۱۴۰۲ خرداد ۱, دوشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ق) قانون خدمت سربازی عمومی (قانون تکلیف سربازی)

 

 هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۱

·     قانون خدمت سربازی عمومی به قانونی اطلاق می شود که پارلمان جمهوری آلمان دموکراتیک در  ۲۴ ماه ژانویه سال ۱۹۶۲ تصویب کرده است که تشکیل ارتش ملی خلق  بنا بر اصول تکلیف خدمت سربازی عمومی تضمین می شود.

 

·    مراجعه کنید به تکلیف خدمت سربازی  

 

۲

·     بنا بر قانون خدمت سربازی عمومی، شهروندان مذکر (مرد) جمهوری آلمان دموکراتیک از سنین ۱۸ تا ۵۰ مکلف به خدمت سربازی اند.

 

۳

·    خدمت سربازی برای افسران در ۶۰ سالگی خاتمه می یابد.

 

۴

·    در اوضاع تدافعی، کلیه مردان جامعه از سنین ۱۸ تا ۶۰ مکلف به خدمت سربازی اند.

 

۵

·     بنا بر قانون خدمت سربازی عمومی، شهروندان مذکر  مکلف به خدمت سربازی باید به طور سیستماتیک آموزش و پرورش نظامی ببینند و آموزش و پرروش مبتنی بر پلان رزرویست ها (ارتش ذخیره) باید تضمین شود.

 

۶

·     قانون خدمت سربازی عمومی شکوفایی کامل ظرفیت نظامی دولت سوسیالیستی را امکان پذیر می سازد و دفاع از کشور را به امر بی واسطه کل خلق مبدل می سازد.

 

·    مراجعه کنید به دفاع از کشور

 

۷

·     قانون خدمت سربازی عمومی و قوانین و مقررات و غیره مصوبه مربوط بدان، جزء جدایی ناپذیر قدرت دولتی متکی بر خلق است و با قوانین نظامی دول امپریالیستی تفاوت تعیین کننده دارد.

 

۸

·     وظیفه ارتش ملی خلق، تربیت سربازان سوسیالیستی به لحاظ طبقاتی آگاه در دوره ۱۸ ماهه آموزشی ـ پرورشی است.

·    سربازان میهن پرستی که حاضر و لایق به دفاع نظامی از جمهوری آلمان دموکراتیک و حفظ و حراست از ان باشند و در صورت تجاوز دشمن همراه با ارتش اتحاد شوروی و دیگر نیروهای مسلح پیمان ورشو به امحای دشمن بپردازند.

 

پایان

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر