی را که می‌خواهند می‌گیرند.»
به گفته منصور دهقان، قیمت نوزادان بستگی به شرایط دارد و حتی اینکه چهره زن باردار زیبا باشد یا نه نیز در این قیمت‌ها تاثیرگذار است و اگر مادر تغذیه مناسبی هم داشته باشد، قیمت بالا می‌رود.
خریدوفروش نوزادان، اگرچه در سال‌های گذشته نیز وجود داشت، اما در سال‌های اخیر هم‌زمان با گسترش فقر و محرومیت‌های اجتماعی رواج بیشتری نیز یافته و به تجارتی پرسود برای واسطه‌ها تبدیل‌ شده است. کار آنان این است که خریدار و فروشنده نوزاد را با هم آشنا می‌کنند و در همه مراحل کار از دریافت پول تا تحویل نوزاد حضور دارند.

 

طویله بی طبقه توحیدی

که

اجامر

وعده اش

را داده بودن،

همین بوده است.

سلب آدمیت از آدم ها.

 

۵۷۵
 
راسل در نوسان نظری مدام بوده است.
 راسل ریاضی دان بزرگی بوده  است و با وایتهد بزرگترین کتاب ریاضی قرن ۲۰ را تألیف کرده است.
 نظراتش اما ارزش علمی ندارند

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر