۱۳۹۳ فروردین ۱۰, یکشنبه

بدآهنگی


سیاوش کسرائی
(1305 ـ 1374)
(اصفهان ـ وین)
(مهر 1362)
سرچشمه:
صفحه فیسبوک
پیمان افراشته
به استقبال بیتی از شیخ شیراز
گفتم آهن دلی کنم چندی
ندهم دل به هیچ دلبندی
سعدی

·        دل صلح آفرین را بایدم جنگی کنم چندی
·        به جای هر چه دلتنگی، گرانسنگی کنم چندی
       
·        به آهنگ زمین و آسمان چرخنده گردیدم،
·        برونرفت آرزو دارم، بدآهنگی کنم چندی

·        سیه چشمان در اشکم، سیه بختان ایام اند،
·        سزد گر این سیاهی ها، به خون، رنگی کنم چندی

·        من از آیینه بودن خسته ام، تصویر بنمودن،
·        بر آنم تا بپوشانم رخ و زنگی کنم چندی

·        جوانی را ز کف دادم به عشقِ آبرومندی
·        چه باشد گر که پیری را به می، ننگی کنم چندی

·        فراخی بود ـ چون دریا ـ  مرا در دست و در سینه
·        چو تنگی می رسد، چون دره ها، تنگی کنم چندی

·        سمند چابک رهوار بودم پهلوانان را،
·        ز پا افتاده ام، بگذار تا لنگی کنم چندی

ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری
پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر