۱۴۰۲ خرداد ۶, شنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (الف) امور طبی (بهداشتی ـ پزشکی) (۴) (بخش آخر)

 

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۹

·    توسعه علوم طبی مبتنی است بر تئوری و پراتیک مارکسیستی ـ لنینیستی.

·    ناشی از شرایط جامعتی جمهوری آلمان دموکراتیک، یعنی همبود دولتی سوسیالیستی است و از معارف و متدهای علم الاشیاء و علم الجامعه (علوم طبیعی و علوم جامعتی) بهره برمی گیرد.

 

۱۰

·     توسعه علوم طبی به ویژه بر نتایج و تجارب علوم در اتحاد جماهیر شوروی متکی است.

 

۱۱

·    توسعه علوم طبی شالوده لازم برای آموزش و پرورش و تحصیلات عالی دانشمندان طبی، پزشکان و کادرهای طبی متوسط و نیروهای کمکی طبی با تخصص عالی فراهم می آورد که سوسیالیستی می اندیشند و عمل می کنند.

 

۱۲

·    پیش شرط همکاری کوشای شهروندان در حفظ تندرستی، برخورداری از اطلاعات علمی همه فهمی است که به پیشبرد شیوه زندگی سالم و رفتار درست در صورت ابتلا به بیماری ها مدد می رسانند و منطبق با مناسبات طبیب و بیمار در جامعه سوسیالیستی اند.

 

۱۳

·    طب فقط در سوسیالیسم، یعنی در جامعه فارغ از استثمار و ستم و سرکوب می تواند بدون محدودیت در خدمت آماجگزاری های هومانیستی باشد، پزشک از اجبار تحقیرآمیز آزاد باشد و به انجام حرفه خود بپردازد و از مداوای بیماران نان سفره خود را در آورد و حد خدمات طبی اش نه بنا بر شدت بیماری، بلکه بنا بر امکانات مالی بیمارانش باشد.

 

۱۴

·    حراست از سلامتی فراگیر فقط در سوسیالیسم می تواند میسر شود که مبتنی بر مناسبات جامعتی است و انسان در کانون اندیشه و عمل جامعتی قرار دارد.

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر