۱۳۹۲ دی ۸, یکشنبه

چاله ها و چالش ها (417)

 
آن چه در صدمین سالروز تولد آلبر کامو گفته نشد!
ن. تیف
سرچشمه:
اخبار روز
http://www.akhbar-rooz.com

مسعود بهبودی
تبلیغ ایراسیونالیسم از منبر آنارشیسم

·        کامو یکی از « فلاسفه» دست چندم بورژوائی واپسین است.

1
·        نظرات کامو کمترین ارزش علمی ندارند و باید تجزیه و تحلیل و افشا شوند.

2
·        فقط جماعات مسئولیت ناشناس آسوسیال (اجتماع ستیز) به ترجمه و تبلیغ افکار ایراسیونالیستی (خردستیز) اگزیستانسیالیست ها و غیره کمر می بندند.

3
·        در کشور بخت برگشته ما مونارشیسم و فوندامنتالیسم با تمام قوا به اشاعه بی بند و بار جهان بینی طبقات اجتماعی ارتجاعی واپسین پرداخته اند و می پردازند تا چراغ خرد، خود اندیشی و خودمختاری مردم را خاموش سازند.

4
·        فلسفه حیات (اگزیستانسیالیسم) زمینه ساز معنوی پیروزی فاشیسم بوده است و فوندامنتالیسم شیعی وسنی و غیره همشیره فاشیسم است.  

محمودی
آزادی مگر بد است؟

من کتاب های کامو را مفصل خوانده ام و به طور کلی با نظرهای وی آشنا هستم.
 البته مسعود بهبودی درست می گوید
 اما توضیح نداده مخالفتش با متن ترجمه شده (که البته معلوم نیست از کجا آمده و کی ترجمه کرده)   چیست؟
مگر تقدیس آزادی جرم است!


مسعود بهبودی
 از کامو تا باکونین

باکونین

·        خیلی ممنون از هماندیشی.

1
·        شما که آثار کامو را خوانده اید، چه تأثیری برداشته اید و به چه نتیجه ای رسیده اید؟

2


·        من از کامو «بیگانه» را خوانده ام که جلال آل احمد با خبره زاده ترجمه کرده است.
·        مدیر مدرسه جلال هم کاریکاتوری از بیگانه کامو ست و به همان سان توخالی، پر هارت و پورت و عوامفریبانه است.

3
·        تأثیری که بیگانه روی من و دیگر کسان گذاشته، همان تأثیری است که شعر حافظ و حشیش و تریاک و هروئین می گذارد:
·        خواننده تخدیر می شود و کمترین رغبتی به کمترین اعتراض از خود نشان نمی دهد، مبارزه و مقاومت و دفاع از حقوق فردی و اجتماعی و نوعی خویش، پیشکش.
·        خواندن این جور آثار با اعتیاد به تریاک و هروئین قابل قیاس است.
4
·        زر ورق همه اینها اما چپ نمایانه است:
·        طرف از عصیان و طغیان و اله و به له سخن ها بر لب دارد.

5
·        ایدئولوژی طبقات اجتماعی واپسین همه از دم چنین اند:
·        چپ نما هستند:
·        هیتلر و دار و دسته اش اسم حزب خود را نه حزب سرمایه داری انحصاری خونخوار و هار، بلکه ناسیونال ـ سوسیالیسم گذاشته بودند و همه اصطلاحات مارکسیستی ـ لنینیستی را بکار می بردند.

6
·        بدبختی که یکی دوتا نیست.

·        کامو و سارتر حتی طرفدار صلح بودند و مخالف فاشیسم.

7
·        سارتر و دار و دسته اش حتی به دیدار چگوارا می رفتند و حتی ادعای توسعه مارکسیسم ـ لنینیسم را بر لب داشتند.
·        ساز و برگ عوامفریبی همه آماده بود.

8
·        کسب و کار طبقات اجتماعی واپسین همه جا همین است:
·        ماهیت راست افراطی، ضمن چپ نمائی

9
·        فوندامنتالیسم وطنی (همشیره فاشیسم و نماینده برده داری واپسین، فئودالیسم واپسین و اکنون بورژوازی واپسین)  مگر دعوی جامعه بی طبقه توحیدی و دفاع از مستضعفین و حکومت عدل علی را بر لب نداشت؟

10
·        دیری است که میان بورژوازی واپسین و برده داری و فئودالیسم واپسین بلحاظ ایدئولوژیکی کمترین تفاوتی وجود ندارد.
·        عربستان و قطر با امپریالیسم یانکی و  فرانسوی و غیره برنامه عملی مشترک دارند.

11
·        خوب آزادی کذائی کامو و آنارشیسم به چه معنی است؟

·        چرا آنارشیسم با اگزیستانسیالیسم به وحدت تعریف از مقوله آزادی رسیده است؟
·        وجه مشترک ایندو کجا ست؟

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر