۱۳۹۶ شهریور ۱, چهارشنبه

سیری در خزعبلات خزعلی (۸)


دکتر مهدی خزعلی 
علامه کوسه رفسنجانی

ویرایش و تحلیل
از 
مسعود بهبودی
 
قلمت بشکند تاریخ،
اگر ننویسی 
که
 پس از کشته شدن جوانان وطن در راه دفاع از میهن
برای صیغه کردن زنان آنان 
چه رقابتی داشته اند


بهتر است،
کسی از مش مهدی خزعلی بپرسد
که
من ـ زورش از مفهوم میهن چیست؟
 
میهن و یا وطن به چه معنی است؟
 
محتوای مفهوم وطن پرستی چیست؟
 
۱
قلمت بشکند تاریخ،
اگر ننویسی 
که
 پس از کشته شدن جوانان وطن در راه دفاع از میهن
برای صیغه کردن زنان آنان 
چه رقابتی داشته اند
 
میهن و یا وطن به معنی زاد و بوم است.
 
میهن 
به مثابه زاد و بوم
چگونه تشکیل شده است؟
 
گروه های انسانی
در مرحله معینی از توسعه اجتماعی ـ اقتصادی
در جست و جوی محل اقامت  ثابت
هر جا که آب و مرتع و اراضی مناسب برای کشت و زرع
و 
یا
قابل تبدیل به اراضی مناسب به کشت و زرع،
یافته اند،
در آنجا رحل اقامت افکنده اند
و
به تولید مایحتاج حیاتی خود کمر بسته اند.

نطفه آغازین میهن
احتمالا
همین منطقه بوده است.

سازنده اصلی میهن
توده های مولد و زحمتکش بوده اند.

۲
قلمت بشکند تاریخ،
اگر ننویسی 
که
 پس از کشته شدن جوانان وطن در راه دفاع از میهن
برای صیغه کردن زنان آنان 
چه رقابتی داشته اند
 
توده های مولد و زحمتکش
در فرماسیون اجتماعی - اقتصادی موسوم به کمون اولیه
از 
  محل سکونت، کار و زندگی خود
در مقابل اقوام دیگر
دفاع کرده اند.

احتمالا
همین  محلات سکونت، کار و زندگی 
در مفهوم وطن و یا میهن تجرید یافته است
و
بعد
وارد اتیک (اخلاق) همبود (اجتماع) اولیه شده است.
 
ضمنا
وطن پرستی
به مقام یکی از سجایای (فضایل) همبود اولیه ارتقا یافته است.

۳
قلمت بشکند تاریخ،
اگر ننویسی 
که
 پس از کشته شدن جوانان وطن در راه دفاع از میهن
برای صیغه کردن زنان آنان 
چه رقابتی داشته اند
 
بعد 
ساختار اقتصادی جامعه اشتراکی آغازین
(مناسبات تولیدی کمون اولیه)
در اثر توسعه نیروهای مولده 
منفجر شده و جای خود را به ساختار دیگری
یعنی 
به
 ساختار برده داری 
سپرده است.

در 
فرماسیون اجتماعی ـ اقتصادی برده داری
جامعه
 به
 دو طبقه اصلی برده و برده دار 
 تقسیم شده است.

اکثریت قریب به اتفاق اعضای جامعه
برده 
شده اند
و
اقلیتی از آنها
یعنی
اشرافیت برده دار و روحانی 
طبقه حاکمه
را
تشکیل داده اند

بدین طریق
برای اولین بار در تاریخ جامعه بشری
اقلیتی از اعضای آن
به مقام طبقه حاکمه ارتقا یافته است.

سؤال 
اکنون
این است
که
بر سر میهن چه آمده است؟

۴

قلمت بشکند تاریخ،
اگر ننویسی 
که
 پس از کشته شدن جوانان وطن در راه دفاع از میهن
برای صیغه کردن زنان آنان 
چه رقابتی داشته اند
 
در فرماسیون اجتماعی ـ اقتصادی برده داری
وطن
به طور کلی
به انضمام توده های مولد و زحمتکش
تحت مالکیت بلامنازع طبقه حاکمه 
یعنی
اشرافیت برده دار و روحانی
در آمده است.
 
اکثریت اعضای جامعه
از خرد تا کلان
به درجه برده تنزل یافته است.
 
به درجه ابزار سخنگو 
به قول ارسطو.
 
اکثریت اعضای جامعه
در 
فرماسیون اجتماعی ـ اقتصادی برده داری
اصلا
آدم
محسوب نمی شود
تا
لیاقت و حق مالکیت 
بر 
چیزی
را
داشته باشد.
 
توده های برده
در 
فرماسیون اجتماعی ـ اقتصادی برده داری
 فرقی با گاو و خر ندارند.
 
تنها فرق برده با گاوآهن
سخنگویی برده
 است.
 
برده
به همان اندازه مالک و صاحب کودک خویش است
که
گاو و خر 
مالک گوساله و کره خویش 
اند.

سؤال 
اکنون
این است
که
وطن 
در این شرایط
از آن کیست
و
وطن پرستی
در این شرایط 
به چه معنی است؟

۵

قلمت بشکند تاریخ،
اگر ننویسی 
که
 پس از کشته شدن جوانان وطن در راه دفاع از میهن
برای صیغه کردن زنان آنان 
چه رقابتی داشته اند
 
وطن 
تحت این شرایط اجتماعی و اقتصادی
جزو مایملک طبقه حاکمه برده دار و روحانی انگل و استثمارگر
است.
 
وطن پرستان 
و
مدافعان مسلح وطن 
 در این شرایط
اعضای نظامی طبقه حاکمه 
 اند.
 
 توده برده
چیزی 
را
که 
ندارد
چگونه می تواند بپرستد.

پس از پیروزی طبقه برده داری بر طبقه برده دار دیگر
وطن 
به انضمام توده های برده
دست به دست می شود
و 
طبقه برده دار مغلوب
 یوغ بردگی 
را
بر گرده می کشد.

برده
فقط
اگر خر باشد 
به پرستش وطن طبقه حاکمه 
تن در می دهد.

در سپاه امام حسین
تعدادی از این برده های خر 
وجود داشته اند
که شقه شقه شده اند.

این برده ها
البته 
قبل از رفتن به قتلگاه
آزاد شده اند.

دلیل آزاد کردن آنها
برسمیت شناسی آدمیت  آنها
 و 
اعطای لیاقت وطن پرستی و دفاع از وطن طبقه حاکمه 
بوده است.
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر