۱۳۹۷ شهریور ۲۵, یکشنبه

مائوئیسم و رسالت تاریخی طبقه کارگر (۷۱)

 
 
پروفسور دکتر رولف ماکس
برگردان
شین میم شین

فصل ششم
 
سیاست مائوئیستی جامعه
تحت فشار نقش تاریخی عینی طبقه کارگر
ادامه
 

۱۰۱
·    بلوک بندی رهبران پکن با امپریالیسم و قدرت های اصلی امپریالیستی بر ضد سوسیالیسم جهانی، سندی بر این بوده که مائوئیسم نه تنها سدی در مقابل منافع همبود سوسیالیستی جهانی، بلکه سدی در مقابل منافع کلیه نیروهای انقلابی جهان است.

۱۰۲
·    میان این حقیقت امر و خصومت مائوئیست ها با طبقه کارگر به مثابه حامل اصلی پیشرفت اجتماعی در دوران ما (دوران گذار گلوبال از سرمایه داری به سوسیالیسم) پیوند محتوایی مستقیم وجود دارد.

۱۰۳
·    تضاد روز افزون مائوئیست ها با خصلت، محتوای اصلی و نیروهای اصلی دوران ما خود را ضمنا در اسناد منتشره پلنوم دهم حزب مائوئیستی چین (اواخر ماه اوت ۱۹۷۳) نشان می دهد که از کشورهای سوسیالیستی به مثابه نیروی سیاسی مهم، دیگر حرفی زده نمی شود.

۱۰۴
·    در پلنوم نهم حزب مائوئیستی چین (ژانویه سال ۱۹۶۹) «چهار تضاد بزرگ» تبلیغ می شد که در آن از دولت های سوسیالیستی هم نام برده می شد.

۱۰۵
·    رهبری مائوئیستی چین از طریق جایگزین سازی «چهار تضاد بزرگ» با طرح «مبارزه بر ضد ابرقدرت ها»، سوسیالیسم را از دورانسازی حذف می کند.

۱۰۶
·    در پلنوم دهم حزب مائوئیستی، دوران ما به مثابه «مقطع تاریخی امپریالیسم و انقلاب پرولتری» قلمداد شده است.

۱۰۷
·    در سال ۱۹۶۹ از دورانی سخن رفته بود که «در آن امپریالیسم در آستانه شکست در مقیاس جهانی و سوسیالیسم در آستانه پیروزی در مقیاس جهانی قرار دارد.»

۱۰۸
·    این تجدید نظر رهبران پکن با انکار نقش تاریخی (پرولتاریا) و با انکار وجود سیستم سوسیالیستی جهانی در رابطه بی واسطه قرار داشته است:
·    «اردوگاه سوسیالیستی دیگر وجود ندارد.»
·    (رمین ریبائو، ۲۳. ۱. ۱۹۷۴)

۱۰۹
·    این توسعه ایده ئولوژیکی در چارچوب مائوئیسم با اسکالاسیون (تشدید) مبارزه بر ضد اتحاد شوروی به مثابه هسته همبود سوسیالیستی در رابطه مستقیم قرار دارد.

۱۱۰
·    این روند تشدید آنتی سویه تیسم (شوروی ستیزی) مائوئیستی، نهایتا با اعلام اتحاد شوروی به مثابه دشمن اصلی، به اوج می رسد که در لفافه ی دروغی تحت عنوان خطر از شمال تبیین می یابد.

۱۱۱
·    ضمنا آنتی سویه تیسم همیشه به عنوان وسیله اعمال فشار سیاسی در داخل چین مورد استفاده قرار می گیرد.

۱۱۲
·    اینها دلایل روشنی بر مقابله تاریخی روز افزون مائوئیسم با طبقه کارگر جهانی (بین المللی) و تضاد بنیادی مائوئیسم با رسالت تاریخی ـ جهانی طبقه کارگر اند.

۱۱۳
·    این تضاد با مسخ روز افزون سوسیالیسم در داخل چین توسط مائوئیست ها مطابقت دارد.

۱۱۴
·    در حال حاضر در طبقه کارگر چین، سلسله ای از گرایشات توسعه اجتماعی متضاد وجود دارد.

۱۱۵
·    ما با وحدت دیالک تیکی روند تشکیل، مسخ و تنزل (طبقه وارگی زدایی) در طبقه کارگر چین سر و کار داریم.

۱۱۶
·    تحت شرایط مائوئیستی نیز رشد کمی طبقه کارگر چین صورت می گیرد.
·    این روند رشد اما تحت تأثیر سیاست مائوئیستی، مخدوش می گردد.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر