۱۳۹۹ بهمن ۱۲, یکشنبه

کلنجار سنگ سخنگویی با سگ سخن جویی (۳۲۸)

Bild

میم حجری


۳۷۹۶

سنگ سخنگو
هرکاری میکنم یه حرفی توشه
واقعا نمیدونم چی درسته دیگه


سگ سخن جو

 

منظورت مشخصا چیست؟
خرده گیری خلایق؟
بی خیال خلایق.
مهم این است که خودت از کردوکارت راضی باشی
 واقعا نمیدونم چی درسته دیگه


۳۷۹۷

سنگ سخنگو

هر وقت برای چیزی رویا پردازی کردم و نقشه کشیدم تو خیالات خودم ، به هم خورد و کلا از دست دادمش

سگ سخن جو

 

باشد.
از این ساختن ها و فرو ریختن ها ست که نهایتا
کاری
انجام می یابد.
همه همین جورند.
هراسی نیست.

اجر آن گرفت جان برادر که کار کرد

۳۷۹۸

سنگ سخنگو

بعضی آقایون میدونین من به داداشمم اجازه نیمدم منو با اسم کوچیک صداکنه؟

سگ سخن جو

 

در اروپا
نامیدن کسی به نام کوچکش
نشانه صمیمیت است.
بدبختی خلایق در جنقوری اسلامی
تعارفات توخالی است:
بانو فلان
آقا بهمان
آیات عظام
حجج اسلام
این چیزی جز فرمالیسم فئودالی و خرده بورژوایی تهوع اور نیست و به اتلاف نیرو و انرژی می انجامد

۳۷۹۹

سنگ سخنگو

غصه هاتو بذار روی دوش من رفیق من می شنومت بدون قضاوت سعی می کنم درکت کنم

سگ سخن جو

 

رفاقت به چه معنی است؟
ذکر معضلات به سماور بهتر از ذکر آنها به رفیق کذایی است.
چون
سماور
به قدر وسع خود
قضاوت می کند و حتی منقلب می شود و به جوش و خروش در می آید.


۳۸۰۰

سنگ سخنگو

کاش چند تا رعیت داشتم الان که حوصله‌م سر رفته شلاقشون میزدم

سگ سخن جو

 

چه بهتر از این.
تو می توانی پست مهمی در دستگاه شکنجه و آزار جنقوری اسلامی به دست آوری و حسابی ترقی کنی.
سید علی دربدر دنبال زنان شکنجه گر می گردد تا نامحرمان بر زنان جماران عذاب ندهند

۳۸۰۱

سنگ سخنگو

ادبیات تون سخته

سگ سخن جو

 

درود بر هویدا
ما در مکتب سعدی اندیشیدن آموخته ایم
پروردگار ما سعدی است.
او تفکر مفهومی را به ما آموخته است.
سخن ما سخت تر از سخن خداوند سخن نیست.
 

بر حدیث من و حسن تو نیفزاید کس
حد همین است سخندانی و زیبایی را


۳۸۰۲

سنگ سخنگو

تو پرواز یه خانومی کنارم نشسته بود.

پرسید اینجا چیکار میکردی،دانشجویی؟گفتم خونه پدر مادرم بودم.پرسید تو شهر مقصد دانشجویی گفتم نه.گفت خب میری چیکار کنی؟گفتم میرم خونه ام،گفت مگه ازدواج کردی چند سالته شوهرت دادن،گفتم سی

سگ سخن جو

 

خلایق
بسان کودکان نابالغ
به هر سوراخی سر می کشند
ازهر پله ای بالا وپایین میروند
فرق کودکان با بالغان
این است
که
کودکان
دانش تجربی کسب می کنند و ضمنا صدمه می بینند
و
بالغان
خرافه به خورد همنوع می دهند و صدمه می زنند.
اگر
حریفه به عوض فضولی
ورد می خواند
اجر بیشتری به نصیب می برد.

۳۸۰۳

سنگ سخنگو

چجوری می فهمید عاشق یه نفر شدید؟

سگ سخن جو

 

به همان سان که می فهمند
زلزله شده است
سیل امده است
توفان رفته است

۳۸۰۴

سنگ سخنگو

شما کسی و دارید که بلدتون باشه ؟
 

سگ سخن جو

 

مگر خلایق شهرند، راهند، کوهند که کسی بلدشان باشد؟
خلایق
قبل از همه
باید کاونده، جوینده، یابنده و شناسنده باشند و نه موضوع کاوش و جست و جو و یافت و شناخت این و آن
فرق آدم با اشیاء همین است


۳۸۰۵

سنگ سخنگو

ممنون
از هندوانه و تواضع
دانش که مادرزادی نیست.
ما همین دیروز
قادر به حرف زدن حتی نبودیم
به مشقتی اندیشیدن را تمرین می کنیم و ۸ مان هنوز در گرو ۹ مان است

۳۸۰۶

سنگ سخنگو

آخوند خوب، اخوند مرده است

سگ سخن جو

 

چرا و به چه دلیل؟
چرا پس از پیروزی عنگلاب اسلامی و شکست انقلاب سفید
به این نتیجه رسیده اید؟
مگر همین ناصر مکارم شیرازی تاجرباشی
برای زباله اش
جایزه سطل ننه ات طلبی نگرفت؟

۳۸۰۷

سنگ سخنگو

پارتنر من دست‌پختش خوب باشه 80 درصد مسیر موفقیت ورود به قلبم رو طی کرده.

سگ سخن جو

 

اندرون از طعام خالی دار
تا در آن نور معرفت بینی


شکموها
به عوض قلب
دل (شکم) دارند

۳۸۰۸

سنگ سخنگو

بچگي هام چشمامو ميبيستم وصورت فرشته هاي زيبايي كه با مهرباني به من لبخند ميزدند رو تصور ميكردم. بعدها در بزرگسالي هر چه زور زدم، نشد.

سگ سخن جو

 

بلوغ
روندی دیالک تیکی است:
کودک در روند توسعه
خصایصی را از دست می دهد و ضمنا خصایص جدیدی را کسب می کند.
یکی از این خصایص خیالپردازی است.
برخی از ابنای بشر
مثلا هنرمندان (شاعر و نویسنده و نقاش و تندیس ساز و موسیقی پرداز و عکاس و غیره) بخشی از بضاعت های فکری کودکان را حفظ می کنند

۳۸۰۹

سنگ سخنگو

افتادم تو تله اش.

اولی رو که جواب دادم رگباری پرسید

سگ سخن جو

 

آره.
این زباله ها سوداهای دیگری هم دارند و به نان و نوا می اندیشند.
چه بسا
ج. کشی می کنند

۳۸۱۰

سنگ سخنگو

وقتی بخاطر رل و رابطه و فلان رفاقت هاتونو خراب می کنید به بی مغزی تون ایمان می آرم .

سگ سخن جو

 

آنچه انسان را کند روبه مزاج
احتیاج است
احتیاج است
احتیاج


رفاقت که برای رفاقت نیست.
رفاقت اسباب رفع حاجت است.
حاجت
هم
می تواند بند تنبانی باشد
و
هم
استکمال (کمال یابی) فکری و علمی و فنی و فلسفی و هنری و حرفه ای و غیره

۳۸۱۱

سنگ سخنگو

هم اتاقیم دندون می خونه، کنکور هم نداده، با 400 تومن صندلی کنکور و خرید

 عذاب وجدان کیلویی چند اخه!؟

 
سگ سخن جو

 
مدارک تحصیلی کالاهستند وخرید وفروش میشوند
خیلی از اوباش برای خرید صندلی کنکور
ازجان درجبهه های داخلی وخارجی میگذرند
نعمات فکری وفرهنگی وهنری
ارزانی طبقات حاکمه اند
بهمین دلیل وزرای طویله
نه وزیر
بلکه ورزگاوند

۳۸۱۲

سنگ سخنگو

اکثر این پسر خوشکلا دوس دخترشون زشته،اکثر این دختر خوشکلا هم دوس پسرشون زشته
چرا؟


سگ سخن جو

 

 دوستی ها
نه
اصیل
بلکه قلابی اند.
مصلحتی و حساب شده اند.
دختر زیبایی که کشیک میدهد تا احمقی نجات با بادی گاردها از طویله بیرون آید و او سلفی بگیرد
عاشق چشم و ابروی این عنتر که نیست.
در پی پول و و پست و پله های ترقی اجتماعی است
دیگر کسی به عشق نمی اندیشد
عشق کالایی بی مشتری است

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر