۱۳۹۴ اسفند ۲۴, دوشنبه

شازده کوچولو تکخال امپریالیسم (5 )

تحلیلی از  
ربابه نون 

ﭘﺮﺳﯿﺪ:
ﺍﻫﻠﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﻪ؟

ﮔﻔﺖ:
ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻋﻼﻗﻪ ﮐﺮﺩﻥ
ﻭ ﺍﯾﻦ ﭼﯿﺰی اﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﭘﺎﮎ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﺷﺪﻩ

·        علامه امپریالیسم، ایرئالیسم را به اوج می برد تا ایراسیونالیسم را به خورد خواننده خردسال قصه دهد.
·        بدین طریق در نهایت بی شرمی همه چیز جامعه و جهان،  وارونه نمودار می گردد.

·        چرا و به چه دلیل ما به این نظر رسیده ایم؟
 
1
ﭘﺮﺳﯿﺪ:
ﺍﻫﻠﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﻪ؟

ﮔﻔﺖ:
ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻋﻼﻗﻪ ﮐﺮﺩﻥ
ﻭ ﺍﯾﻦ ﭼﯿﺰی اﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﭘﺎﮎ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﺷﺪﻩ

·        این قصه در سال 1943 منتشر شده است.
·        یعنی در زمان سیطره سیاه فاشیسم و نازیسم (ناسیونال ـ سوسیالیسم) بر اروپا و اقصا نقاط جهان، حتی امریکا.
·        در این سال ها کشور فرانسه ـ وطن سنت اگزوپری ـ تحت اشغال فاشیسم است و فاشیست های فرانسوی در همکاری و همدستی با فاشیسم آلمان زمام امور فرانسه را به دست دارند و قلع و قمع یهودی ها، کولی ها و کمونیست ها در دستور روز است.

·        فاشیسم چیست؟

2
ﭘﺮﺳﯿﺪ:
ﺍﻫﻠﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﻪ؟

ﮔﻔﺖ:
ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻋﻼﻗﻪ ﮐﺮﺩﻥ
ﻭ ﺍﯾﻦ ﭼﯿﺰی اﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﭘﺎﮎ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﺷﺪﻩ

·        فاشیسم حاکمیت خردسیتز ترین، وقیح ترین، درنده ترین، بی شرم ترین و بی رحم ترین بخش بورژوائی بر جامعه است.
·        فاشیسم همه دستاوردهای فکری و فلسفی و فرهنگی بورژوازی را به گور می سپارد.
·        فاشیسم فاتحه بلندی بر تمدن، فرهنگ، هومانیسم و روشنگری و راسیونالیسم می خواند و جامعه بشری را به قهقرای بربریت و توحش می راند.
·        آن سان که تمیز انسان از ددان درنده دشوار می گردد.

·        سؤال این است که فاشیسم برای جامه عمل پوشاندن به این توحش و بربریت با اعضای جامعه چه می کند؟

3
ﭘﺮﺳﯿﺪ:
ﺍﻫﻠﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﻪ؟

ﮔﻔﺖ:
ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻋﻼﻗﻪ ﮐﺮﺩﻥ
ﻭ ﺍﯾﻦ ﭼﯿﺰی اﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﭘﺎﮎ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﺷﺪﻩ

·        فاشیسم دقیفا همین کار را می کند که علامه امپریالیستی مدعی فراموشی مطلق آن است:
·        فاشیسم اعضای جامعه را و اگر با مقاومت پرولتاریای انقلابی مواجه نباشد، حتی اعضای جهان را اهلی می کند و سران سرمایه داری را بی شرمانه بر گرده آنها می نشاند.
 
4
ﭘﺮﺳﯿﺪ:
ﺍﻫﻠﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﻪ؟

ﮔﻔﺖ:
ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻋﻼﻗﻪ ﮐﺮﺩﻥ
ﻭ ﺍﯾﻦ ﭼﯿﺰی اﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﭘﺎﮎ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﺷﺪﻩ

·        ترفند ایده ئولوژیکی علامه امپریالیسم، تحریف بی شرمانه  مفاهیم است.
·        اهلی کردن به زعم علامه، یعنی ایجاد علاقه کردن.
·        برای کشف درجه بی شرمی سنت اگزوپری باید روند و روال اهلی کردن حیوانات و انسان ها را از نظر گذراند.
·        گوسفند و بز و اسب و الاغ و شتر و مرغ و خروس و شترمرغ و برده و بنده و غلام و کلفت و کنیز و رعیت و پرولتر به این آسانی ها که علامه ادعا می کند، اهلی نشده اند.

·        اهلی کردن هرگز به معنی «ایجاد علاقه کردن» نبوده است.

·        در روند اهلی کردن جانوارن و انسان ها، بدترین ستم بر آنان اعمال شده است.

·        حیوان ها و آدم ها در روند اهلی کردن سلب حیوانیت و آدمیت شده اند.

·        زباله واره شده اند.

·        لومپنیزه شده اند.

·        چه بسا جنده واره شده اند.
5
ﭘﺮﺳﯿﺪ:
ﺍﻫﻠﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﻪ؟

ﮔﻔﺖ:
ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻋﻼﻗﻪ ﮐﺮﺩﻥ
ﻭ ﺍﯾﻦ ﭼﯿﺰی اﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﭘﺎﮎ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﺷﺪﻩ

·        اشرافیت بنده دار و روحانی، برای اهلی کردن توده های مولد و زحمتکش در جامعه اشتراکی واپسین، آنها را سلب مالکیت بر وسایل تولید خویش کرده اند.
·        توده های مولد و زحمتکش از توان تولید مایحتاج خود و خانواده خود حتی عاجز مانده اند و برای نجات از مرگ بطور کلکتیو (دسته جمعی) تن به بردگی اشرافیت بنده دار و روحانی   داده اند.
·        همزمان با سلب مالکیت بر وسایل تولید و یا حتی قبل از آن، ایده ئولوژی نظام برده داری به خورد توده های مولد و زحمتکش داده شده است تا روحانیت برده دار به مثابه نماینده خدا در زمین جلوه گر شود و بردگی مادی با بردگی روحی و روانی توأم گردد.
·        این بدان معنی است که توده های مولد و زحمتکش بطرز مضاعف سلب مالکیت و آدمیت شده اند:  

الف

·        توده های مولد و زحمتکش هم وسایل تولید شان را از دست داده اند و بلحاظ اقتصادی وابسته به طبقه حاکمه برده دار گشته اند.  



ب

·        و هم وسایل فکری خود را،  مفاهیم و مقولات خود را از دست داده اند و بلحاظ فکری و ایده ئولوژیکی تحت تابعیت اشرافیت بنده دار و روحانی در آمده اند.

·        از این به بعد است که  مفاهیم رایج در جامعه اشتراکی آغازین تحریف شده اند.

·        یعنی بنا بر مصالح و منافع طبقه حاکمه برده دار بازتعریف شده اند.
 
6
ﭘﺮﺳﯿﺪ:
ﺍﻫﻠﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﻪ؟

ﮔﻔﺖ:
ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻋﻼﻗﻪ ﮐﺮﺩﻥ
ﻭ ﺍﯾﻦ ﭼﯿﺰی اﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﭘﺎﮎ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﺷﺪﻩ

·        اهلی کردن توده های مولد و زحمتکش در اولین فرماسیون اجتماعی ـ اقتصادی، یعنی در جامعه برده داری، با جاری کردن شطی از خون فرزندان خلق و با تخریب بی رحمانه خانه خرد خلق صورت گرفته است.
·        چه پیکرها که زیر تازیانه کبود نگشته اند و چه ذلت ها که توده های زحمتکش تحمل نکرده اند.
·        در شب واحدی هزار مرد را گردن زده اند، تا میلیون ها نفر را به تمکین مجبور سازند.

·        روند تشکیل، تقویت، تحکیم و توسعه ی نظام برده داری، به مثابه اولین مرحله اهلی سازی نوع بشر، روندی سرشته به زجر و آزار و خشونت و خون بوده است.

·        کدام ایجاد علاقه؟
7
ﭘﺮﺳﯿﺪ:
ﺍﻫﻠﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﻪ؟

ﮔﻔﺖ:
ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻋﻼﻗﻪ ﮐﺮﺩﻥ
ﻭ ﺍﯾﻦ ﭼﯿﺰی اﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﭘﺎﮎ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﺷﺪﻩ

·        بر خلاف ادعای روباه (و در واقع، علامه امپریالیسم) روند و روال اهلی کردن توده های خلق، از هر نظر رفته رفته کاملتر، دقیق تر، عمیق تر و ریشه ای تر گشته است.

·        صحت این نظر ما را هر اقتصاد سیاسی دان شرافتمندی تأیید و تصدیق خواهد کرد:

الف

·        گذار از فرماسیون اجتماعی ـ اقتصادی برده داری به فرماسیون اجتماعی ـ اقتصادی فئودالی و گذار از فئودالیسم به کاپیتالیسم، در واقع، روند تکمیل همه جانبه اهلی کردن توده های مولد و زحمتکش بوده است.



ب

·        «این چیزی» نیست «که این روزها پاک فراموش شده باشد.»

·        این چیزی است که این روزها رادیکالیزه شده است و بشریت زحمتکش واقعا به زانو در آمده است.



ت

·        میلیون ها کودک و جوان و پیر در مدت کوتاهی به خاک افتاده اند و میلیون ها نفر از آنها  آواره بی پناه جهان بی سامان اند.



پ

·        برده داران مدرن، دیگر به شکار انسان نمی روند تا در غل وزنجیر نهند و برای استثمار نیروی کارشان به متروپول های سرمایه حمل کنند.

·        برده های مدرن در گذر از روی جنازه خود و اعضای خانواده خود، خود را به هر مشقت و ذلتی به مترپول ها می رسانند و التماس کنان خواهان یوغ بردگی می شوند.



ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر