۱۳۹۹ دی ۱۶, سه‌شنبه

کلنجار سنگ سخنگویی با سگ سخن جویی (۲۷۲)

Bild
 

میم حجری

 

۲۸۲۷

سنگ سخنگو

 
تجربه ثابت کرده چه یه ساعت وقت داشته باشم، چه تمام بعد از ظهر. در نهایت سه دقیقه آخری که می‌خوام از خونه بزنم بیررون، میپرم زیر دوش حالا برو بیرون سینه پهلو که کردی بهت میگم خانوووووم
 

سگ سخن جو

 

 
جامعه وارونه همینه.
فیزیک در خدمت متافیزیک است.
در اثر دوش گرفتن
تن لخت و بی حس و نیرو
نیرو می گیرد و شق و رق می شود.

۲۸۲۸

سنگ سخنگو

هر وقت اتفاقی عکسشو میبینم با خودم میگم خدایا، من از چیِ این خوشم میومد اخه؟

سگ سخن جو

 

عشق و علاقه به چیزی
دست خود فرد که نیست.
آدم می تواند عاشق لاشه و لاشخوری حتی شود.
جوانان آلمان
عاشق هیتلر بودند.
اوباش بسیج عاشق آخوندها هستند.
هیتلر و جنتی و سیدعلی که پلی بوی نیستند.
عشق و علاقه
به کسی
گرایشی ضد عقلی است.
زنده باد عقل دور اندیش

۲۸۲۹

سنگ سخنگو

کسایی که تو فضای عمومی، ماسک نمی‌زنن لایق فحش و ناسزا هستن.

سگ سخن جو

 

ننگ بر ماسک و ماسکدار
اگر تیز بنگریم
همه ماسکدارند
چه ماسک بزنند و چه نزنند.
همه
نقش بازی می کنند.
جهان و جنقوری صحنه تئاتر است.
هیچکس آن نیست که می نماید.
فقط نقش ها و ماسک متفاوتند
خیلی از چهره ها حتی با ماسک ها عجین شده اند و دیگر نیازی به ماسک زدن ندارند.

۲۸۳۰

سنگ سخنگو

چی بگم والا همین میوه یکی از ارزان ترین میوها در بسیاری از کشورها است درحالی تو ایران فقط میوه ی ثروتمندان شد

سگ سخن جو

 

تجملی گشتن چیزی
ربطی به کیفیت آن چیز ندارد.
همین چای سیاه
همین ادویه جات
در قرن ۱۹
جزو تجملات بوده اند.
ای بسا جنگ های خونین بر سر ادویه جات شعله ور شده است.
تجملی گشتن کالاها
بستگی به دیالک تیک عرضه و تقاضا دارد.

۲۸۳۱

سنگ سخنگو

"امید داشتن "از خوشبخت بودن خوشبختی‌تره.

سگ سخن جو

 

ویرایش:
امید
بهتر از خوشبختی است.
امید اما چیست؟
۱۰۰۰ سال است که خلایق منتظر ظهورند.
این امید است یا انتظار واهی؟
امروزه خیلی ها به بهبود وضع در جنقوری امید دارند
این امید است و یا توهم توخالی و بی پشتوانه؟
خوشبختی
چیست؟
خیلیها پیدا کردن جفتی را خوشبختی می دانند.
این خوشبختی است؟

۲۸۳۲

سنگ سخنگو

وقتي خيلي عصبانی‌این چیکار میکنین؟

سگ سخن جو

 

مورد مربوطه را تحلیل می کنیم.
علت یابی
بهترین درمان برای درد عصبانیت است.
دانایی
رستگاری است

۲۸۳۳

سنگ سخنگو

تازگیا خیلی عصبانی میشم چی کنم

سگ سخن جو

 

موضوع مورد نظر را تحلیل کن
دانایی
بهترین مسکن است

۲۸۳۴

سنگ سخنگو

میدونی اگر حیوونای نادر و بکشیم چی میشه؟

سگ سخن جو

 

حیوان نادر
به دلیل کشته شدن جزو نوادر شده است
هر حشره و پرنده و حیوانی در طبیعت فونکسیون صرفنظر ناپذیردارد
درزمان شاه
پس از استفاده از مواد ضد آفات نباتی
هیچ درختی میوه نیاورد
برای اینکه میوه آوردن درختان به وجود حشرات وابسته است
 

اگر یک ذره را برگیری ازجای
خلل یابدهمه هستی سراپای


۲۸۳۵

سنگ سخنگو

همش دارم فکر میکنم ولی هر چی فکر میکنم نمیدونم به چی فکر میکنم

سگ سخن جو

 

فکر نمی کنی.

فقط در روند کار می توان اندیشید

 و

نه

در علافی. 


۲۸۳۶

سنگ سخنگو

من فلسفه نخوندم‌. دوست داشتم خیلی هم دوست داشتم ولی نرسیدم بخونم. اما سوال: آیا فلسفه هدفش انقدر سخت کردن همه چیزه؟

سگ سخن جو

 

فلسفه چیست؟
فلسفه فرمی از شناخت و شعور است.
ما در طول تاریخ بشری با فرم های شناخت و شعور زیرسروکار داشته ایم:
هنری
اساطیری
مذهبی
فلسفی
علمی
فلسفی ـ علمی 

(مارکسیستی ـ لنینیستی)

 
بشریت از این پله های نردبام شناخت پله به پله بالا آمده است.
تفاوت شناخت فلسفی ـ علمی با بقیه فرم های شناخت چیست؟

۲۸۳۷

سنگ سخنگو

مشکل همینه حه نمیدونم چمه

سگ سخن جو

 

برای خودشناسی باید به جامعه شناسی خطر کنی
چون
فرد در دیالک تیک فرد و جامعه وجود دارد.
جامعه چیست؟

۲۸۳۸

سنگ سخنگو

بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر 

ما اما اینگونه زندگی می کنیم میبازیم و همچنان میبازیم ولی با سرخوشی وسرمستی. که لذت این باخت از هزار بار بردن و عاشق نبودن بهتر است

سگ سخن جو

 

تاریخ و جامعه بشری نه قمارخانه
بلکه میدان مبارزه طبقات اجتماعی است.
موتور تحول و توسعه هم همین مبارزه طبقاتی است.
مبارزه بردگان بر ضد برده داران و روحانیان
مبارزه رعایا بر ضد اربابان فئودال و روحانی
مبارزه بورژوازی بر ضد فئودالیسم
مبارزه پرولتاریا بر ضد بورژوازی

۲۸۳۹

سنگ سخنگو

ناخوشی الکی نمیشه

سگ سخن جو

 

وقتی جای ناله را چسناله بگیرد
جای خوشی و ناخوشی را هم خوشی و ناخوشی الکی می گیرد.
اگر کسی دردی داشته باشد باید به فکر درمان باشد و نه به فکر تظاهر به دردمندی

۲۸۴۰

سنگ سخنگو

مامان بزرگم یه ضرب المثل قشنگ داره میگه : میتونم بگم دوستت دارم... اما نمیتونم مجبورت کنم دوستم داشته باشی
 

سگ سخن جو

 

آره
در این سخن مادر بزرگ
دانش تجربی او تجرید و تقطیر یافته است:
عشق مادر و پدر به فرزند
یکطرفه است
کریم هم می دانست:
ان من اولادکم ... فتنه عدو لکم
فرزندان تان فتنه اند
دشمنان شما هستند
عشق یکطرفه ست
حافظ هم می دانست:
 

پدر تجربه ای دل
توئی
آخر ز چه رو
طمع مهر و وفا از پسران می داری


۲۸۴۱

سنگ سخنگو

چند روزیه پیگیر بستریِ دوستی هستم با سرطان بدخیم روده که تو تهران غریبِ به عمل امیدوار بودم ولی امروز گفتن به تمام شکم متاستاز داده و جوابش کردن امشب از غم و خستگی که تو قلبم موند کلی گریه کردم
 
سگ سخن جو

 

آره.
باید خیلی مواظب بود.
فقط سرطان که نیست.
ایدز و کرونا و میزون (ویروس میمونی) و ابولا و غیره هم هستند
ویروس میزون با باد منتقل می شود
یعنی بدتر از ویروس کرونا ست

۲۸۴۲

سنگ سخنگو

گفت :
 میدونی گریه کار آدمای ضعیفه؟
 گفتم :
من ضعیفترین موجود رو زمینم
گفت :
تو قوی ترین با احساس دنیایی


سگ سخن جو

 

 وقتی زنی بگوید:
من ضعیفترین موجود روزمینم
تئوری فئودالی ـ روحانی موسوم به «ضعیفه بودن زنان» را تأیید میکند
به حال و روز چنین زنی باید نشست و بدون مرثیه زار زد.
وقتی حریف می گوید:
تو قوی ترین با احساس دنیایی
ضعف عملی تورا تحکیم میکند و پالانی از احساس بر پشتت می گذارد
به هوش باید بود.

ادامه دارد.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر