۱۴۰۱ فروردین ۹, سه‌شنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (د) دولت بورژوایی (۳)

Abbildung von Hirsch / Kannankulam | Der Staat der Bürgerlichen Gesellschaft | 2. Auflage | 2015 | 18 | beck-shop.de

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

 

۱۳

·    با ورود سرمایه داری به بحران عمومی اش، تضادهای اساسی آن حدت می یابند (ملتهب تر می شوند) و بی ثباتی و سستی آن رو ه فزونی می نهد.

 

۱۴

·    دولت بورژوایی، دیگر نمی تواند به تضمین شرایط وجودی عام شیوه تولید کاپیتالیستی بسنده کند.

 

۱۵

·    با گذار سرمایه داری به سرمایه داری انحصاری ـ دولتی، با ذوب قدرت انحصارات در دولت بورژوایی، مکانیسم یکپارچه و نافذ در کلیه عرصه های حیاتی اولیگارشی مالی و حراست از منافع  اولیگارشی مالی  به شرط وجودی ضرور نظام جامعتی کاپیتالیستی و به شرط بهره وری (گردش سرمایه) صرفنظرناپذیر سرمایه مبدل می شود.

 

·    مراجعه کنید به سرمایه داری انحصاری ـ دولتی

 

  

سرمایه داری انحصاری ـ دولتی

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/6889

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/6888

 

۱۶

·    بورژوازی انحصاری مجبور می شود که فونکسیون های اقتصادی با دامنه بزرگتری را به دولت بورژوایی منتقل کند و دولت بورژوایی را به طور بیواسطه در روند بازتولید سرمایه به خدمت گیرد.

 

۱۷

·    دولت بورژوایی به تقسیم بخش چشمگیری از درآمد ملی به نفع بورژوازی انحصاری کمر برمی بندد و ظرفیت های اقتصادی بورژازی انحصاری را برای افزایش سود انحصارات به کار می اندازد.

 

۱۸

·    دولت بورژوایی برای تضمین قدرت اقتصادی و سیاسی انحصارات به تلاش مذبوحانه در راه تنظیم انحصاری ـ دولتی اقتصاد و روابط طبقاتی می پردازد.

 

۱۹

·    از آنجا که بدین طریق، نمی توان بر قانونمندی های سرمایه داری غلبه کرد و به حل تضادهای اساسی آن نایل آمد، دولت بورژوایی به نقطه گرهی بی واسطه و مستمر تضادهای سرمایه داری و مبارزه طبقاتی میان سرمایه انحصاری و زحمتکشان مبدل می شود.

 

ادامه دارد.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر