۱۳۹۶ مرداد ۱۱, چهارشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۴۹۲)

جمعبندی از 
مسعود بهبودی

حسن ممدوحی
عضو مجلس خبرگان رهبری:
اشتغال زنان باعث بی‌ نظمی جامعه می‌شود

۱
اشتغال زنان
اولین اقدام 
در جهت به هم زدن نظم مطلوب طبقه حاکمه انگل و استثمارگر 
است.

۲
برای اینکه
اشتغال زنان
مهم ترین گام
در راه رهایش زنان
 است.

۳
اگرچه
 اشتغال زنان 
به معنی مضاعف گشتن زحمات آنها ست.

خورخواب ها در بندرعباس
روزنامه شرق
( ۸ / ۵ / ۹۶)
 
خورهای بندرعباس
پایتخت اقتصادی ایران
پناهگاه معتادان و بی خانه هایی شده اند
که ریالی برای هزینه های زندگی خود ندارند.

شاید به یاد نام گذاری
گورخواب ها در شهریار،
بندری ها هم به این افراد "خورخواب" می گویند.

آنها در خورهایی زندگی می کنند
که
در اثر پیشروی های دریا به داخل شهر
در بخش جنوبی بندرعباس
به وجود آمده اند.

زندگی آناان صرف مصرف موادمخدر، تهیه غذا و تفکیک زباله می شود.

بنا بر گزارش یک رسانه محلی:
کارتن خواب های بندرعباس،
روزها زباله های سطح شهر را می جورند تا چیزی برای فروش پیدا کنند
و
عصرها به جاهای خود دربستر خورها برمی گردند
و
به زندگی در بستری از فاضاب شهری، حشرات ناقل بیماری های واگیردار و...
ادامه می دهند.

این خورها که در واقع کارِ سیل بند را هم انجام می دهند، در صورت بروز هرگونه حادثه طبیعی،
می توانند قتلگاه خورخواب ها باشند.

کارتن خواب های بندرعباس
هم مانند بسیاری از کارتن خواب های شهرهای دیگر کشور
نیاز به حمایت های درازمدت وکوتاه مدت دارند.

نگران کننده است اگر تصورکنیم
آنها روزی از خورها بیرون بیایند و برای کسب آنچه حق خود می دانند،
به سمت مرکز شهر روانه شوند.

پایان


هرگز حضور حاضر و غایب شنیده ای؟
من در میان جمع و دلم جای دیگر است.

۱
این دیالک تیک حاضر و غایب
به چه معنی است؟

۲
این اولا بدان معنی است که می توان در جمع بود و تنها بود.
تنهایی و دلتنگی ربطی به
شب و روز ندارد.
۳
منظور شاعر این است که می توان بطور صوری همبا بود و در واقع، تنها بود.

۴
مسئله دیگر این است که
کسی که دلتنگ باشد
بیشک تنها نیست.

۵
دلیل دلتنگی
داشتن کسی است که به دلیلی حضور فیزیکی ندارد.

۶
محبوب غایب اما در هر صورت
حضور فکری دارد.
چون یاد حریف زنده و یا مرده نامیرا ست.
فرد دلتنگ
بنابرین تنها نیست.

۷
حتی کسانی که به ظاهر همبایند
چه بسا بیکس و تنهایند.

۸
بخش اعظم همبایی ها دستخوش بحران اند.

۹
کسی که با کسی باشد و احساس تنهایی نکند، استثناء است.

۱۰
همبایی آدم ها
به دلیل عادت و پیوندهای طبیعی ـ غریزی و یا پیوندهای الکی و کشکی است.

۱۱
به محض رفتن همنشین
چه بسا پشت سرش بدگویی می کنند که به غیبت معروف است.

۱۲
حتی به هنگام عشق ورزی با معشوق به حریف دیگری می اندیشند.

۱۳
فکر و ذکر خلایق در عین همبایی حتی با همسر
جست و جوی گمشده ایدئال است که فقط در کره مریخ یافت می شود.

۱۳
به همین دلیل اجامر جماران
به دنبال خر دجال می گردند
تا به کره مریخ سفر کنند و از منجلاب تنهایی نجات یابند.

۱۴
نماز جماعت در کره مریخ بهانه است.
 
 
ویتگنشتاین

خودت را بهتر کن
این تمام کاری است که می‌توانی
برای بهتر کردن جهان انجام دهی

منیژه
هم از ۱۲۴ هزار پیامبر
به ضریح حضرت جرجیس
دخیل بسته است.

۱
ویتگنشتاین فیلسوف امپریالیسم است.

۲
جنگ طلب بود و داوطلبانه به جبهه جنگ جهانی رفته بود.

۳
از مشاهده نفرت سربازان از جنگ
دچار دپرس شده بود و می خواست خودکشی کند.

۴
خودکشی نکرد و رفت به طویله امریکا و آنجا استاد دانش کاه شد.

۵
ویتگنشتاین لاشخور بوده است.

۶
این اصلاح فردی به عنوان پیش شرط اصلاح جامعه
جفنگ دیرآشنای آخوندها که او نشخوار کرده ست.

۷
فرد در دیالک تیک فرد و جامعه وجود دارد
و در این دیالک تیک
نقش تعیین کننده از ان جامعه است و نه فرد بدبخت.

۸
فرد بدون جامعه و جدا از جامعه
هیچ غلطی نمی تواند بکند.

۹
بدون تحول بنیادی جامعه
بدون سرنگونی طبقه حاکمه انگل
بدون برقراری فرمانفرمایی توده زحمت
آب حتی از آب تکان نمی خورد.

۱۰
فرد ایزوله و مجزا از جامعه
وجود ندارد.

۱۱
میمون ایزوله و تنها حتی میمون نیست، 
چه رسد به انسان ایزوله و تنها.

۱۲
همه کس و همه چیز در رابطه دیالک تیکی قرار دارند.

۱۳
وقتی بچه ات
در خانه محتاج شیر و نان و پنیر و لباس و امنیت باشد،
تو نمی توانی فکر و ذکری جز تهیه مایحتاج اولیه اش داشته باشی.
اصلاح خویش پیشکش.

۱۴
چه بسا به هر پستی تن در می دهی تا شکم بچه ات را سیر کنی.

۱۵
این سیستم اجتماعی است که تو را به زباله ای و یا به انسان شخصیت مند خوداندیش خودمختاری تبدیل می کند.

۱۶
هدف باید تحول رادیکال جامعه باشد و نه اصلاح این عیب و آن عیب سطحی و جزئی

۱۷
معایب و عیوب از سیستم نشئت می گیرند
از آسمان نازل نمی شوند.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر