۱۳۹۲ دی ۱, یکشنبه

بدرود


سیاوش کسرائی
(1305 ـ 1374)
(اصفهان ـ وین)
 (1345) 
سیاوش کسرائی

·        دگر مرا صدا مکن
·        مرا ز جام باده ام جدا مکن

·         که جام من به من جواب می دهد
·        به من کلید شهر خواب می دهد

·         درون خواب های من
·         تویی و دست های مهربان
·        تویی و عهدهای استوار
·        و هر چه هست عاشقانه، پایدار

·        برو، مرا صدا مکن
·        ز کوچه خواب های سایه پرورم
·        دگر مرا جدا مکن
·         صدا مکن
 
·        چو سایه بگذر ازسرم
·        مرا ز سایه های دوستی سوا مکن
 
·        چه حاصلی ز شمع های بی فروغ
·        ز خنده ها
·        ز بوسه ها؟
·        چه حاصلی ز گفته های سر به سر دروغ؟

·        تو از روندگان راه عشق نیستی
·         تو نیستی ز دلشکستگان

·        بگیر راه خویش و تن رها کن از بلا
·        چو من، دل رمیده طالب بلا مکن
·        تن سلامتت به درد مبتلا مکن


·        مرا به قصه های کودکانه در شبان هول
·        جدا مکن از این غم قدیم
·         از این غم ندیم
·         صدا مکن
·        دگر ترانه، سر در این شبان دیر پا مکن

·         بخواب نازنین من، به خواب ناز
·         که من تمام شب نخفته ام
·         تمام شب به جام و جان
·        جز این سخن نگفته ام:
·        «وفا کن ای دل جفا کشیده، باز
ولی وفا به یار بی وفا مکن!»  
 

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر