۱۳۹۶ شهریور ۵, یکشنبه

سیری در خزعبلات خزعلی (۱۱)


ویرایش و تحلیل
از 
مسعود بهبودی
 
قلمت بشکند تاریخ،
اگر ننویسی 
که
 پس از کشته شدن جوانان وطن در راه دفاع از میهن
برای صیغه کردن زنان آنان 
چه رقابتی داشته اند

اکنون
باید به این سؤال جواب یابیم
که
چرا
اجامر جماران
در
 صیغه کردن بیوگان جوانان شهید توده
به
 رقابت با همدیگر پرداخته اند؟
 
ضمنا
چرا 
«ضعیفه» ها
را
صیغه کرده اند
 و
 نه 
عقد؟

۱
قلمت بشکند تاریخ،
اگر ننویسی 
که
 پس از کشته شدن جوانان وطن در راه دفاع از میهن
برای صیغه کردن زنان آنان 
چه رقابتی داشته اند
 
 
در مملکت امام زمان
شاید یک میلیون آخوند وجود داشته باشد.
 
مملکت امام زمان از نظر نهان
با 
کثرت بحران زای  آخوند مواجه شده است.
 
به عوض تربیت و تکثیر تکنیسین و تئوریسن و معلم و مهندس و غیره
آخوند
تولید، تکثیر و توزیع می شود.
 
خود مش مهدی خزعلی
آخوند بی عبا و بی عمامه ای بیش نیست.
 
۲
قلمت بشکند تاریخ،
اگر ننویسی 
که
 پس از کشته شدن جوانان وطن در راه دفاع از میهن
برای صیغه کردن زنان آنان 
چه رقابتی داشته اند
 
هر بورژوای تازه به ثروت باد آورده و و بیداد آورده رسیده ای
فرزندان خود
را
برای کسب فوت و فن فقه
 به 
حوزه علمیه 
گسیل داشته است
و
عروس و داماد
منتسب به روحانیت دارد.
 
کشور امام زمان
با
اضافه تولید آخوند
 مواجه شده است.
 
به همین دلیل
یکی از مهم ترین کسب و کار های اجامر جماران
صدور آخوند
به 
اقصاء نقاط جهان
 از آسیا تا  افریقا 
از کاندا تا استرالیا 
ست.
 
هر آخوندی می تواند سه و یا حتی چهار
ضعیفه بیوه 
را
به عقد خود در آورد،
تولید مثل تصاعدی کند
و
با
 تشدید فساد در روی کره زمین،
ظهور امام زمان
را 
قرن ها جلو اندازد.
 
اگر هر کدام از اینهمه آخوند
یکی و یا دو تا از «ضعیفه» های شوهرشهید 
را
عقد می کردند،
آسمان که به زمین نمی آمد.
 
چرا
صیغه 
و 
نه
 عقد و نکاح و عروسی و ازدواج و غیره؟
 
۳
قلمت بشکند تاریخ،
اگر ننویسی 
که
 پس از کشته شدن جوانان وطن در راه دفاع از میهن
برای صیغه کردن زنان آنان 
چه رقابتی داشته اند
 
این سؤال
سؤالی نیست
که
جواب ساده ی واحدی
داشته باشد.
 
جواب اساسی اول به این سؤال
در 
جواب به سؤال اساسی زیر است:
 
چرا و به چه دلیل
رسول اکرم (خدیجه)
تا 
زمانی که اکرم زنده بوده،
زن دیگری نگرفته است؟ 
 
و
در بهترین حالت
فقط به صیغه مخفی«ضعیفه» ها  و برده ها (کنیزکان، اسیران)
قناعت ورزیده است؟
 
۴
 
علامه طباطبایی 
 تعداد زنان رسول اکرم
 را
 ۱۱ تن 
می‌ داند.

علامه جعفری 
 تعداد زنان رسول اکرم
را 
۹ نفر 
می‌ داند 
که 
جز عایشه 
همگی بیوه بوده اند.
 
اسامی زنان رسول اکرم

۱
خدیجه
 دختر خویلد
 
۲
سوده 
دختر زمعه
 
۳
عایشه 
دختر ابوبکر
 
۴
حفصه 
دختر عمر خطاب
 
۵
زینب
 دختر خزیمه
 
۶
ام سلمه 
دختر ابو امیه
 
۷
زینب 
دختر جحش
 
۸
جویریه 
دختر حارث 
 
۹
میمونه
 دختر حارث
 
۱۰
رمله 
دختر ابوسفیان
 
۱۱
ریحانه
 دختر زید قرظی
 
۱۲
صفیه 
دختر حیی بن اخطب
 
۱۳
ماریه
 دختر شمعون قبطیه
 
 
دلیل پرهیز از ازدواج رسول اکرم
وابستگی اقتصادی عمیق
 به 
 اکرم   
(خدیجه)
بوده است.
 
بدون حمایت مالی همه جانبه اکرم
حضرت محمد نمی توانست 
رسالتی داشته باشد
و
دعوی نبوت کند.
 
پیش شرط داشتن رسالت
همیشه و همه جا
حمایت طبقه اجتماعی معینی 
است.
 
احتیاج مالی و اقتصادی به همسر
شوهر 
را
 به 
مونوگامی
(تک همسری)
وامی دارد.

احتمالا
در مورد اجامر مورد نظر مش مهدی خزعلی
و
حتی خود مش مهدی خزعلی
همین فاکتور اقتصادی نقش تعیین کننده داشته است.

چرا و به چه دلیل ما به این نظر رسیده ایم؟

۵
قلمت بشکند تاریخ،
اگر ننویسی 
که
 پس از کشته شدن جوانان وطن در راه دفاع از میهن
برای صیغه کردن زنان آنان 
چه رقابتی داشته اند
 
بنا بر اخبار منتشر شده،
میان اعضای هیئت حاکمه
که 
مورد نظر مش مهدی خزعلی اند
از سویی
و
میان اعضای هیئت حاکمه و طبقه حاکمه
از سوی دیگر
پیوندهای زناشویی و خویشاوندی سنتی 
برقرار است.
 
به عنوان مثال،
یکی داماد سید علی است
 
دیگری باجناق مصباح است.
 
یکی دیگر 
برادر زن کوسه و یا جنتی است.
 
 ازدواج با ضعیفه های بیوه ی شوهرشهید دهها سال جوانتر و دلرباتر
اگرچه مطلوب است،
ولی بنا بر مصالح اقتصادی  و سیاسی
  مصلحت نیست.
 
 
هوو 
پیدا کردن برای مثلا دختر و یا خواهر سید علی و جنتی و کوسه و غیره
می تواند بسیار گران تمام شود.
 
۶
قلمت بشکند تاریخ،
اگر ننویسی 
که
 پس از کشته شدن جوانان وطن در راه دفاع از میهن
برای صیغه کردن زنان آنان 
چه رقابتی داشته اند
 
اگر اجامر مورد نظر مش مهدی خزعلی
از نظر فوق الذکر
در سنت رسول اکرم عمل کرده اند
 اما
از نظر دیگر
با 
سنت رسول اکرم 
قطع رابطه کرده اند.
 
چون
اکثریت قریب به اتفاق زنان رسول اکرم
بیوه بوده اند.
 
احتمالا
همسران آنان 
نیز 
در 
جبهه جنگ
شهید شده بودند.
 
پس از پایان جنگ خیبر
کشمکش شدیدی میان رسول اکرم و امیر مؤمنین
بر سر تصاحب دختر حریف یهودی مغلوب  
در می گیرد 
و
به نفع امیر مؤمنین خاتمه می یابد.


سؤال این است 
که
چرا اجامر جماران 
«برای صیغه کردن بیوگان شهدا رقابت داشته اند» 
و
 نه 
برای ازدواج با آنان؟
 
چرا
اجامر جماران
از 
سنت رسول اکرم تبعیت نکرده اند؟
 
۷
قلمت بشکند تاریخ،
اگر ننویسی 
که
 پس از کشته شدن جوانان وطن در راه دفاع از میهن
برای صیغه کردن زنان آنان 
چه رقابتی داشته اند
 
در همین عدم تبعیت از رسول اکرم
تفاوت طبقاتی اجامر جماران با رسول اکرم آشکار می گردد.
 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر