از
مسعود بهبودی
ﺗﮑﻠﯿﻒ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ متقی حزب اللهی
ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ﭼﯿﺴﺖ؟
ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ﭼﯿﺴﺖ؟
حیرت انگیز می دانید چیست؟
۱
حیرت انگیز این است که آثار چارلی
هنوز
تحلیل نشده اند
و
به
زر
خرید و فروش شده اند.
۲
این اثر چارلی
اثری
ضد خلقی
در
لفافه هومانیستی است
۳
جانبدار منافع خلق
در این فیلم
پلیس است.
تأملی در شعارها
۱
شعارها
بر خلاف شعرها
عمدتا
آگاهانه
تشکیل می شوند.
۲
شعرها
اما
بر خلاف شعارها
عمدتا
به طرز خودپو
سروده می شوند.
۳
شاعر
به قول خواجه
آنچاهاستاد ازل گفت:
بگو
می گوید.
۴
استاد ازل می تواند غرایز طبیعی و یا منافع طبقاتی او باشند.
۵
شعر به شاعر تحمیل می شود
۶
شعار اما چنین نیست.
شعار
عمدتا
آگاهانه تشکیل می شود
۷
بررسی شعار
احتمالا
دشوارتر از بررسی شعر است.
۸
مثلا همین شعار
نه
غزه
نه
لبنان
جانم فدای ایران
۹
این شعار
ردیه ای بر سیاست خارجی ارتجاعی ـ استعماری ـ استهزایی ـ فاشیستی (آنتی سمیتیستی) طویله جماران است
۱۰
سپاه پاسداران عنگلاب اسلامی
بازوی زور و زر طبقه حاکمه طویله جماران است.
۱۱
سپاه پاسداران عنگلاب اسلامی
الف
هم
صادر کننده ترور در منطقه است
ب
و
هم
صادر کننده سرمایه است.
۱۲
همین سیاست طویله جماران
را
عرعردوغان هم دارد
که
نماینده فاشیسم و پانیسم (پان ترکیسم) و فوندامنتالیسم است.
۱۳
شعار
نه
غزه
نه
لبنان
جانم فدای ایران
علیرغم صحت و انقلابیت و حقیقت
خویشاوند با شعار رضا شاه روحت شاد
است.
۱۴
ولی
شعاری علمی و انقلابی و ملی است.
۱۵
جهنم جماران
جهنمی ضد ملی
ضد خلقی
ضد انقلابی
و
ضد هومانیستی
(فاشیستی، فوندامنتالیستی)
و
ضد مذهبی
(ضد مذهب سنی، مسیحیت و یهودیت و بهائیت و بابیت و زرتشتیت و غیره)
در لفافه مذهب شیعی است
۱۶
مشخصه مشترک فاشیسم و فوندامنتالیسم
چپ نمایی است.
ولی نباید فریب چپ نمایی آندو را خورد.
این فریب برای استالین و حزب توده
بسیار گران تمام شد.
۱۷
هیتلر هم حزب خود را ملی ـ سوسیالیستی جا زده بود
ولی
قبل از همه
سندیکاهای کارگری را به اتش می کشید
حزب کمونیست را منحل می کرد
بلشویک ها و کمیسارهای سرخ و کمونیست ها
بی شرمانه و بی رحمانه
تبرباران می کرد.
۱۷
از
خاوران
بپرس
که
بر ما چه رفته است.
اندکی راجع به دیالک تیک داد و بیداد
۱
دیالک تیک داد و بیداد
میراث ماندگار حکیم سرخ طوس است.
۲
ولی منظور از مفاهیم داد و بیداد چیست؟
۳
منشاء این دیالک تیک
دیالک تیک داد و ستد
است
که دیالک تیکی یونیورسال است.
۴
اگر کسی چیزی به کسی بدهد
مثلا برای او خانه ای بسازد
انتظار دریافت ستدی بابت داد (کار، خانه) از او دارد.
۵
اگر او این ستد را دریافت نکند
یعنی
طرف مقابل حاضر به دادن داد درخور به او نباشد
مثلا
اگر مبلغی پول و یا مواد غذایی در اختیار او قرار ندهد
عملا
او
بدون دریافت داد
یعنی
با
بیداد
می ماند.
۶
یعنی بر او بیداد می رود.
۷
بیداد
را
نمی توان
برای آرامش خاطر خود
فراموش کرد.
دست خود آدم هم نیست.
۸
آدم که سهل است
حتی ذره
حاضر به تخریب دیالک تیک داد و ستد نمی شود.
تا ستد خود را نگیرد نمی رود.
۹
به همین دلیل
حکیم سرخ طوس
راه حل برای رفع بیداد عرضه کرده است:
دادخواهی
دادجویی
دادگری
دادگستری
مفاهیم خجسته حکیم سرخ طوس اند.
یوسفعلی اباذری
(۱۹۵۲)
جامعهشناس ایرانی و دانشیار گروه جامعهشناسی دانشگاه تهران است.
وی مدرک کارشناسی را در رشته ارتباطات در سال ۱۳۵۲، کارشناسی ارشد و دکتری را در رشته جامعهشناسی و به ترتیب در سالهای ۱۳۶۷ و ۱۳۷۴از دانشگاه تهران گرفتهاست.
ویکیپدیا
تاریخ تولد: ۱۹۵۲
۱
اگر این فرمایشات اباذری
به صورت متن منتشر می شد
و
نه
به صورت تصویر سیار
بهتر و دقیقتر می شد
آن را تحلیل کرد.
ضمنا او هم دیگر نمی توانست
به
آسانی دست به عوامفریبی بزند.
۲
اساتید دانش کاه های هر جامعه
عمدتا
اعضای طبقه حاکمه اند.
۳
جامعه شناسی رایج در ایران
جامعه شناسی بورژوایی است.
۴
حتی جامعه شناسی آریانپور ربطی به جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی ندارد
اگر چه خود فرزانه طرفدار توده بوده و چشم ما بوده است
۵
شعار رضا شاه روحت شاد
توسط هر ننه قمری تماتیزه می شود (موضوع بررسی قرار می گیرد.)
۶
حریفی پرسیده:
چرا رضاشاه و نه محمد رضا شاه؟
و کلی فلسفه بافی کرده است.
۷
ایران
سرزمین شعر و شعار است
ولی ۹۹ در صد ایرانی ها از وزن و قافیه حتی بی خبرند.
۸
حریف اگر آشنایی بخور و نمیری با شعر می داشت
متوجه می شد که محمد رضا شاه روحت شاد
فاقد شعریت است
ولی رضاشاه روحت شاد
سلیس و روان و بی عیب و ایراد است.
۹
منظور توده عاصی هم نه رضاشاه
بلکه
همین محمدرضا شاه است
۱۰
حسرت توده عاصی به دوره پس از انقلاب سفید
نشانه بلوغ سوسیولوژیکی و هیستوریکی توده است و نه نشانه خریت و صغارت و بی خبری از تاریخ
۱۱
انقلاب سفید
انقلاب بورژوایی از بالا بوده است
ولی
انقلاب بوده است.
۱۲
پیروزی روحانیت کثافت
به معنی رستاوراسیون
(پیروزی مجدد ارتجاع فئودالی) بوده است
و
عنگلاب بوده است.
۱۳
قانون تاریخ طناز اما این است
که
جلاد هر انقلابی
مجری مجبور وصایای انقلاب مغلوب می گردد.
(مارکس صلوا ة الله علیه)
۱۴
روحانیت کثافت
قادر به برگرداندن چرخ تاریخ به عهد بوق و چوب و چماق و چپق نشده
و
بورژوا شده است
۱۵
حتی زنان و کودکان مردم
را
بسان نفت و گاز
حراج می کند و خرمن دلار درو می کند.
۱۶
توده اما خر نیست و قدردان انقلاب بورژوایی سفید و سرکرده مجبور آن است.
شاه هم جلاد حزب توده بوده است
و
انقلاب سفید
چیزی جز برنامه ضد فئودالی حزب توده نبوده است.
۱۷
عنگلاب اسلامی به طبقه کارگر و دهقان و پیشه ور و بخشی از روشنفکریت تحمیل شده است.
۱۸
عنگلاب اسلامی با توافق ارتجاع فئودالی ـ روحانی ـ بورژوازی سنتی و امپریالیسم تحمیل شده است.
۱۹
از این عنگلابات همزمان در خیلی از کشورهای منطقه پیروز شده اند.
۲۰
طبقات حاکمه لائیک با طبقات حاکمه فاانتیک (نیمه فئودال - نیمه بورژوای فوندامنتالیست)
جایگزین شده اند.
و
فاجعه آغاز شده است.
اگر پرسان شود روزی جوانی
که در راه شگرف زندگانی
کِه را از بَهر خود سرمشق سازم
بدون مکث میگویم ارانی
"احسان طبری"
۱
اولا
چرا مد شده
اسم شعرا در گیومه تحریر یابد؟
۲
ثانیا
چرا
سرمشق های سکنه ایران
همیشه
مرده ها هستند و نه زنده ها؟
۳
ثالثا
راجع به ارانی
چه می دانیم؟
۴
رابعا
چرا سعی نمی شود تا اسطوره ها
شناسایی شوند؟
مسئله اسرائیل و فلسطین
باید از دید دیگری درک شود، توضیح داده شود و حل شود.
۱
این مسئله
اساسا و صولا
نمی بایستی به اینجا بکشد و برسد.
۲
خطاهای خطیری از هر دو طرف صورت گرفته اند.
۳
راستی
استرالیا
متعلق به مهاجران انگلیسی و غیره است و یا متعلق به فلسطینی های ان سامان است؟
۴
ایالات متحده امریکا چه طور؟
متعلق به مهاجران اروپایی و غیره است
و
یا متعلق به فلسطینی های آن دیار است؟
۵
ضمنا
در مسئله اسرائیل و فلسطین
حلال مسئله کیست؟
۶
فرض کنیم
فلسطین از یهودی ها تهی شود.
۷
آیا
در این صورت
فلسطین
از آن توده های پابرهنه فلسطین خواهد گشت؟
۸
ضمنا
مگر اسرائیل از ان توده های زحمتکش این دیار است؟
۹
راستی
طویله جماران از ان کیست؟
۱۰
اجامری که در عرض یک هفته
۱۵۰۰ تن از فرزندان مردم را به خاک و خون می کشند
به
چه دلیلی
مالک خاک پاک طویله اند؟
۱۱
ای فقیه الدوله
عیران مال بابایت نبود
دستمزد جاکش هر روز یک جا یت نبود.
۱۲
توده های مولد و زحمتکش
اولا
وطن ندارند
ثانیا
تضاد ماهوی با هم ندارند.
۱۳
جنگ های زرگری چه بسا خونین
جنگ اراذل و اوباش متعلق به طبقات حاکمه است
۱۴
جنگ لاشخورها ست.
۱۵
مسئله اسرائیل و فلسطین
و
هر مسئله دیگر
حلال دیگری
به نام
توده مولد و زحمتکش زیر پرچم سرخ پرولتاریا
دارد
۱۶
و
دموکراسی حقیقی
یعنی
فرمانفرمایی توده ها
فاشیسم وطنی
یعنی
پانیسم
در این ۴۰ سال نکبت
بسان غده سرطانی
تار و پود عندام طویله جماران را درنوردیده است.
۱
خود
خمینیسم
هم
فرمی از پانیسم است:
پان اسلامیسم
است.
۲
اکنون
پانیسم های رنگارنگ
در
همه واحدهای قومی طویله جماران
در
فعالیت اند.
۳
پان عیرانیسم
پان ترکیسم
پان کردیسم
پان عربیسم
احتمالا
پان لریسم
پان گیلکیسم
....
۴
در این ۴۰ سال نکبت
ادبیات رنگارنگ فاشیستی
وسیعا ترجمه و تکثیر و توزیع شده است.
۵
فوندامنتالیسم با فاشیسم
به لحاظ فکری و تئوریکی و ایده ئولوژیکی خویشاوند است.
۶
پیامد فکری و فرهنگی وخیم این سرطان ایده ئولوژیکی
سقوط سکنه طویله جماران به اسفل السافلین خریت و خردستیزی است.
۷
در واحدهای قومی
نسل اندیشندگان
برافتاده است.
۸
در آذربایجان
حتی رد پایی از پیشه وری ها ابراهیمی ها جوانشیرها .... نیست.
۹
در کردستان و خوزستان و لرستان و غیره هم وضع بهتر از آذریابجان نیست.
۱۰
به
کجای این طویله
می توان آویخت
پالان
را؟
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر