۱۳۹۵ آذر ۲۶, جمعه

سیری در گفت و گوی شهاب شهسوار و رئیس دانا (16)


فریبرز رئیس‌دانا
 (۱۳۲۷) 
سرچشمه:
صفحه فیسبوک روزبه نوید 
ویرایش و تحلیل از
مسعود بهبودی

رئیس دانا:
  واضح است که تقلید غیر دیالکتیکی و تقلید غیرنقادانه و غیرخلاقانه
می ‌تواند مصائبی به بار بیاورد.
همانطور که برای چگوارا در بولیوی به بار آورد

·        از دید رؤسای دانا، دلیل شکست گروه چریکی چه گوارا در بولیوی، «تقلید غیر دیالکتیکی و تقلید غیرنقادانه و غیرخلاقانه» او از کرد و کار خویشتن خویش در کوبا بود.

·        زنده باد رئیس دانایان عیران زمین:
·         سرزمین گل و بلبل

1
رئیس دانا:
  واضح است که تقلید غیر دیالکتیکی و تقلید غیرنقادانه و غیرخلاقانه
می ‌تواند مصائبی به بار بیاورد.
همانطور که برای چگوارا در بولیوی به بار آورد،
همانگونه که جنبش مسلحانه انقلاب ایران، دچار نارسایی ‌هایی بود.

·        رئیس دانا پس از تحریف طرز تفکر چه گوارا، میان چه گوارای انقلابی تا مغز استخوان ضد فئودالی، ضد بورژوائی و ضد امپریالیستی و اجامر فئودالی «جنبش مسلحانه انقلاب (؟) ایران» علامت تساوی می گذارد.
·        منظور از «جنبش مسلحانه انقلاب (؟) ایران» گروهک های فئودالی ـ روحانی ـ فاشیستی ـ فوندامنتالیستی است که با پرچم های رنگارنگ بر ضد انقلاب بورژوائی سفید وارد عملیات خرابکارانه می شوند و قبله آمال شان فاشیست ـ فوندامنتالیستی آخوند زاده به نام جلال آل احمد، فئودالیست ـ فوندامنتالیستی به نام خمینی و فاشیست ـ اگزیستانسیالیستی به نام عادولف احمد شاملو بوده اند.

2

به خصوص بخشی از آن که از کتاب انقلاب در انقلاب رژی دبره
 تقلید می ‌کرد یا برداشت می‌ کرد  

·        منظور رئیس دانا از مقلدین رژی دوبره، احتمالا مسعود احمد زاده و شرکاء است.
·        چون او مطلبی تحت عنوان بررسی "انقلاب در انقلاب" رژی دبره  نوشته است.
·        ما در فرصتی دیگر نوشته مسعود احمد زاده را مورد تأمل و تحلیل قرار خواهیم داد.
·        این جمله رئیس دانا بلحاظ محتوا همان انتقاد از خود مسعود احمد زاده است:

همانطور که گفتيم
تحت تاثير يک رشته پيشداوري ها،
 ما از درک عميق مفاهيم اساسی که دبره در "انقلاب در انقلاب" به عنوان عناصر درونی تجربه کوبا عرضه کرده بود،
غافل مانديم.
در حقيقت
ما بی ‌آنکه اين مفاهيم نوين را درک کرده باشيم،
عملاً آنها را رد کرديم.

3
رئیس دانا:
  اما به طور کلی جنبش مسلحانه و جنبش چریکی ایران
 بعد از کودتای ۲۸ مرداد که
سال‌ های مرده و سال‌ های فسرده ‌ای بود،
به طور کلی از انقلاب کوبا برداشت

·        طریق و ترفند عوامفریبی رؤسای دانای عیران واقعا ردخور ندارد:

الف  
اما به طور کلی جنبش مسلحانه و جنبش چریکی ایران
 بعد از کودتای ۲۸ مرداد که
سال‌ های مرده و سال‌ های فسرده ‌ای بود،
به طور کلی از انقلاب کوبا برداشت

·        جنبش مسلحانه و جنبش چریکی کذائی ایران، از دید رئیس دانا که ظاهرا در امور اقتصادی صاحب نظر است، پس از کودتای  28 مرداد آغاز شده است.
·        بر منکرش لعنت.

ب
·        رئیس دانا بعید است که نداند که قبل از شروع جنبش مسلحانه و جنبش چریکی کذائی، 16 خردادی بوده است.
·        مقاومت ارتجاعی روحانیت شیعی تحت رهبری خمینی و اجامر دیگر بوده است
·        این مقاومت ارتجاع سیاه (به قول شاه در کتاب انقلاب سفید) واکنش اشرافیت بنده دار و فئودال و روحانی به انقلاب بورژوائی و ضد فئودالی سفید از بالا بوده است.

پ
·        بعید است که رئیس دانا از ماهیت فئودالی و ارتجاعی این مقاومت خبر نداشته باشد.
·        هر خری در هر طویله ای حتی می داند که اشرافیت بنده دار و فئودال و روحانی بلحاظ حمایت و تأیید و سازماندهی کودتای 28 مرداد سنگ تمام گذاشته اند.
·        نقش آیت الله کاشانی به نمایندگی از طرف اشرافیت بنده دار و فئودال و روحانی بر کسی و بر کرکسی پوشیده نمانده است.
·        از سخنرانی آیت الله فلسفی بلافاصله پس از کودتا و از شعار معروف او، مبنی بر «کمو، یعنی خدا و کمو نیست، یعنی خدا نیست» هر خری با خبر است.

·        به همین دلیل ماهیت طبقاتی رژیم پس از کودتا، فئودالی ـ بورژوائی بوده است.
·        خود خاندان پهلوی از اشرافیت فئودال بوده و با اشرافیت بنده دار و فئودال و روحانی در وحدت ناگسستنی بوده است.

ت
·        پس از پیروزی انقلاب بورژوائی سفید، بورژوازی مدرن اشرافیت بنده دار و فئودال و روحانی را خلع ید می کند و تمامی قدرت را از آن خود می کند.
·        خاندان پهلوی پس از انقلاب سفید، ماهیت طبقاتی خود را تغییر می دهد و بورژوا می شود.
·        اصلاحات ارضی تبر بر نفوذ دیرمان اشرافیت بنده دار و فئودال و روحانی بوده است.
·        مقاومت ارتجاع سیاه به همین دلیل بوده است.
·        آزادی زنان و غیره بهانه بوده اند.

ث
·        همین مقاومت ضد انقلابی ـ ضد بورژوائی است که تحت پرچم های رنگارنگ از سیاه تا صورتی و سرخ در فرم های متنوع از مسالمت آمیز تا قهر آمیز شروع می شود و سرانجام به شکست انقلاب بورژوائی سفید و روی کار آمدن مجدد اشرافیت بنده دار و فئودال و روحانی به نمایندگی خمینی و دار و دسته اش منتهی می شود.

ج

·        جنبش انقلابی کوبا، بلحاظ ماهیت طبقاتی، ضد صد در صد «جنبش مسلحانه و جنبش چریکی کذائی ایران» بوده است.
·        اشرافیت بنده دار و فئودال و روحانی و جوجه فئودال ها از محبوبیت و جاذبه فرمال آن برای اهداف ضد انقلابی و فئودالی ـ ارتجاعی خود بهره گرفته اند.

·        سازمان های فدائی و مجاهد و لیملام و دیمدام و حزب الله و غیره،  دار و دسته های ارتجاعی ـ فئودالی بوده اند.
·        دو زاری رؤسای دانا باید خیلی کج و کوله باشد که این زباله ها را با الماس های پرولتری کوبا یکسان تصور کنند.

·        فریب فرم ها را فرمالیست ها می خورند و نه رئالیست ها و نه راسیونالیست ها.

·        هر گردی را نباید با گردو عوضی گرفت.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر