۱۳۹۷ آذر ۳۰, جمعه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۸۰۸)


جمعبندی
از
مسعود بهبودی
 
 
بهائیان
برای پان اسلامیسم و فوندامنتالیسم شیعی
همان
یهودیان
برای فاشیسم و ناریسم اند.

یکی از مهم ترین دلایل
بهایی ستیزی
همان
مهمترین دلیل آنتی سمیتیسم (یهودی ستیزی) است.

چیست؟
 

 
وقتی که برشکفت گل هندوانه، سرخ
  در اوج سرگذشت
  یلدا، شب بلند، شب بی ستارگی
  لختی به تن طپید و به هم رفت و درشکست

  با خانه می شدیم که گرد سپیده دم
  بر بام می نشست.




ویرایش:

« لبخند امید »
هادی خرسندی

"خجالت" ديشب آمد زار ميزد
سرش را بر در و ديوار ميزد

"سلامت" را گرفته حاکم شرع
چه شلاقي به آن بيمار ميزد

"رذالت" جسته بر بام "وقاحت"
"عدالت" را در آنجا دار ميزد

"فقاهت" با "جهالت" گشته همدست
خلايق را گره در کار ميزد

"امانت" را "طمع" تسخير کرده
طلا در کاميون ها بار ميزد

"غرض" تنبک زنان اطوار ميريخت
"خصومت" همره او تار ميزد

"جنايت" يار گشته با "ولايت"
جماعت را به عشق يار ميزد

"نيابت" را "امامت" گشته پيرو
چه لبخندي به آن خونخوار ميزد

"ولايت" خون ملت را مکيده
دم از زالوي استکبار ميزد

"شجاعت" اين ميان توي خيابان
پي جلب جوانان جار ميزد

"رشادت" خورده باتوم از حکومت
هنوز اما دم از پيکار ميزد

خودش را تيتر ميکرد "استقامت"
سحرگه بر سر اخبار ميزد

وطن حالش پريشان بود و تب داشت
ولي لبخند شيريني به لب داشت .

این بیت آخر شعر
مخرب شعر است.
عدمش به ز وجود است.
مشد هادی محترم

با
سپاس از مجید هادی زاده
 



ماسک واحدی 
را 
نمی توان
مادام العمر
بر سر کشید

۱
مفهوم خروج توده از خانه ها
و
حضور توده در خیابان ها
و
کشف حجاب
از
ماهیت امپریالیسم و دموکراسی کذایی امپریالیستی
به چه معنی است؟

۲
کشف حجاب از مفاهیم زمان رضا شاه است.

۳
کشف حجاب از کسی و یا چیزی
یعنی پرده برداری از آن کس و چیز
که پشت حجاب پنهان است.

۴
حضور توده در خیابان ها از ماهیت دموکراسی امپریالیستی پرده برمی دارد.

۵
چون طبقه حاکمه ماسکدار
مجبور به برداشتن ماسک از سر و صورت
و نشان دادن سر و صورت حقیقی خود می شود.
 
۶
یعنی کشف حجاب صورت می گیرد
 
 
عجب جفنگی

۱
بنا بر این جفنگ
مسیحیت هم خوانشی عرعری
از دین یهود است.

۲
هندوئیسم هم خوانشی بربری از سکت های بهمان و فلان است

۳
اسلام
نفی دیالک تیکی یهودیت و مسیحیت و زرتشتیت و غیره است.

۴
هر نوئی
نفی دیالک تیکی کهنه است.

۵
به همین دلیل
اسلام صدها بار مترقی تر از ادیان پیشین است
 
مهمترین عیب بینشی کسروی
بیگانگی او
با
دیالک تیک
است.

۱
دین
فقط دیوار نمی کشد.

۲
فقط تجزیه نمی کند.

۳
دین
ضمنا
دیوارها را برمی اندازد

۴
اعضای جامعه
را
به هم پیوند می زند.

۵
همبود مسیحی
یهودی
بودایی
اسلامی
شیعی
سنی
و
غیره
تشکیل می دهد.

۶
دین
دیالک تیکی از تضاد و پیوند
از تجزیه و ترکیب
عرضه می دارد.

۷
عیب بینشی اصلی و اساسی دین
در معیار تجزیه و ترکیب
تضاد و پیوند است.

۸
این معیار معیوب ادیان چیست؟
 
این که طرز هماندیشی 
متمدنانه 
نیست.

۱

اولا
بابیت و بهائیت
مثل تشیع و علی اللهیت
باید تحلیل شوند.

۲
اگر اسناد مربوطه در دسترس باشد
می توان تحلیل کرد.

۳
ضمنا
بهایی ستیزی اجامر جماران
حاوی دلیل علمی و منطقی و نظری نیست.

۴
درست به همان سان
که
یهودی ستیزی فاشیسم و نازیسم و زباله های دیگر
فاقد دلیل علمی و منطقی و نظری بوده است.

۵
هدف و آماج هر دو
غصب دار و ندار این بخش از جامعه بوده است و است.

۶
لاشخورهای جماران
که دین و مذهب ندارند.

۷
اینها فقط شکم و زیرشکم دارند.

۸
ثروتی که این لاشخورها از بهائیان و مخالفان دیگر
غصب کرده اند، ثروت کلانی است
و
قابل مقایسه با ثروتی است که باند خونریز هیتلر
از یهودیان جهان
غصب کرده است.

۹
ضمنا
لاشخورهای جماران
با حذف و ترور و تهدید و تبعید توده ای ها و بهایی ها و غیره
جامعه را
از هر لحاظ فقیرتر و حقیرتر کرده اند.

۱۰
جامعه ایران در مقایسه با زمان شاه
فرسنگ ها عقبتر رفته است.

۱۱
طویله شده است.

۱۲
حتی روشنفکران کذایی این ویرانه
توان خواندن چند جمله ناقابل را ندارند.
توان فهم آنها را داشتن
پیشکش
 
اشاره ای به نومیدان و نومید پروران بخت برگشته

تو
نه کتابی از کافکا خوانده ای
و نه جمله ای از مائو و استالین شنیده ای.

۱
و نه ما را می شناسی.

۲
و نه حتی خودت را می شناسی.

۳
ما در نقد استالینیسم گروهی داریم.
استالینیسم از دیدی دیگر.

۴
اگر کلاس اکابر را تمام کردی
سری بزن و رستگار شو.

۵
و در رابطه با مائوئیسم
همین چند ماه پیش
نقد مفصلی منتشر کرده ایم.

۶
کافکا
امید خواننده را به آتش می کشد و به نیهلیسم و انتحار سوق می دهد.

۷
مثل مش صادوخ هدایت و لاشخورهای دیگر

۸
زنده باد زندگی
 
حسین منزوی
 
شتک زده‌ است به خورشید
خون‌ِ بسیاران‌

بر آسمان
که شنیده‌ است
از
زمین باران‌؟

نسیم نیست
نه‌،
بیم است
بیم‌ِ «دار» شدن‌
که لرزه می‌ فکند
بر
تن سپیداران‌.

با
سپاس
از
فرح العزیز
 
 
باشد مش نرودا.

۱
ولی کجای این قضیه تراژیک است؟

۲
ما که سگ شده ایم
دیری است
که
در حسرت چنین گمشده ای می گردیم،
نمی یابیم
و
می نالیم


 
حکایت
  پسر ملانصرالدین از او پرسید: 
پدر ، فقر چند روز طول می‌کشد؟

ملا گفت: 

چهل روز پسرم!

پسرش گفت:

 بعد از چهل روز ثروتمند می‌شویم؟

ملا جواب داد:

نه 
پسرم، 
عادت می‌ کنیم.
ادامه دارد 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر