۱۳۹۹ بهمن ۶, دوشنبه

درنگی در شعری از سید علی رکن الدین تحت عنوان «حلال عشق، حرام شرع» (۲)

 علی رکن الدین: دل به دریای دچار زده ام!

  
  سید علی رکن الدین

حلال عشق حرام شرع

درنگی 

از 

مسعود بهبودی

 ۱

حلال عشق حرام شرع

  سید علی رکن الدین
از شعرای طبقه حاکمه طویله جماران و جمکران
است.

از شعرای بند تنبانی تشیع اصلا حشری است

که

خود را برای عوام فریبی 

تشیع سرخ علوی 

جا زده بود 

و

دیری است که نقاب قلابی سرخ را از سر برداشته و ماهیت ارتجاعی سیاه تر از قیر خود را نمودار ساخته است.

ما

چند سال قبل

اشعار دیگر شعرای همین طبقه حاکمه را مورد تحلیل قرار داده ایم:

مراجعه کنید

به

 

ایده ئولوژی تشیع سرخ علوی در آیینه شعر (بخش اول)

 


۲

حلال عشق حرام شرع

 

این عنوان این شعر رکن الدین است.

در این عنوان شعر

دیالک تیک مجاز و ممنوع

به

شکل دوئالیسم عشق و شرع بسط و تعمیم داده می شود.

منظور از عشق و شرع چیست؟

منظور رکن الدین و اذناب دیگر طبقه حاکمه طویله جماران از عشق،

 غریزه است.

غریزه در دیالک تیک غریزه و عقل قرار دارد و نه در دوئالیسم غریزه و شرع.

 

برای اینکه شرع 

بدتر از غریزه

ضد عقل

است.


۳

نه غمگینم نه خوشحالم نه بی تابم نه آرامم

نمی دانم چه خواهد شد بدون تو سرانجامم

 

در این بیت اول شعر رکن الدین

دیالک تیک شادی و غم و دیالک تیک قرار و بیقراری 

به

طرز ایراسیونالیستی (خردستیزانه) و منفی تخریب می شود.

آن سان که نه، از شادی اثری می ماند و نه از غم.

نه، از قرار نشانی می ماند و نه از بی قراری.

این نشاندهنده گیجی، سردرگمی و کلافگی شاعر فاشیسم و فوندامنتالیسم شیعی است.

 

در مصراع دوم این بیت شعر،

نتیجه نهایی دیالک تیک ستیزی،

تبیین می یابد:

وابستگی.

 

بدون مرجع و معبود و معشوق،

رکن الدین نمی داند که سرانجامش چه می شود.

 

ادامه دارد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر