۱۳۹۸ فروردین ۱۷, شنبه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۲۰)

جمعبندی
از

مسعود بهبودی

شاخه میرا و نامیرای فرماسیون اقتصادی سرمایه داری
جفنگی بیش نیست.
مش فرخ

۱
سرمایه داری مثل هر فرماسیون اقتصادی دیگر
پدیده ای تاریخی است

۲
یعنی
در بطن فرماسیون (های) اقتصادی کهنه
رشد کرده و روزی تولد یافته
و
پس از رشد و رسیدن به حد عینی معینی 
باید
جای خود را به فرماسیون اقتصادی دیگری که در بطنش رشد یافته
بدهد.

۳
لجاجت بورژوازی و گردن ننهادن بر این حکم تاریخ
به
بحران عمومی سرمایه داری 
منجر شده است.

۴
ترامپ
تفاوت ماهوی با بیل و کلبتین و کلنگ و بوش و وحوش ندارد.

۵
همه
عضو و جزو و نماینده و مأمور طبقه حاکمه امپریالیستی واحدی
اند.

۶
میان فرح و فرخ و میرحسین و سید علی و مرکل و می و چارق و چکمه و پوتین
 هم 
تفاوت ماهوی 
وجود ندارد.

۷
همه 
عضو و جزو طبقه حاکمه واحدی اند که بورژوازی نام دارد.

ممنون.

۱
آره. 
حق با شما ست.

۲
ولی 
ما 
با
دیالک تیک حسی و عقلی
از
 سویی
 و
با
دیالک تیک تجربی و نظری
از
 سوی دیگر 
سر و کار داریم.

۳
روی محسوسات و تجارب
مارکس و یاران کار عقلی و نظری (تئوریکی) انجام داده اند.

۴
دیالک تیک کار مادی و کار فکری.

۵
مغز
حق با شما ست
کیسه صفرا نیست
که ا
ندیشه تراوش کند.

۶
مغز ارگان تفکر است.

۷
مثل پا که ارگان رفتن و در رفتن است.

۸
ولی کار فکری به همان اندازه مشقت بار است که کار مادی و یا جسمی

۹
انعکاسات واقعیت عینی در روند کار و تجربه و آزمون و آزمایش (پراتیک)
از صافی و فیلتر پرولتری مارکس و یاران گذشته اند.

۱۰
یعنی
 اگر مارکس پایگاه طبقاتی پرولتری نمی داشت
اگر با تمام وجود
در
 سنگر طبقه کارگر نبود
به
 کشف حقیقت عینی 
نایل نمی آمد.

هی زبان فارسی به چه روز افتادی

۱
عقاید خرافی
اخوی.

۲
آخوند خرافاتی.

۳
برای نقد خرافه
باید به تسلیحات خرد کل اندیش
یعنی فلسفه مارکسیستی ـ لنینیستی
مسلح بود.

۴
در غیر این صورت
خرافه ای با خرافه دیگری
جایگزین می شود:
مثلا خرافه رجعت به صدر اسلام
با
خرافه
برگشت به صدر کوروش

۵
زنده باد صدر گوگوش

سرکوب می‌کنیم
حتی اگر سیل‌زده باشید
اجامر جماران

۱
سل و سیل و سیلی
همه از دم
جزو نعمات الهی اند.

۲
تفاوت سل و سیل و سیلی
در
فاعل های متنوع و مختلف مربوطه است:

الف
فاعل سل
میکروب طبیعی مربوطه است

ب
فاعل سیل قوای طبیعی و ماورای طبیعی الهی اند:
هر قطره باران را فرشته ای بر دوش می کشد و بر زمین می آورد
همان قطراتی که خیل گردند
وانگهی سیل گردند

پ
فاعل سیلی
نمایندگان خدا در زمین اند:
مثلا جاکشان جماران و جمکران اند.

تأملی راجع به خواب

۱
ممنون از هندوانه.
ولی حتی کلمه ای از سخنان ما از آن ما نیست.

۲
حرف های ما 
همه
از
 آن این و آن
 اند.

۳
خواب
روند بازتولید مخدوش دیده ها و شنیده ها و خوانده ها
در عالم بیهوشی است.

۴
دیده ها و شنیده ها و خوانده هایی که در اعماق دل (ضمیر، ذهن) آدمی
انبار شده اند.

۵
خواب ها
زباله سوزی در روان آدمی اند.

۶
اگر بشر
خواب نمی دید
و
از
شر زباله های روانی آسوده نمی گشت
جنون می گرفت

۷
در عالم خواب
چه بسا
حقایقی
آشکار می گردند که آدمی در عالم بیداری دیده
بدون اینکه ببیند.

۸
تجارب عینی آدمی
در عالم خواب
از
صراحت گذرانده می شوند.

۹
مثال:
حریفی رد و بدل کردن نگاه میان همسرش و حریف دیگری را در عالم بیداری دیده بود
بی آنکه ببیند

۱۰
سال ها بعد

در 
عالم خواب
نسبت به آن نگاه
صراحت کسب کرده بود.
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر