۱۳۹۸ آذر ۱, جمعه

دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی (۴۹۹)


پروفسور دکتر 
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و
دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)

برگردان
 
 
شین میم شین  
 
هنجار 
ادامه

ب

۱
·    تحت الشعاع (تحت تابعیت) منافع طبقه کارگر قرار دادن آگاهانه و برنامه ریزی شده کلیه هنجارهای تنظیم رفتار و اجرای وظیفه تاریخی ـ جهانی طبقه کارگر.

۲
·    یعنی تحت الشعاع الزامات امحای استثمار انسان توسط انسان قرار دادن آنها.

۳
·    یعنی تحت الشعاع الزامات تشکیل جامعه سوسیالیستی قرار دادن آنها.

۴
·    قرار دادن آگاهانه و برنامه ریزی شده  کلیه هنجارها در راستای تحکیم دولت سوسیالیستی و نظام سوسیالیستی جامعه.

۵
·     قرار دادن آگاهانه و برنامه ریزی شده  کلیه هنجارها در راستای جلب توده های هرچه فزونتر به هدایت و رهبری توسعه جامعه ای.

۶
·     قرار دادن آگاهانه و برنامه ریزی شده  کلیه هنجارها در راستای توسعه ابتکارات خلاق زحمتکشان و توسعه همه جانبه انسان های سوسیالیستی.

پ

۱
·    این به شرطی است که هنجارهای تشکیل یافته در مبارزه طبقه کارگر انقلابی به مثابه عالی ترین هنجارهای همزیستی و همکاری، اعتبار عام الجامعه ای کسب کنند.
·    به ویژه اصل انترناسیونالیسم سوسیالیستی.

۲
·    این ضمنا امکان ارزیابی انتقادی کلیه گرایشات دموکراتیکی، انقلابی و هومانیستی ماضی را در عرصه هنجارهای اجتماعی (همبودین) و همزیستی فراهم می آورد.

ت

·    به همان میزان که نظام اقتصادی، دولتی  و جامعه ای سوسیالیستی تحکیم می یابد و شعور سوسیالیستی توده ها رشد می کند، به همان میزان هم آگاهی سوسیالیستی به اهمیت پیشبرد هنجارهای حیات اجتماعی سوسیالیستی رشد می کند.

ث

·    نقش رهبری حزب طبقه کارگر در روند تشکیل هنجارها، در تشکیل و سمت بخشی به سیستم های هنجاری در فرم هنجارهای حیات درونحزبی لنینی و اجرای قاطعانه و پیگیرانه آنها، زمینه لازم را برای تشکیل نظام هنجاری مبتنی بر داوطلبی و وحدت اراده و عمل برای حزب طبقه کارگر فراهم می آورد که از اعضای حزب آمادگی عملی، ابتکار و مسئولیت عالی می طلبد.

پایان 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر