۱۳۹۲ آذر ۱۵, جمعه

دعای گل سرخ


سیاوش کسرائی
(1305 ـ 1374)
(اصفهان ـ وین)
(1345) 
·        آفتابا مدد کن که امروز
·         باز بالنده تر قد بر آرم
·        یاری ام ده که رنگین تر از پیش
·         تن به لبخند گرمت سپارم

·        چشم من ـ شب همه شب ـ نخفته است
·         آفتابا قدح واژگون کن
·         گونه ی رنگ شب شسته ام را
·        ساقی پاکدل،  پر ز خون کن

·        گر تغافل کنی، ریشه من
·         در دل خاک رنجور گردد
·        بازوان مرا یاوری کن
·         تا نیایشگر نور گردد

·        تا بهایی ز گلچین ستانم
·        خارهایم برویان فراوان
·         بر تنم، ای همه مهربانی
·        خارهای فراوان برویان

·         شادی ام بخش و آزادگی ده
·        تا زمین تو دلجو کنم، من
·         پر گشایم به روی چمن ها
·        باغ های تو خوشبو کنم من

·        ابر بر آسمان می نویسد :
·        «عمر، کوتاه و شادی، چه بی پا ست!»
·         بی سر و پا نمی داند افسوس
·        شبنم زود میرا چه زیبا ست!

·        با شکوفایی من بر آمد
·         ز این همه مرغ خاموش، آواز
·        پای منگر ز من مانده د ر گل
·        عطرها بنگر از من به پرواز

·         بر سرا پرده ام گرچه کوچک
·        آسمان چتر آبی گرفته است
·        و این دل تنگ در دامن کوه
·         خانه ای آفتابی گرفته است
 
·        آفتابا، غروب تو دیدم
·        خیز از خواب و کم کم سحر کن
·         سرد بوده است جان من، اینجا
·         گرم کن جان من، گرمتر کن !
·         
پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر