۱۳۹۹ دی ۱۴, یکشنبه

کلنجار سنگ سخنگویی با سگ سخن جویی (۲۶۸)

  Bild

 

میم حجری


۲۷۴۲

سنگ سخنگو

دارم یه کتاب درمورد تاریخ اسطوره می‌خونم و انقدر جذابه که دلم می‌خواد همه تیکه‌هاشو واسه شماهم بذارم اصلاً.

سگ سخن جو
 
آره.
کوهستان اولمپ
پیشفرم عشرتکده و شهوتکده جنقوری است


۲۷۴۳

سنگ سخنگو

رفتم بیرون قدم زدم کلی هم شکلات گرفتم

سگ سخن جو
 
در مصرف مواد قندی اندازه نگهدار
که انداهز
نکو ست.
ای دوست.

در اروپا دهها میلیون نفر مبتلا به مرض لاعلاج قند هستند
و
در حسرت ذره ای شکلات و شیرینی و میوه به سر می برند


۲۷۴۴

سنگ سخنگو

همه چیز و همه کس شده کالا.
کسب و کار همه
عرضه و تقاضای کالا ست.
مهم نیست که این و آن چه نیتی دارند.
دانسته و ندانسته
منطق کالایی در همه روابط نفوذ می کند و مراعات می شود.
ما در دوره تیره ای به سر می بریم.




۲۷۴۵

سنگ سخنگو

چای
چند دهه قبل
در ممالک استعماری اروپا
مثلا انگلستان
آشامیدنی تجملی شده بود.
گرانبهاتر از کونیاک و غیره شده بود.
فقرا
آب و آبجو می خوردند و نه چای.



۲۷۴۶

سنگ سخنگو

داستانک هوا گرگ و میش بود. مِه صبحگاهی مرداب را در آغوش گرفته بود و چشم چشم را نمی‌دید. بی‌اجازه قایق یعقوب را هُل دادم توی آب و شروع کردم به پارو زدن. بشمار سه وسط نیزارها و نیلوفرهای آبی خودم را پیدا کردم، چند ساعتی آنجا بودم که تصمیم گرفتم پاروها را رها کنم که بروند ته آب.
سرور


سگ سخن جو
 
خیلی زیبا ست.
به امید مطالعه دیگر آثار سرورانگیز سرور


۲۷۴۷

سنگ سخنگو

اینکه من ی سری از وسایلی ک دوسشون دارم رو از خونه بابام برم خونه شوهر زشته؟

سگ سخن جو
 
مفاهیم استه تیکی زشت و زیبا
اولا
نسبی اند
ثانیا ضمن اوبژکتیو بودن
سوبژکتیوند.
یعنی توسط مادر و پدر
جور دیگری استنباط و ادراک می شوند تا توسط فرزند.
به همین دلیل پاسخ به این پرسش
آسان نیست.
آنچه فرزند داشته
می تواند برای مادر و پدر
نشانه های فرزند و یادگارانش باشند.
خیلی ها
اتقا فرزندان خود
را
حتی
دست نمی زنند و نگه می دارند.


۲۷۴۸

سنگ سخنگو

مرده میرسه خونه .. به زنش میگه : 
سلام "زندگیم". 
 
زنش خوشحال میشه میگه: 
عزیزم چه اسم قشنگی روم گذاشتی. 
 
مرده میگه : 
عزیزم این اسمت نیست 
فامیلیته.. 
اسمت 
"اشتباهه" 
میشه 
"اشتباه زندگیم»


سگ سخن جو
 
شاهکار
زنده باد سکنه نصف جهان



۲۷۴۹

سنگ سخنگو

عشق خیلی قشنگه ازش مراقبت کنید اجازه ندید به یه کثافت غیر قابل تحمل تبدیل شه.

سگ سخن جو
 
عشق
ماهاراجه جان
چیزی سرخود و خودپو ست.
غیرقابل دستکاری و تحریف است.
عشق چیزی ضدعقلی است که جرقه آسا پدید می آید و چه بسا به نفرت تبدیل می شود
عشق همزاد نفرت است.
ضمنا یکطرفه است و لذا محکوم به شکست است.
حتی عشق به توله یکطرفه است.
زنده باد دوستی
جاوید باد رفاقت



۲۷۵۰

سنگ سخنگو

مرد بره زن هفده سال کوچکتر از خودش بگیره براش افتخار محسوب میشه؟

سگ سخن جو
 
ما باید مفهومی بیندیشیم تا رستگار شویم.
مفاهیم زن و مرد باید تعریف شوند تا سلب مفهومیت نشوند.
اعضای طبقات حاکمه
دخترکان و پسرکان مردم را مورد استثمارجنسی قرار می دهند.
اینها
نر هستند و نه مرد
زباله اند و نه زن.

ضمنا زن و شوهر نمی گیرند

برای مدتی معلوم
 ج. ماده و نر اجازه می کنند



۲۷۵۱

سنگ سخنگو

فقط از ارزشی میترسم

سگ سخن جو
 
منظور از ارزشی چیست؟
کسی که سمتگیری ایده ئولوژیکی دارد؟
مثلا سیاسی است؟
اگر منظورت این است
کسی که فاقد سمتگیری ایده ئولوژیکی است
چیست؟


۲۷۵۲

سنگ سخنگو

آدم که دلش بگیرد، دردش را به کدام پنجره بگوید که دهانش پیش هر غریبه ای باز نشود..!؟

سگ سخن جو
 
اگر دردم را به داغ (کوه) بگویم
ذوب می شود.
به همان سان که شمع می سوزد
فتیله می سوزد و یاغ (موم) ذوب می شود.
ای بسا کسا
که
علافی
را
با درد عوضی می گیرند و مدام چسناله سر می دهند.

آری آری زندگی زیبا ست
زندگی آتشگهی دیرینه پابرجا ست



۲۷۵۳

سنگ سخنگو

یک نفر هست که رفیق حقیقی ماست و او ،خداست

 
سگ سخن جو
 
خدا
نفر نیست.
خدا مفهوم است.
مفهوم چیست؟
مفهوم درونمایه کلمه است:
کلمه ظرف است و مفهوم
مظروف.
مثال:
درخت یک مفهوم است.
فقط در ذهن ما هست.
در خارج از ذهن ما سرو و صنوبر و غیره وجود دارند.
خدا عکس است
اصل خدا همین ترامپ و چارق و چکمه و پوتین و سیدعلی و عردوغان است


۲۷۵۴

سنگ سخنگو

ارزشی واسه من کسیه که حریم منو بهم بزنه کسیه که بهم احترام نمیزاره به خودم نظراتم همه چی من نه سیاسیم نه از سیاست چیزی میدونم

سگ سخن جو
 
ممنون
ارزشی و یا عرزشی در جنقوری به بسیجی ها اطلاق می شود
که مطیع و بازوی مسلح ولایت و یا رهبرند.
در فضای مجازی ظاهرا هر کس از ظن خود «تعریف» می کند.
بنابر تعریف شما
اگر مادرتان حریم تان را به هم بزند
ارزشی است
ولی مادرتان نه ارزشی
بلکه عاشق شما ست
درست به همین دلیل نقدتان می کند


۲۷۵۵

سنگ سخنگو

دیوانه تر از مردمِ دیوانه اگر هست 
جانا، به خدا من
به خدا من
به خدا من
سیمین بهبهانی


 
سگ سخن جو
 
یکی از تفاوت های مهم آثار هنری با آثار علمی
این است که در آثار هنری
همیشه
گشتاوری از خرپروری و خردستیزی هست.
شعر به مثابه مهم ترین فرم هنر در شرق
یکی از عوامل معرفتی مهم عقب ماندگی شرق است.
فونکسیون منفی شعر
خرپروری است
شعرا
چه بسا
از زباله ها سجایای اخلاقی میسازند
مثلا
از جنون
از عشق
از بردگی
از نوکری
از غلامی
از کلفتی
از سرسپردگی



۲۷۵۶

سنگ سخنگو

اوشاخلیمدان اله عکس لر تاپیشام که فقط اوتوروپ گولماغا ایش ورر
  
سگ سخن جو
 

عکس هایی که همیشه پیدا کرده ام
فقط به درد نشستن و خندیدن می خورند.

تو از عکس ها این استفاده را می بری.
عکس همیشه در دیالک تیک اصل و عکس وجود دارد و تعیین کننده اصل است و نه عکس.
ای بسا عکس ها که آدمی را زیر و رو می کنند.
روح و روان آدمی را متحول و منقلب می سازند.



۲۷۵۷

سنگ سخنگو

چقد بیرحمانه تحلیل می کنید

سگ سخن جو
 
 ممنون
بیرحمانه نیست.
رادیکال و ریشه ای است.
برای اینکه حقیقت
نه در سطح اشیاء
بلکه در اعماق آنها ست.
حقیقت همان آب حیات است که در ظلمات است.
اگر رادیکال نیندیشی
نمی توانی
به اعماق اشیا و افکار نفوذ کنی
به کشف حقیقت نایل آیی.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر