۱۳۹۶ شهریور ۶, دوشنبه

دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی (۶۲)

 
پروفسور دکتر 

ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت 

و دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)

برگردان
شین میم شین

پیشکش
به

امیر حسین آریان پور

حلاجی استنتاجی
ادامه
 
۹
·    پس از انجام بررسی های سوسیولوژیکی (در اینجا فقط  پرسش و پاسخ از افراد می تواند مورد نظر باشد) باید نتایج حاصله به طرز محاسبه ای ـ فنی به ترتیب زیر انجام یابد:

الف
·    امضاء  

ب
·    تشکیل کارت های سوراخدار

پ
·     محاسبه درصد ها  

۱۰
·    در این مرحله حلاجی استنتاجی، کنترل از اهمیت وافری برخوردار است تا مبادا با کار اشتباه آمیز همه زحمات انجام یافته هدر روند. 

۱۱









· 
   اکنون می توان (اگر بررسی نمونه وار در نظر است)، به کمک استاتیستیک (علم آمار) ریاضی، محاسباتی (رسم سیستم مختصات، محاسبه سیگنیفیکانس، روش تست و غیره) صورت گیرند که از همان آغاز بررسی مقرر شده اند و جهت بررسی تئوریکی احکام باید مورد استفاده قرار گیرند.

۱۲
·    از حلاجی استنتاجی مجموعه ی داتا های اوبژکتیو و سوبژکتیو هر بررسی سوسیولوژیکی، حلاجی استنتاجی کلی و یا آنالیز (تجزیه و تحلیل) حاصل می آید.

۱۳
·    چنین حلاجی استنتاجی در جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی باید نه فقط آنالیز وضع، بلکه بیشتر، مواد و مصالح علمی کار برای رهبری دولت و رهبری حزب باشد که هم در نفوذ علمی روند رهبری مورد استفاده قرار گیرند و هم برای حلاجی استنتاجی پیش بینی ها مفید افتند. 

۱۴
·    در روند این حلاجی استنتاجی، نه فقط نواقص موجود کشف می شوند، بلکه راه رفع نواقص نیز نشان داده می شود.

۱۵
·    حلاجی استنتاجی هر بررسی سوسیولوژیکی علاوه بر این، در انطباق با اهمیت و اندازه اش، باید با تعمیمات تئوریکی پا از عرصه بررسی مشخص فراتر نهد و بدین طریق، خدمتگزار کاربست تئوری مارکسیستی و توسعه و تکامل آن باشد.

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر