۱۴۰۰ اسفند ۲۷, جمعه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (س) سیاست مبتنی بر وحدت (۱)

Militärparade auf der Karl-Marx-Alle am 7. Oktober 1989

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۱

·    سیاست مبتنی بر وحدت به گرایش طبقه اجتماعی معینی در جامعه اطلاق می شود که برای نیل به آماج هایش با طبقات و اقشار اجتماعی دیگر متحد می شود.

 

۲

·    سیاست مبتنی بر وحدت، امکانات عینی اش را در مطابقت دائمی و یا موقتی، فراگیر و یا ناچیز منافع مشترک متحدین دارد.

 

۳

·    سیاست مبتنی بر وحدت طبقه کارگر از رسالت تاریخی اش نشئت می گیرد:

·    طبقه کارگر فقط به شرطی می تواند خود را از قید و بند کاپیتالیسم (فرماسیون اقتصادی سرمایه داری) خلاص سازد و نظام مطلوب خود را، یعنی سوسیالیسم و کمونیسم را برپا دارد که تحت رهبری حزب مارکسیستی ـ لنینیستی اش، همزمان برای رهایش کل جامعه از استثمار و سرکوب و ستم بکوشد.

 

۴

·    این با انطباق عینی منافع طبقاتی طبقه کارگر با قانونمندی های توسعه جامعتی مطابقت دارد.

 

۵

·    آماج سیاست مبتنی بر وحدت طبقه کارگر و حزبش عبارت از این است که همراه با کلیه ستمدیدگان و استثمار شوندگان به تسخیر قدرت سیاسی نایل آید و قدرت دولتی خود را با خصلت دیکتاتوری پرولتاریا مستقر سازد تا در روند تاریخی طولانی ئی بر تقسیم جامعه به طبقات اجتماعی غالب آید و به تضمین نظام جامعتی بی طبقه نایل آید.

 

·    مراجعه کنید به طبقه کارگر، حزب مارکسیستی ـ لنینیستی، دیکتاتوری پرولتاریا

 

 

طبقه کارگر

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/8662

 

 

دیکتاتوری پرولتاریا

 

http://hadgarie.blogspot.com/2011/10/3_09.html

 

۶

·    وحدت طبقه کارگر با دهقانان زحمتکش  و تحکیم مستمر آن به مثابه مسئله مرکزی در مبارزه در راه کسب قدرت و در راه تحکیم مستمر مواضع مکسوبه جا و مقام تعیین کننده ای دارد.

 

۷

·    تشدید خارق العاده تضادها در امپریالیسم، برای کلیه طبقات و اقشار تحت استثمار، برای سرمایه داران کوچک و متوسط  و برای دهقانان بزرگ مسئله وجودی (حیاتی) عینی است که آنها و علاوه بر آنها، دموکرات های بورژوایی که بر ضد متدهای حاکمیتی ارتجاعی سرمایه انحصاری حاکم مبارزه می کنند، در زیرمسائل مهم منجر به گرایش به طبقه کارگر می شود.

 

۸

·    تحقق (مادیت یابی) سیاست مبتنی بر وحدت مارکسیستی ـ لنینیستی، روند پیچیده و دراز مدتی است.

 

۹

·    تحت رهبری طبقه کارگر انقلابی، کل خلق، خودرهانی از کلیه عناصر جامعه طبقاتی را به انجام می رساند.

·    ضمن اینکه طبقه کارگر سختگیری های اصلی را تحمل می کند تا متحدین را به ادای سهم مهم خود در ساختمان سوسیالیسم قادر سازد.

 

۱۰

·    طبقه کارگر برای تحقق رسالت تاریخی اش، محتاج حزب مارکسیستی ـ لنینیستی است که به مثابه پیشقراول بر مبنای تئوری کمونیسم علمی، سیاست مبتنی بر وحدت  را به مثابه یکی از مهم ترین عناصر استراتژی و تاکتیکش برای کلیه مقاطع مبارزه، طرحریزی می کند و در رأس توده، پیشبرد می بخشد.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر