۱۳۹۸ بهمن ۱۶, چهارشنبه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۲۴۷)


جمعبندی
از
مسعود بهبودی
  
گنده گوزی های فاشیسم جماران

۱
گذشت ان زمان که توده یهودی را
بی پروا بیازاری
و
به کوره های آدمسوززی بسپاری

۲
اسرائل اگر اراده کند
طویله جماران
دود می شود و می افتد به آنجا که عرب نی انداخت و نی نوایش نامید.

۳
دو سرباز اسرائیل را حزب الله ترور کرد
اسرائیل جنوب لبنان را چنان بمباران کرد که
حسرتکش عهد حجر شد
و یک میلیون نفر آواره شدند.

۴
فاشیسم باید آرزوهای خود را
همراه با اجامر رنگارنگش
به گور ببرد
 
رز
(گل سرخ)
میشائیل دام

روزی رزی به بلوطی گفت:
تو تنومندی
من
اما
به رؤیا می مانم.

اگر بشکفم
از
سحر تا شام
درخشان و فریبا و زیبایم
و
تو
انگاه
علیرغم تنومندی
ناپیدایی.

درخت بلوط با فخر و فر و غرور به رز توپید:
باشد.
اما من با دل چوبی سنگم
عمری همینجا می مانم بر جا.
 
اندکی اندر باب دیالک تیک استثناء و قاعده

۱
برتولت برشت
جانشین خلف مارکس
میراث ارجمندی دارد که عنوانش دیالک تیک رهنمای مهمی است:
دیالک تیک استثناء و قاعده.

۲
تعلقات طبقاتی افراد
نقش تعیین کننده خود را حفظ می کنند
حتی اگر عضو طبقه به سنگر طبقاتی طبقه دشمن خزیده باشد.
یعنی استثنائی رخ داده باشد.

۳
یکی از دلایل مهم خطاهای سران حزب توده و استالین و غیره
همین تعلقات طبقاتی غیر پرولتری آنها بوده است.
 
دموکراسی امپریالیستی
همینه دیگه.

هر کس آزاد است تا زمانی که تماشاگر و تأییدگر است


پوزه ها و پوزه بندها

۱
ممنون از هماندیشی صریح و بی تعارف.

۲
بحث بر سر ما ست و یا بر سر نظرات ما؟

۳
دایرة المعارف ها کار فردی اند و یا کار گروهی اند؟

۳
مثلا دایرة المعارف ۳۸ جلدی فرانسه را یک تن نوشته؟

۴
ما فقط از اشعار و آثار طبری بیش از ۱۵۰ تحلیل منتشر کرده ایم.

۵
لاطائلات کیانوری
که
اصلا قابل تحلیل نیستند.

۶
همنوعان تان که نه اسمی دارند و نه عکسی و نه ادعایی
حق ندارند خوداندیشی پیشه کنند؟

۷
حتما باید دنبال پیشینیان بیفتند و ادای آنان را در بیاورند
و
چرندیات آنان را نشخوار کنند
تا
خرمن توهین و دشنام درو نکنند؟

۸
شما نظرات ما را که شماره گزاری شده اند
نقد کنید.

۹
تا هم خود بیاموزید و هم ما بیاموزیم.

۱۰
پوزه بند زدن به همنوعدگر اندیش را
بگذارید برای اجامر جماران
 
هان ای دل عبرت بین
از دیده (آنچه که تجربه می کنی) عبر کن (درس بیاموز)
هان

۱
شما منظور ما
را
اصلا متوجه نشده اید.

۲
شاید به این دلیل باشد
که
شما
مفاهیم فلسفی مارکسیستی را نمی شناسید.

۳
قبل از قضاوت لطفا بپرسید تا توضیح داده شود.

۴
دیالک تیک چیست؟

۴
دیالک تیک داخلی و خارجی چیست و نقش تعیین کننده در آن
از آن کدامین قطب دیالک تیکی است؟

۵
مثال:
رفتار فاشیسم در آلمان
با طبقه کارگر و حزب کمونیست آلمان
(قطب داخلی دیالک تیک داخلی و خارجی) است
و
رفتار فاشیسم
با طبقه کارگر و بلشویسم
(قطب خارجی دیالک تیک داخلی و خارجی) است.

۶
استالین
اگر از دیالک تیک ماتریالیستی خبر می داشت
می بایستی از سرکوب طبقه کارگر و حزب کمونیست آلمان
توسط هیتلر درس بیاموزد
و بداند که چه رفتاری با احزاب کمونیست جهان خواهد داشت.

۷
حزب توده
اگر از دیالک تیک ماتریالیستی خبر می داشت
می بایستی از سرکوب احزاب و سازمان های دگراندیش و هر نفسکش
سرکوب عنقریب خود را و خاورانخواب گشتن سران خود را درس بگیرد.

۸
مارکسیسم برای شناخت جامعه و جهان است و نه برای پوز دادن
 
از تئوری علمی تا تئوری توطئه

آیا جمهوری خلق چین
مورد تهاجم ویروسی توسط امپریالیسم امریکا قرار گرفته است؟
حریف

۱
با تئوری توطئه نمی توان پدیده های جامعه بشری را درک کرد و توضیح داد.

۲
تئوری توطئه
فرمی از ساده سازی مسائل چه بسا بسیار بغرنج است.

۳
البته
اثبات بطلان تئوری های توطئه
هم
آسان نیست.

۴
اینکه امپریالیسم خواهان تخریب و حتی تجزیه و تلاشی جمهوری خلق چین است
بر کسی پنهان و پوشیده نیست.

۵
ولی نسبت دادن چنین جنایتی به ایالات متحده توسط عوم الناس و عوامل جمهوری جنایت اسلامی
فرمی از قیاس به نفس است.

۶
ایالات متحده امریکا
سرکرده امپریالیستی جهان است
ولی
شبیه داعش و جماران و طالبان و بخور حرام و حماس و جهاد اسلامی و غیره نیست.

۷
مثال تجربی و تاریخی:
چند دهه قبل
در عربستان سعودی
گروه اسلامی فاناتیکی
مسجد الحرام را اشغال کرد
زوار را گروگان گرفت
و خواهان کناره گیری خاندان سعود از قدرت شد.

۸
این گروه فاناتیک
مدعی بود که خاندان سعود
اسلام را زیر پا گذاشته است.

۹
عربستان آن زمان مثل ایران در زمان شاه بود و دختران مثل ادم به مدرسه میرفتند و حتی در ممالک غربی تحصیلات عالی می کردند.
از حجاب و مخلفات خبری نبود.

۱۰
عربستان از امریکا برای سرکوب این اجامر
کمک خواست.

۱۱
برای سرکوب این اجامر
می بایستی همان کاری را کرد که پوتین با اشغالگران فوندامنتالیست تئاتر مسکو (؟) کرد.
با گاز سمی بیهوش شان کرد.

۱۲
ایالات متحده حاضر به این کار نشد.

۱۳
این سرکوب را حدس بزنید کدام دولت امپریالیستی
به عهده گرفت و به انجام رساند؟
 
 
من و جهان
رناته روته

چه چشمداشتی از جهان دارم من؟
هیچ.

چه چشمداشتی از من دارد جهان؟
هیچ.

چشمداشت ها خسته کننده اند.

چه می دهم به جهان من؟
همه چیز.

چه می دهد به من جهان؟
همه چیز.

دهش باعث خوشبختی است.

چگونه جهان را تحول می بخشم، من؟
عاشقانه.

چگونه مرا تحول می بخشد، جهان؟
عاشقانه

تحول حامل آرامش و صلح و صفا ست.

از ظواهر قضایا تا ذوات قضایا

۱
ممنون
مسئله به این سادگی ها نیست که بتوان از ظواهر امور قضاوت کرد.

۲
مرگ
برای توده
با
مرگ
برای طبقه حاکمه
دو چیز متفاوت و حتی متضادند.

۳
تعزیه به مناسبت مرگ اعضای طبقه حاکمه از حسین تا سلیمان
به معنی تجلیل از مرگ است
به معنی تجلیل از شهادت است.
به معنی تبریک و تهنیت است.
به معنی سرمشق تراشی از شهید کذایی برای خلایق خرفت و کودن و خر است.

۴
تغزیه اعضای طبقات حاکمه واپسین
قابل تعمیم به طبقه کارگر و توده نیست.

۵
توده
هرگز
مرگ سران و سردارانش را
فراموش نمی کند
نمی بخشد
توجیه نمی کند
از خطا و خریت و مرگ آنان
برای نسل بعدی سرمشق نمی سازد.

۶
توده
بر خلاف طبقات اجتماعی واپسین
طرفدار سرسخت زندگی است
و
نه
طرفدار مرگ و نیهلیسم و آوانتوریسم

۷
توده
سران و سراارانش را زنده می خواهد
و
نه سرشکسته و تواب و شهید و مرده

۸
مثال:
کاسترو روزی در ورود به دهی
با
زن دهقان خشمگینی مواجه می شود که معترض به ریسک کردن جان خود توسط کاسترو بوده است.
(احتمالا از جنگ شکر)

۹
توده دنبال نخبه و قهرمان و پهلوان و شهید و سرمشق و این حرفها نیست.

۱۰
توده
خود
پهلوان هر لحظه است
پهلوان بی نام و بی اعتنا به نام و بی اعتنا به پهلوانی است.
 
این حکم درستی است.
ولی حاوی کاستی های مفهومی است.

۱
اولا
کسان
مفهوم دقیقی نیست.

۲
مفهوم دقیق
طبقات اجتماعی
است

۳
ویرایش:
طبقات اجتماعی ئی که
برای شان منافع ملی (سکنه جامعه خود)
پشیزی ارزش ندارند
بیشک
به
منافع بشریت در اقصا نقاط جهان تره حتی خرد نمی کنند.

۴
ایراد دیگر این حکم
در گذاشتن علامت تساوی میان منافع ملی و بین المللی
است.

۵
یعنی
فراموش کردن نقش تعیین کننده قطب داخلی در دیالک تیک داخلی و خارجی است.

۶
مثال:
اجامری که پیران پرولتاریا را در نهایت بی شرمی
زجر می دهند
تواب
رسوا
و
اعدام می کنند،
هرگز نمی توانند
مدافع منافع ستمدیده ای در اینجا و آنجا باشند.

۷
تعیین کننده
قطب داخلی
 است.

۸
خطای خطیر استالین و حزب توده
همین وارونه سازی دیالک تیک داخلی و خارجی بود

۹
استالین به سرکوب بی رحمانه طبقه کارگر و حزب کمونیست آلمان
توسط دار و دسته خونریز و خونخوار فاشیسم
بی اعتنا بود
و
بهای گرانی به همین دلیل پرداخت.
۲۰ تا ۳۰ میلیون قربانی و کشوری با خاک و خاکستر یکسان و جسدستان
و 
این وارونه سازی
  حزب توده
را
به
خاوران
برد.
 
تعداد حوریان در بهشت
  آیت الله دستغیب در کتاب معاد یا گناهان کبیره 
تعداد حوریان
 را
بیست و چهار میلیون و ده هزار نفر
می داند.
این تعداد حوری را مرد بهشتی تنها در یک شب صاحب می شود.
او طبق حدیثی از حضرت محمد می گوید که در بهشت برای هر مرد بهشتی قصری وجود دارد. در هر قصر هفتاد حجره، در هر حجره هفتاد تخت، بر روی هر تخت هفتاد فرش و بر روی هر تخت هفتاد حوری انتظار مرد بهشتی را می کشد.
این حوری ها چه کسانی هستند.
نوری سراسر بهشت را روشن می کند. مردی از پیامبر می پرسد: یا محمد این نور چه بود؟
پیامبر می گوید که برق دندان حوری بود که بر روی شوهرش لبخند زد.
ایت الله دستغیب در ارتباط با ماهیچه های مرمرین حوریان می نویسد که اگر هفتاد لایه حریر بر تن یک حوری بپوشانی، باز هم عمق ماهیچه هایش از ورای این هفتاد لایه حریر دیده می شود.
برای زنان هم تنها یک غلمان وجود دارد که زنان حق دارند آن غلمان را در شمای شوهر خود در این دنیا یا هر مرد دیگری انتخاب نمایند
روی بهشت - تصویر اسلام
باید کار تئوریکی ـ تحلیلی صورت گیرد.

۱
بهشت در اسلام
به
جنده خانه ی پلی بوی
شباهت پیدا می کند.

۲
جنده های مذکر و مؤنث بی شعور و بی شرم و بی شخصیت
ولی
به ظاهر زیبا
به عنوان نعمات الهی
ارزانی اهل بهشت می شود.

۳
کار
در بهشت وجود ندارد.

۴
دیالک تیک ریاضت و لذت
رنج و گنج (سعدی)
تخریب می شود
و
لذت و یا گنج ناب باقی می ماند.

۵
گنج جاندار و بی جان
فرش و حریر و کره و مربا و خامه و عسل و غیره
و
نران و زنان همیشه همان به ظاهر زیبا و ماهیتا زباله

۶
بهشت در غیاب کار
اصلا
لایق انسان اندیشنده نیست.

۷
جنده خانه است.

۸
بهشت حتی لایق جانوران نیست که در رابطه با سکس
آدم تر از آدم اند.

۹
سکسیسم را روحانیت
از
میمونیت
به میراث برده است.

۱۰
مابقی جانوران
افراط در سکس نمی شناسند.
 
آره.

۱
الاحواز
نماینده پان عربیسم در طویله جماران است.

۲
الاحواز
اما
از ایرانیان
چه
پناهنده و چه فرش فروشنده
برای چه باید
جاسوسی کند.

۳
احتمالا
از اجامر جماران
جاسوسی می کند

۴
پان عربیسم تحت حمایت عربستان و برخی از دول عربی است.

۵
پانیسم
روی همرفته و از هر نوع
کثافت محض است
و
غیر از شرم و شعور
کم و کسری ندارد.

۶
ولی جاسوسی پناهنده ای از اجامر جماران به نفع عربستان
ربطی
به
دولت دانمارک ندارد.

۷
مگر اینکه دانمارک
دنبال بهانه برای اخراج پناهنده ای باشد.
 
۸
هم
اجامر جماران
پانیستی اند و هم الاحواز پانیستی است

۹
هر دو سر و ته یک کرباس کثیف اند.

۱۰
تروریست مفهوم دقیقی نیست.

۱۱
فاشیست
مفهوم دقیقی است
 
عجب سؤالی
چو دانی و پرسی
سؤالت خطا ست.

جاکش
در
رجعت به طویله
همان حسی را داشته
که
هیتلر
پس از کسب قدرت در طویله
داشته است.



از فلسفه دان تا فلزبان
از
فلسفه فقر تا فقر فلسفه

۱
هی فلزبان خرافه باف.

۲
دزد مفهوم غلط و غلط اندازی است.

۳
اگر شک داشتی از مش مارکس بپرس
که در چالش با پرودون
ولی فقیه آنارشیسم
که مثل تو بورژوازی را دزد قلمداد می کرد،
بطلان این خرافه را اثبات می کند.

۴
بورژوازی دزد نیست
و
از طبقه کارگر
مخفیانه و بدون موافقت متقابل
چیزی نمی گیرد.

۵
نیروی کار کارگر
کالا
ست
و
کالا
در
بازار
بسته به عرضه و تقاضا
قیمت دارد
و
خرید و فروش می شود.

۶
کارگر
از این بابت و در این بازار
فرقی با بقال و تاجرو نجار و عطار و غیره ندارد.

۷
فرق کارگر با بقال
در خودویژگی کالای او ست

۸
نیروی کار
به قول مش مارکس
کالایی است که بیش از قیمتش در بازار
ارزش تولید می کند.

۹
نیروی کار
مرغی است که تخم طلایی می گذارد
و
این
خوش شانسی و بختیاری بورژوازی است.

۱۰
بورژوازی
دزد نیست
بلکه
دزدگیرو دزدستیز است.

۱۱
بورژوازی بهره کش و استثمارگر است.

۱۲
مفاهیم برای ممانعت از خر پروری خلق شده اند.

۱۳
پیش به سوی فراگیری تعریف استاندارد مفاهیم

۱۴
پیش به سوی تمرین و آموزش تفکر مفهومی و خروج از خریت و خرپروری
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر