۱۳۹۳ فروردین ۴, دوشنبه

آرزو


سیاوش کسرائی
(1305 ـ 1374)
(اصفهان ـ وین)
آوا
(1336)

·        سینه سوز است هنوز
·         یاد خونین نبردی که گذشت
·        ناله ها پر شده در سینه ی کوه
·         شیهه ها گم شده در خلوت دشت

·        همه نامردی و نامردی و ننگ
·         صحنه جولانگه رزم دو همآورد نبود
·        زخمی خنجر خویشیم، افسوس
·        جنگ، جنگ دو جوانمرد نبود

·        سنگر سوخته در پشت سرم
·        طرح محوی از شهر
·        نقش در چشم ترم

·        تنم آغشته به خون
·        خون از این سینه ی ویران شده ی دیگرگون
·        کوله بارم بر پشت
·        چوب پرچم در مشت
·        با همه خستگی و خون ریزی
·        با همه درد که می پیچم از آن بر خویش
·        با همه یأس که صحرا ست به آن آلوده
·         پیش می آیم، می آیم پیش
 
·        من بدین گونه نمی خواهم مرگ
·        من بدین گونه نمی خواهم زیست
·        من نمی خواهم این تلخ درنگ
·        من نمی خواهم خاموش گریست
 
·        شهر، این شهر که با میوه صبح
·         رنگ انداخته در چشمانم
·        از سر تپه هویدا و نهان
·        می کشاند به خود این پیکر بی سامانم

·        نیست فرمانده من در این راه
·         هیچ کس جز دل من
·        هیچ کس نیست بر این راه دراز
·        جز دلم قاتل من

·        می توان چون دگران
·        ناله ای کرد و دراین وادی خفت
·        می توان داشت از این خفتن امید حیات
·        می توان رفت، ولی چون مردان
·        می توان مرد و به لب هیچ نگفت

·        می خزم بر تن این شیب و فراز
·        کاش پا داشت توانایی تن
·        کاش با قامت آراسته می رفتم پیش
·         کاش می رفتم، می رفتم من

ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری
پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر