۱۳۹۷ مهر ۹, دوشنبه

یاد داشت های پراکنده آواره ای از بیغوله عه «هورا» و عا «شورا» (۳۰)

 
برگردان
میم حجری

آیینه ـ قوانین دهگانه

آینه قانون اول

۱
هر آنچه 
را
که 
مرا آزار می دهد، برمی آشوبد، برمی انگیزد و به خشم می آورد،
ناخودآگاهانه
به
 اندرون خود 
می فرستم.

۲
هر آنچه
 که
 من در دیگران مورد انتقاد قرار می دهم، می کوبم و قصد تغییرش را دارم،
در حقیت
در خویشتن خویش 
نیز 
سرکوب می کنم.

انگار
من
نه
منم.

بلکه دیگری ام.

آینه قانون دوم

۱
هر آنچه 
که
 کسی در  من مورد انتقاد قرار می دهد،
می کوبد و قصد تغییرش را دارد
و
من موهن می یابم
و
دلازرده می شوم،
به این دلیل است
که
من
هنوز
 از
 انتقاد همنوع
استقبال نمی کنم.

۲
«من» (اگوی) من
هنوز
بر
من
بشدت مسلط است.

۳
به همین دلیل
از
انتقاد همنوع
احساس اهانت می کنم،
به نوبه خود
همنوعم را مورد انتقاد قرار می دهم،
می کوبم
و
دلآزرده می سازم.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر