۱۳۹۶ مهر ۲۰, پنجشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۵۳۵)


جمعبندی
 از 
مسعود بهبودی
 
 
دکتر
دو فروشنده کفش 
برای فروش کفش‌ های فروشگاه شان به جزیره‌ای اعزام شدند.
فروشنده اول پس از ورود به جزیره 
با حیرت دید
 که هیچ‌ کس کفش نمی‌ پوشد. 
فورا تلگرامی به دفتر فروشگاه در شیکاگو فرستاد و گفت:
فردا برمی‌ گردم.
اینجا هیچ‌ کس کفش نمی‌ پوشد.

فروشنده دوم 
هم از دیدن همان وضع حیرت کرد. 
 فورا این تلگرام را به دفتر فروشگاه خود فرستاد: 
لطفا هزار جفت کفش بفرستید. 
 اینجا همه کفش لازم دارند.
نظر شما چیست؟

آره.
دکتر

۱
ولی هر نگرشی انعکاس درست واقعیت عینی نیست.

۲
پزشک روستای ما که عمرش دراز باد،
مرض بدبختی را غلط تشخیص داد
و
 به جای نوشدارو
مرگدارو
تجویزش کرد.

۳
در نتیجه
بیمار بخت برگشته
جان به جان آفرین داد
و
به لاشه ای مبدل شد.
 
۴
فرق و تفاوت و تضاد
دلال اول
با
دلال دوم
این است
که
اولی
وضع موجود
را
تغییر ناپذیر می داند.
 
۵
چون پیش شرط فروش کفش
نیاز سکنه جزیره به کفش است.
 
۶
دلال دوم
سودای تغییر بینش سکنه جزیره را در سر دارد.
 
۷
اگر سکنه جزیره بدانند که کفش به تسهیل روش شان منجر می شود
به تهیه و یا خرید کفش
اقدام خواهند کرد.
 
۸
یکی از ترفندهای دلالان در امریکا
تحمیل خرید کالا به مردم بوده است.
 
۹
فیلم های مهیجی در این زمینه هست.
 
۱۰
اما
آدم آدم است.
بعید است که جزیره ای باشد و سکنه ان خود به ضرورت تولید کفش پی نبرده باشند.
 
مش پطر اوستینوف
 
تحمل ناپذیر
وجود فقیر
 در 
جوامع غنی
و
وجود ثروتمند
در
جوامع فقیر
است.
 
۱
برای ما 
هم
تحمل ناپذیر خریت بعضی ها
در جهان معاصر
است.
 
۲
لا مصب
 انباشت ثروت کلان
 در قطبی
در نتیجه ی انباشت ذلت کلان 
 در قطب دیگر است.

۳
اقلیت غنی
نان از سفره اکثریت اعضای جامعه ربوده است.
 
۴
  رنگینی سفره اقلیت غنی
به دلیل بیرنگی سفره اکثریت فقیر است.
 
 
این تخیل است و نه  تحلیل 

۱
برای درک مسئله خاور و علل تبدیل خاور به خاوران
به دو مفهوم فلسفی مهم نیاز مبرم هست:

الف
هژمونی (سرکردگی) جهانی امپریالیسم امریکا

ب
بالکانیزاسیون  
(شقه شقه کردن اندام کشورها)

۲
ما در این زمینه کلی تحلیل منتشر کرده ایم

۳
مثلا
مراجعه کنید به پژوهش دومه نیکو لوسوردو
تحت عنوان امپریالیسم
در تارنمای دایرة المعارف روشنگری
 
 
عمل به این این اندرز
اصلا مفید و مثبت و مصلحت نیست:

۱
خشم
واکنش غریزی ـ طبیعی ـ  پسیکولوژیکی  است.

۲
دست خود آدم ( حشره و حیوان) نیست.

۳
امری
بی اختیار و غیر ارادی است.

۴
خود ارگانیسم (سیستم اندام)
بطور خودپو
نسبت به محیط خویش
یعنی نسبت به کنش وارده بر آن
واکنش نشان می دهد.

۵
بهتر هم همین است.

۶
حریفی به اندرز شما عمل کرد.

۷
مدت مدیدی دست به تزویر و تظاهر و تقیه زد:
خشم و غیض غریزی و طبیعی خود را قورت دارد
ولی ناگهان تمام بدنش فلج شد.

۸
ارگانیسم
چه ارگانیسم نباتی، چه ارگانیسم جانوری و انسانی
سیستم سیبرنتیکی خودتنظیمگری است که در طول تاریخ میلیون ها ساله اش توسعه و تکامل یافته است.
هرگز نباید آن را دستکم گرفت.

۹
ارگانیسم
چه ارگانیسم نباتی، چه ارگانیسم جانوری و انسان
آن می کند که مطلوب ترین برای حفظ خویش است.

۱۰
خشم
ضمنا
ربطی به صحت و سقم نظر ندارد.

۱۱
می توان خیلی خونسرد بود و باطل ترین جفنگیات را تحویل خود و همنوع خود داد.

۱۲
می توان خشمگین شد و خشابی مملو از اندیشه به سوی حریف شلیک کرد و ضمنا حق به جانب بود.

۱۳
حالات و پدیده های پسیکولوژیکی (روانی) در زمینه صحت و سقم نظر
 تعیین کننده نیستند.

۱۴
تعیین کننده چیست؟
 
بنظر شما 
پي آمدهاي كودتاي ٢٨ مرداد براي جامعه ما سنگين تر است 
يا علي شريعتي و دست آورد انقلاب اسلامي ؟
حریف
 
کودتای ۲۸ مرداد چیست؟

۱
کودتای  ۲۸ مرداد
توطئه مشترک ارتجاع فئودالی ـ روحانی ـ امپریالیستی ـ بورژوایی ـ ایرانی بوده است.

۲
دربار در آن زمان عمدتا فئودال  و متحد روحانیت بوده است.

۳
کودتای ۲۸ مرداد
سرکوب خونین جنبش ملی ـ ضد استعماری ـ ضد فئودالی زیر رهبری حزب بزرگ توده بوده است.

۴
کودتای ۲۸ مرداد
اما ضمنا
به معنی تعویض هژمونی امپریالیستی در ایران است:
جای استعمار بریتانیای کبیر را استعمار امریکایی می گیرد.

۵
دستاورد جنگ امپریالیستی جهانی دوم هم همین است:
کسب سرکردگی جهانی توسط امپریالیسم امریکا و خانه نشنین گشتن سرکرده سابق جهان (انگلستان)

۶
در اثر کودتای ۲۸ مرداد ضربه مهیبی بر توده و حزب توده و بر جامعه عقب مانده وارد می آید.

۷
قانون ماتریالیستی ـ تاریخی
این است که جلاد هر انقلاب اجتماعی
مجری بخش مهمی از وظایف آن انقلاب باشد.

۸
به همین دلیل دربار به فرمان و توصیه امپریالیسم امریکا به اجرای مفادی از برنامه حزب بزرگ توده (چشم و چراغ توده و خورشید تابان جامعه و خاورمیانه ) می پردازد که به انقلاب ضد فئودالی و بورژوایی سفید معروف است.

۹
انقلاب سفید چیست؟

۱۰
انقلاب سفید پیروزی زورکی بورژوازی مدرن و رانده شدن اشرافیت فئودالی ـ روحانی و بورژوازی سنتی ـ بازاری به اوپوزیسیون ارتجاعی است.

۱۱
انقلاب سفید
بر خلاف تصور این و آن
انقلاب بورژوایی و ضد فئودالی در دوران گذار گلوبال از سرمایه داری به سوسیالیسم بوده است.

۱۲
انقلاب سفید گامی به جلو بوده است.
بی اعتنا به جلاد و بی اعتنا به بیوگرافی جلاد.

۱۳
انقلاب سفید جامعه را تکان می دهد، مدرنیزه می کند و پیش می راند.

۱۴
عنگلاب اسلامی چیست؟

۱۵
عنگلاب اسلامی
پیروزی مجدد ارتجاع فئودالی ـ روحانی ـ بورژوازی سنتی ـ بازاری است

۱۵
پس از پیروزی انقلاب بورژوایی فرانسه هم چنین عنگلابی رخ داد و ۳۰ سال دوام آورد و خون هگل را به جوش آورد.

۱۶
عنگلاب یعنی رستاوراسیون (پیروزی مجدد ارتجاع)

۱۷
خمینی و اجامر اما فقط نماینده فئودالیسم نبودند و نمی توانستند به عنوان نماینده فقط  فئودالیسم بر انقلاب سفید پیروز شوند.

۱۸
از دهه ها قبل در خاورمیانه (عرعرستان و مصر و غیره) فوندامنتالیسم (اخوان المسلمین و امثالهم)
اسلام را به بینش عنقلابی مبدل کرده بودند.

۱۹
اسلام به صورت ایده ئولوژی مقاومت و مبارزه برای تسخیر سنگرهای پریشان فئودالیسم درآمده بود.
همین سیر را فاشیسم داشته است.
نیچه
سید قطب کاپیتالیسم بوده است.

۲۰
سخن از احیای سنت رسول اکرم در صدر اسلام بوده است.
سخن از برگشت به بنیادها و ریشه های فئودالیسم بوده است.

۲۱
در کتاب انقلاب سفید
این پدیده ماهیتا سیاه و بظاهر سرخ
در مفهوم «ارتجاع سیاه» تجرید یافته است.

۲۲
خمینی اما فقط با تکیه بر فوندامنتالیسم نمی توانست دژهای انقلاب سفید را تسخیر کند.

۲۳
توده دهقانی و کارگری و پیشه وری در سنگر دفاع از انقلاب بورژوایی سفید قرار داشت.
به همین دلیل شاه از پایگاه پهناور اجتماعی انقلاب سفید خیلی راضی بود و بخشی از سران حزب توده را که پس از انقلاب سفید برای دفاع از محتوای ضد فئودالی آن به میهن برگشته بودند، اعدام کرد.

۲۴
این بزرگ ترین خریت شاه بود.
چون افشای ارتجاع سیاه و نقد و رد ایده ئولوژی فئودالی ـ فوندامنتالیستی را فقط حزب توده می توانست به عهده گیرد و به انجام رساند.
کار هر خر نیست
خرمن کوفتن
گاو نر می باید و مرد  کهن.

۲۵
ارتجاع سیاه به متحدی سرخ نیاز داشت.
متحد سرخ قلابی  (بظاهر سرخ و در باطن سیاه، تربچه های پوک) را برای ارتجاع سیاه
آخوند زاده ای به نام جلال آل احمد و سرهنگ فاشیست زاده ای به نام احمد شاملو و بخشا هم غلامحسین ساعدی
در هیئت سازمان فدائیان خلق و سازمان مجاهدین خلق الهام بخشیدند و به میدان آوردند و محبوبیت بخشیدند
به هر دو سیمای جنبش اجتماعی دادند.
همین سیما در اروپا به فاشیسم و نازیسم داده شده بود.

۲۶
در کتاب انقلاب سفید این متحد ارتجاع سیاه
پیشاپیش
در مفهوم «ارتجاع سرخ» تجرید یافته بود.

شاید منظور مؤلفین کتاب انقلاب سفید
فقط توده ای های رانده شده به اوپوزیسیون ارتجاعی بوده اند.

۲۷
ولی در هر صورت مفاهیم «ارتجاع سیاه» و «ارتجاع سرخ»
از خدمات فکری و فرهنگی مؤلفین کتاب انقلاب سفید است.

۲۸
این مفاهیم همچنان و هنوز از اعتبار علمی و فلسفی و سوسیولوژیکی برخوردارند.

۲۹
سؤال این است که عنگلاب اسلامی چه کرده و چه می کند؟

۳۰
عنگلاب اسلامی
به مثابه جلاد انقلاب سفید
مجبور شد که بخش مهمی از وصایای انقلاب سفید را جامه عمل بپوشاند.

۳۱
عیران امروز
کاپیتالیستی تر از ایران زمان شاه است.
اکنون فرق طبقاتی ـ ماهوی میان شیخ و شاه وجود ندارد.

۳۲
تنها تفاوت تعیین کننده ای که میان عیران و ایران هست،
نابودی حزب بزرگ توده است.

۳۳
درد بزرگ ملت ایران هم همین است:
توده دیگر حزب ندارد.

توده عیران
غول است
غولی بی سر و بی سردار است.

۳۵
به همین دلیل آینده عیران
تیره و تار است.

۳۶
منجی ملت و جامعه
بخشا در دریاچه نمک قم و بخشا در خاوران 
خفته است.

۳۷
نفرین به باد
باد
نفرین بر آنکه رسم ستم را نهاد
باد.
محمد زهری 
شاعرفیلسوف حزب بزرگ توده
 
شهر
شهر پستان های آویزان است،
مردانی که خود را گم کرده اند،
نمی دانند انسان اند

شهر مذهب فروشان نادان است،
و زنانی را که فرج شان همان خالق بزرگ انسان است
و همان خانه مبارک وحی

کاش از معجزه حجرالاسود تو اینکار نمی کردند،
تا کفر نمی خواندم شان
که گویا مردان خدایان است
مهری 


مهری 
 مواظب باش
که
 از چاله در نیامده
 به چاه نیفتی.

۱
کسانی را که تو
از تاقچه بالا
تحقیر می کنی،
رزاقان بشریت اند.

۲
بدون تلاش لحظه به لحظه این مولدین همه چیز بی نام و بی اعتنا به نام
تو و امثال تو
در حسرت جرعه آبی
 لقمه نانی
سرپناهی
 کفش و جوراب و کلاه و دستاری
خواهی ماند.

۳
کسانی را که تو
از تاقچه بالا
تحقیر می کنی،
خدایان حقیقی اند
خدایان خاک اند.

۴
تو
چه بدیلی برای مذهب داری؟

۵
فحاشی کسب و کار لات ها و لومپن ها و لاشخور ها ست.

۶
ضمنا
چرا فقط به اسلام
گیر داده ای؟

۷
مگر یهویدت و مسیحیت و بودیسم و زرتشتیسم و هندوئیسم و غیره
عاری از عار و عیب و ایراد اند؟
 
بهشت آنجا ست که آزاری نباشد.
کسی را با کسی کاری نباشد.

اقبال لاهوری


مشد اقبال
این که تحریف بهشت است.

۱
تو 
بهشتت را چنان منفی
 ایده ئالیزه می کنی
که
 از سر تا ته
ضد اجتماعی (آسوسیال) و ضد انسانی (آنتی هومانیستی) می گردد.

۲
به سوسیالیسم پیشوایت شباهت پیدا می کند:

الف
کوره های آدم سوزی،
جنگ های توتال
خالی کردن جهان از آدم های خود اندیش و خود مختار و مولد و زحمتکش و ارجمند

ب
تشکیل سوسیالیسم ناسیونالیستی برای عنسان های مو بور و قسی القلب دیوانه و  دد واره

۳
مشد آدولف اقبال
حتی طویله ای نمی توان یافت که خری به خر دیگر کاری و آزاری نداشته باشد.

۴
جایی که کسی به کسی کاری و آزاری نداشته باشد، نه بهشت برین، بلکه   مریخ سرین است.

۵
اساتید دانش کاه صندلی شریف
هم
همان تعریف تو را از بهشت  برین دارند.

چون
فوندامنتالیسم همشیره فاشیسم است.

۵
اساتید دانش کاه صندلی شریف
به همین دلیل دنبال خر ناصر مکار می گردند
تا به همان بهشت مریخ سرین سفر کنند
پشت سر ناصر مکار
نماز جماعت بخوانند  و کیف خر کنند
 
 
این ادعای مهاتما را هزاران نفر منتشر کرده اند.

۱
حیرت انگیز این است که حتی احدی متوجه بی پایه بودن این ادعا نشده است.

۲
ما که تا کنون مؤمنی ندیده ایم که چشم دیدن همسایه اش را داشته باشد
چه رسد به بردن او به بهشت برین.

۳
اجامر جماران حتی در سال ۸۸ دختران همدیگر را در راه برگشت از مدرسه به خانه
 مورد تجاوز جنسی قرار داده اند.

۴
به عروسی ها هجوم برده اند و زنان و دختران مؤمنین دیگر را
با حوریان بهشتی عوضی گرفته اند و مورد تجاوز دسته جمعی قرار داده اند.

۵
در کوچه و خیابان به روی زیبا ترین دختران و زنان اسید پاشیده اند.

۶
معلمان متدین مدارس
پسر بچه ها را با غلمانان بهشتی
عوضی گرفته اند و حساب شان را درجا رسیده اند.

۷
هم اکنون در خاور و باختر (اروپا و امریکا)
زنان و دختران
بیشترین تعداد قربانیان ترور فوندامنتالیستی چه اسلامی و چه مسیحی و چه یهودی
را تشکیل می دهند.

۸
چگونه می توان به این خرافه مهاتما ایمان آورد؟

۹
دلیل این اشتباه مهاتما احتمالا این بوده که او به زبان شیرین تر از انگبین فارسی
تسلط نداشته است.

۱۰
چرا ما به این نتیجه می رسیم؟

۱۱
برای اینکه مهاتما
بهشت زهرا
را
 با بهشت برین
عوضی گرفته است.


۱۲
مؤمنین برای بردن  سبقت گرفتن از همنوعان شان
در بردن مقتولین به بهشت زهرا
دست به یخه با یکدیگر شده اند و دست به چاقوکشی زده اند
و
مهاتمای بی خبر از زبان فارسی
 خیال کرده که می خواهند همدیگر را
به بهشت برین
 ببرند.

۱۳
مهاتما زنده نیست
تا ببیند که اجامر چگونه انتحار عنقلابی می کنند  
تا 
صدها نفر را تکه تکه کنند و خود به تنهایی به بهشت برین بروند.
 
مش فؤاد
همراه شو رفيق!
روحانی انتخاب شده است،
 کابینه ی خود را هم تشکیل داده است، 
کابینه ای که پر از جنایتکار و بازجو و شکنجه گر و سرکوب گر و دزد است. 
او این کابینه را به نام ۲۴ میلیون مردم 
اما
 با توافق و رضایت «رهبر» تشکیل داده است.
 
لامصبا.

۱
در هر طویله اجتماعی
 تقسیم کاری هست.

۲
 یکی جلاد می شود و دیگری شیاد.

۳
یکی اخبار امروز پخش می کند و دیگری اخبار دیروز

۴
هر دو خادم طبقه حاکمه واحدی اند.

۵
فرق ماهوی میان  شیاد و جلاد و اخبار امروز و اخبار دیروز وجود ندارد.

۶
ما
برای اجنه
 این مسائل را ۲۰ هزار بار توضیح داده ایم.

۷
 چرا نمی خوانید؟

۸
 آسمان که به زمین نمی آید.
 
 ماهیت یعنی چی؟

۱
شاید
توضیح فلسفی تقلید
درست باشد.

۲
 تقلید به چه معنی است؟

۳
فرق توضیح فلسفی تقلید
با 
توضیح علمی 
 (علمی ـ اجتماعی، توضیح مبتنی بر علوم اجتماعی)
و
یا 
با 
توضیح تئولوژیکی (فقهی) تقلید
چیست؟
 
دور گردون گر دو روزى بر مراد ما نرفت
دائمأ يكسان نباشد حال دوران غم مخور
خواجه شیراز


۱
بر خلاف تصور و توصیه خواجه
غم همزاد و همراه همیشگی شادی است.

۲
ما همواره با دیالک تیک غم و شادی سر و کار داریم.

۳
در همین شعر «غم مخور» خواجه 
نیز  
همین دیالک تیک 
خود را به شاعر تحمیل می کند.

۴
کسب و کار دیالک تیک عینی همین است:
تحمیل خود به بدترین دشمنان خود.

۵
خواجه خردستیز است .
به همین دلیل
رشته پیوند دیالک تیک غم و شادی را پاره می کند
و
 آن را به صورت دوئالیسم غم و شادی در می آورد.

۶
سعدی ولی عمدتا خردگرا ست و به همین دلیل دیالک تیسین بی همتایی است:
گل و خار و گنج و مار و غم و شادی به هم اند:

۷
سعدی از دیالک تیک گل و خار
  گنج و مار
و
  غم و شادی
گزارش می دهد.

آنهم صد هال سال قبل از هگل و مارکس و انگلس و لنین

۸
غم به همان اندازه خوردنی است که شادی

۹
به همین دلیل مفاهیم غمخوری ـ غمخواری، شادی خوری ـ شادی خواری
توسط نیاکان ما تشکیل شده اند.

۱۰
سیاوش کسرایی
ـ پدر ما ـ
همین دیالک تیک غم و شادی را در پله تکاملی نوینی نمایندگی می کند:
در غم انسان نشستن
پا به پای شادمانی های مردم
پای کوبیدن

۱۱
این بدان معنی است که ما نه فقط  با  دیالک تیک ناتورال (طبیعی) و غریزی غم و شادی
بلکه همزمان
با دیالک تیک غمخوری و غم خواری
از سویی
و
با دیالک تیک شادی خوری و شادی خواری
از سوی دیگر سر و کار داریم.

۱۲
پدر غمخوار ما هم در همین شعر بلند «آرش کمانگیر»
همین دیالک تیک را بسط و تعمیم داده است:

الف
در غم انسان نشستن
 (بس ط و تعمیم دیالک تیک غم خوری ـ غمخواری با توده است)

ب
پا به پای شادمانی های مردم
پای کوبیدن 
(بسط و تعمیم دیالک تیک شادی خوری ـ شادی خواری با توده است.)

۱۳
تولستوی در «جنگ و صلح» از ضرورت غم خوری پرده برمی دارد:
پدر به فرزند در این رمان می گوید:
استنباط تلخی ایام
 امری طبیعی است.
انسان در سن معینی محیط خود را تلخ استنباط می کند.
(نقل به مضمون)

۱۴
این بدان معنی است که روان آدمی
نسبت به محیط تراژیک خود
با
غم خوری (تلخ یابی ایام)
واکنش نشان می دهد.
 
وقتی گذشته ات زنگ زد، گوشی را برندار.
حرف تازه ای برای گفتن ندارد.
حریف


نه.

۱
ماضی
 خیلی حرف ها برای گفتن به قاضی دارد.

۲
بدون تحلیل ماضی
نمی توان مستقبلی را، یعنی فردایی را طرحریزی کرد.

۳
 بدون تحلیل ماضی
باید  در مضارع  مستمر و مدام
(در زمان حال بی پایان)
بسر برد
 
ورود غول توده
 بدون سر و بدون سردار کل اندیش (فلسفی اندیش) 
به 
میدان
 فقط می تواند به فاجعه بینجامد.


برای روشنگری علمی و انقلابی
آلترناتیوی وجود ندارد.

۱
هیتلر و موسولینی و خمینی و ترامپ و پوتین و غیره هم توده بی سری را به دنبال کشیده اند و می کشند.

۲
به بالا رود کار افتادگان
لنینی (لنینیسم) کند چون در ایران، ظهور

۳
خر نمی تواند توده را به سرمنزل رهایی رهنمون شود.

۴
خر حتی نمی تواند خودش را نجات بخشد.

۵
بدون از آن خود کردن تئوری رهایش نهایی (فلسفه مارکسیستی ـ لنینیستی، بویژه دیالک تیک ماتریالیستی)
رهایش اجتماعی محال است.

۶
به قول حریفی به نام لنین:
بدون تئوری انقلابی
جنبش انقلابی وجود ندارد.

۷
یادش به یاد باد
رهبر روشنضمیر ما
 
 
فتوای بازداشت و شکنجه و بازپرسی و توبه گیری و شقه شقه کردن جوانان و زنان وپیران پرولتاریا 
که 
معصوم تر از ۱۴ معصوم کذایی بودند
 در 
همین عکس یادگاری با جانی جماران 
به 
همین موسوی لاشخور 
داده شده است. 
 
۱
موسوی
می توانست استعفا دهد. 
 
۲
ولی در شب عاشورای زجر و آزار و اعدام شریف ترین شخصیت های کشور 
در تله ویزیون جماران
 ظاهر شد
 و 
از غرب امپریالیستی 
بابت وفا به عهد 
دستمزد طلب کرد. 
 
۳
شما حافظه ندارید و یا جزو جلادان و جانیان جماران تشریف دارید.
 
روزنه صلح در سوريه؟
حریف
 
آره.

۱
رسم بر این بوده است که پس از تبدیل خاور به خاوران
نوبت به عقد قرار داد صلح و عروسی و خونچه و جشن و سرور و پایکوبی برسد.

۲
جماران هم پس از تبدیل عیران به خاوران
جزیره صلح و صفا شده است.

۳
همه از دم عرعر می کنند و اجامرجماران و جمکران
 دختران با کره و بی کره ملت را
قیمتگذاری می کنند و خرمن  دلار درو می کنند و کیف خر می کنند.

۴
رقیبان خاین به خاور
دیری است که در خاوران خفته اند و محتسب بیدار است و در کار است.

۵
وای اگر از پی امروز بود فردایی
 
 عیرانی ها 
اهل نقل نظر هستند
و
نه
 اهل نقد. 
 
۱
نقد 
به نظر این جماعت 
یعنی فحاشی، تف و توهین و تخریب همنوع. 
 
۲
نقل نظر 
به دلیل فقدان توان نقد نظر حریف
و
 اثبات منطقی و نظری بطلان نظر حریف، 
به زیان این اجامر است.
 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر