پروفسور دکتر
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
انقلاب علمی و فنی
ادامه
۴۳
· این معاییر پروگرسیو (ترقی یابنده) رشد راندمان کار در تولید کاپیتالیستی که کارگران از همکاری با کردوکار تدارکی تکمیلی خلاق، عمدتا محرومند، اغلب پیامدهای زیر را به دنبال می آورد:
الف
· سلب تخصص از کارگران
ب
· کاهش دستمزد کارگران
پ
· عدم تأمین اجتماعی کارگران
ت
· بیکاری کارگران
۴۴
· در تولید نظام جامعتی سوسیالیستی توسعه یافته، این روندها امکانات زیر را فراهم می آورند:
الف
· امکان آزادی زحمتکشان از بند کار تولیدی به لحاظ تکنولوژیکی مشروط به محل کار منفرد در تکمیل و در خیلی از کردوکارهای کلیشه ای دیگر.
ب
· امکان شرکت زحمتکشان در تقویم (قوام بخشی به) محل کارشان در کار مشترک سوسیالیستی با مهندسین، تکنولوگ ها، اکونوم ها (اقتصاددانان) و غیره
· مراجعه کنید به کار مشترک سوسیالیستی
۴۵
· بدین طریق، کار تولیدی زحمتکشان از عنصر تابع جریان تکنولوژیکی زیرروندی، به وحدت فرا رونده در کل کمپلکس تکنولوژیکی تبدیل می شود.
· وحدت فرا رونده ای که فهمیده می شود و تحت تسلط قرار داده می شود.
۴۶
· این مستلزم تحولات و تبدلات زیر است:
الف
· مستلزم تبدیل کار زحمتکشان به کردوکاری با خصلت علمی است.
ب
· مستلزم تخصص یابی زحمتکشان در روند تولید بر طبق الزامات سطح علمی ـ فنی عالی است.
پ
· مستلزم تخصص یابی زحمتکشان بر طبق دینامیک (پویایی) انقلاب علمی و فنی است.
۴۷
· این قانونمندی ها از نقطه نظرهای زیر حائز اهمیت عملی بنیادی اند:
الف
· از نقطه نظر سمتگیری کار مشترک سوسیالیستی
ب
· از نقطه نظر جنبش سوسیالیستی نوتر
پ
· از نقطه نظر مسابقه سوسیالیستی
ت
· از نقطه نظر سیستم تخصص یابی و آموزش عالیه
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر