۱۴۰۰ اسفند ۲۸, شنبه

کلنجار ایده ئولوژیکی با همنوع (۹۳)

Jannetje Johanna (Hannie) Schaft



هانی شافت

آنتی فاشیست شهیدی از هلند

میم حجری

 

 ۲۶۳۵

اوکراین و سطل زباله
حوریه
در سال ۲۰۱۴ بعد از شورش اراذل و اوباش فاشیست طرفدار غرب و حمله انان به کاخ ریاست جمهوری و فرار ویکتور یانو کویچ رییس جمهور منتخب مردم، دستجات فاشیست به پارلمان هجوم اورده و به تصفیه حساب با مخالفان پرداختند.
عکس زیر برخورد فاشیست های اوکرائینی با یک نماینده پارلمان اوکراین نزدیک به ویکتور یانوکویچ، رئیس جمهور برکنار شده این کشور را نشان میدهد.
طرفداران الحاق به ناتو، نماینده طرفدار رئیس جمهور سابق را که به روسیه نزدیک بود به یک سطل زباله بزرگ انداختند
به گزارش العربیه شماری از افراد خشمگین نسبت به مواضع این نماینده، وی را در یکی از سطل های زباله کنار خیابان قرار دادند.
این نماینده که نامی از وی برده نشده است، در زمان ریاست جمهوری یانوکویچ مخالف پیوستن اوکراین به ناتو بود
پس از پخش این فیلم بر روی یوتیوب، برخی از کاربران، برخورد با این نماینده را خشن و بدور از ارزش های اخلاقی مردم اوکراین توصیف کردند.
در مقابل بعضی از کاربران گفته اند که مواضع رئیس جمهور سابق و نمایندگان طرفدار وی نظیر این فرد، منجر به کند شدن روند پیوستن اوکراین به ناتو بود
زمان نشان داد که این نماینده موضع درستی اتخاذ کرده‌بود.

تعداد نئونازی های روسیه چند برابر اوکراین است
 پوتین و حزبش متحد همه احزاب فاشیستی در جهان است

۲۶۳۶
DRINGEND: Die Bilanz der Bombardierung des NATO-Söldner-Gruppierungslagers in der Ukraine ist sehr schwer, es wird von 1800 Toten gesprochen, darunter 273 Franzosen, 89 US-Offiziere und 103 britische Offiziere

بمباردمان مزدوران خارجی در اوکراین


۲۶۳۷
Die Konstituierung der Pariser Kommune im März 1871 markiert die erste proletarische Revolution der Geschichte.
کمون پاریس

۲۶۳۸
اگر شبگیر سخنان هانا را در هر زمینه زیر ذره بین تحلیل قرار می داد، هم خودش رشد می کرد و هم خواننده تحلیلش. تحلیل شبگیر در تحلیل نهایی بورزوایی است. اگرچه موضعگیری پرولتری نما دارد.
می توانیم مشترکا تحلیل کنیم. شما متن مربوطه (سخنان هانا) را ذکر کنید کنید و تحلیل کنید. ما هم به نوبه خد همان را تحلیل می کنیم. مراکس و انگلس هم تقریبا همین کار را می کردند.

۲۶۳۹
آنتی فاشیسم


با چماق نمی توان فاشیسم را نابود ساخت.
 پیش به سوی روشنگری علمی و انقلابی


۲۶۴۰
زلنسکی و پوتین

۲۶۴۱
Video des heutigen US-Präsidenten Biden aus einer Sitzung des US-Senatsausschusses für auswärtige Angelegenheiten im Jahr 1998, ein Jahr vor den Bombenangriffen auf die Bundesrepublik Jugoslawien.
- - - - Biden sagt wörtlich: - - - -
"Ich war es, der vorschlug, Belgrad zu bombardieren. Ich war es, der vorschlug, US-amerikanische Piloten zu schicken und alle Donaubrücken zu sprengen. Ich war es, der vorschlug, ihnen alle Treibstoffvorräte zu entziehen. Ich war es, der ganz spezielle Aktionen vorschlug."
Unwillkürlich fragt man sich, ob es wohl ebenfalls Biden war, der damals auch die „ganz speziellen Aktionen“ z.B. der Bombardierung der chinesischen Botschaft in Belgrad vorschlug, oder z.B. den massenhaften Einsatz von Uranmunition.
Das war übrigens die Zeit, wo der Begriff „Kollateralschaden“ eingeführt wurde. Er wurde zuerst von einem hämisch grinsenden US-Nachrichtensprecher verwendet, wenn die Nato - in Tateinheit mit 14 deutschen Tornados - eine Kolonne albanischer Flüchtlinge im Kosovo, einen zivilen Eisenbahnzug, einen Bauernmarkt in Niš, die neurologische Klinik oder die chinesische Botschaft in Belgrad getroffen hatte.

۲۶۴۲
توضییح نده
آدمها چیزایی رو میشنون که واقعا میخوان بشنون
سپیده

این فرمولبندی دقیق نیست.
چون آدمها در حد توان طبیعی شان
همه چیز را می شنوند.
 ولی دلشان می خواهد که چیزهایی را بشنوند که به نفع شان  است.
شنیدن چیزها
روندی اوبژکتیو و یا عینی است.
 یعنی دست خود آدم ها نیست.

حواس هر موجود زنده

خودمختارند.

مثلا

چشم از حریف و حریفه برای دیدن چیزها اجازه نمی گیرد.

گوش هم به همین سان.
شنیدن چیزهای مطلوب
اما
چیزی سوبژکتیو و یا دلبخواهی است
و فاقد ارزش علمی و عینی  است

۲۶۴۳
کمون پاریس
اولین انقلاب پرولتری

۲۶۴۴
برای درک افکار مارکس و مهم تر از آن، برای درک مارکسیسم
مراجعه کنید به زندگی مارکس و انگلس در پروفایل ما.
فقط در پرتو شرایط معین موجود
 می توان به درک افکار کلاسیک ها نایل آمد.
ترجمه و انتشار افکار و آثار آنها
 مجزا از شرایط عینی مربوطه
بیشتر گیج کننده است تا روشنگر

۲۶۴۵
یک یادآوری " کوچک " برای طرفداران " جبهه دموکراتیک به رهبری آمریکا" که همه جا از " حق تعيين سرنوشت" مردم این کشورها " دفاع" کرده مثل کودتای ۲۸ مرداد ایران !
تجاوزات امریکا

۲۶۴۶
ناتو و عضویت روسیه در ناتو
ناتو ۷۰ سال پیش و در شرایطی که جهان تازه از جنگ دوم جهانی فارغ شده بود، برای مقابله با اردوگاه شرق به رهبری اتحاد جماهیر شوروی در آمریکا بوجود آمد و ۱۲ کشور شامل آمریکا، کانادا، ایسلند، انگلیس، فرانسه، بلژیک، هلند، لوکزامبورگ، نروژ، دانمارک، ایتالیا و پرتغال هسته اولیه آن را تشکیل دادند. از اهداف اصلی این سازمان، بازدارندگی در برابر هرگونه تجاوز نظامی به کشورهای عضو آن اعلام شد.
این پایان کار نبود چرا که در طول جنگ سرد ناتو عملا به بازوی نظامی آمریکا در راس اردوگاه غرب برای مقابله با اقدامات شوروی و کشورهای عضو پیمان ورشو تبدیل شد. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ میلادی که پس از انحلال پیمان ورشو بوقوع پیوست، پیمان ناتو حفظ شد و روند گسترش خود را ادامه داد.
روس ها معتقدند که گسترش ناتو به شرق، برخلاف وعده این پیمان صورت می گیرد و امنیت و تمامیت ارضی این کشور را هدف گرفته است. با این وجود ناتو و روسیه تلاش کرده اند به سمت کاهش تنش ها و حتی همکاری مشترک حرکت کنند.
اما اوایل ماه جاری میلادی کریستین اشمیت قانونگذار آلمانی اعلام کرد که طرح الحاق روسیه به ناتو باید بار دیگر در دستورکار قرار بگیرد. در دهه ۹۰میلادی نیز این سناریو با هدف ایجاد یک سیستم جدیدی از امنیت جهانی مورد بررسی قرار گرفته بود.
در سال ۱۹۹۱، روسیه اعلام کرد که می خواهد به ناتو بپیوندد. بوریس یلتسین اولین رئیس جمهور دولت جدید روسیه، عضویت در ناتو را "هدف سیاسی بلند مدت" کشور خود خوانده بود. از آن زمان تاکنون این درخواست چندین بار دیگر مطرح شده است.
هر چند ولادمیر پوتین رئیس جمهوری فعلی روسیه در مصاحبه‌ای با اولیور استون کارگردان آمریکایی در سال ۲۰۱۷ تایید کرد که وی زمانی به بیل کلینتون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا پیشنهاد داده بود مسکو به ناتو بپیوندد اما در عین حال وی ناتو را یک سازمان «تهاجمی در حال توسعه» می‌داند که به سمت مرزهای کشورش در حرکت است. وی پیش‌تر در مصاحبه با خبرنگاران سقوط ناتو را «سودمند» خوانده بود.
برخی کارشناسان ناتو را به دلیل «دشمنی با روسیه» متهم می‌کنند و آن را عامل تنش بین دولت‌های غربی و روسیه می‌دانند. به اعتقاد این کارشناسان «حفظ تعادل» در برخورد با روسیه می‌تواند نتایج بهتری در راستای برقراری صلح به دنبال داشته باشد. پیشنهاد آنان این است که اگر ناتو به جای دشمن‌تراشی به دنبال مبارزه با حملات سایبری، مقابل با تروریسم و برقراری صلح در جهان باشد، برای جهانیان مفیدتر خواهد بود. طی سالهای گذشته، تنشها و بحرانهای منطقه ای و بین المللی و همچنین مسئله امنیت اروپا ازجمله عواملی بوده که به رویارویی و تنش میان روسیه و ناتو دامن زده است.
کارشناسان بر این باورند که حتی اگر احتمال اندکی برای پیوستن روسیه به ناتو وجود داشته باشد، فقط در شرایطی این هدف محقق می شود که فضای امنیت جهانی به طور چشمگیری تغییر کند.
این بحث در حالی مطرح بوده که آمریکا تحت هدایت دولت ترامپ به دنبال خروج از برخی معاهده‌های بین‌المللی مشترک با روسیه از جمله معاهده کنترل تسلیحات یا معاهده استارت برآمده است. معاهده جدید استارت (تنها توافق نامه کنترل تسلیجات میان روسیه و آمریکا) در فوریه ۲۰۲۱ منقضی خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک کریستین اشمیت که در سال های گذشته وزیر کشاورزی و همچنین وزیر حمل و نقل آلمان نیز بوده، در این رابطه گفت: یوری لوژکوف شهردار سابق مسکو پیش از این مساله پیوستن روسیه به ناتو را رد نکرده بود. این مساله باید به طور جدی مورد بررسی قرار بگیرد.
روابط ناتو- روسیه پس از تشکیل شورای روسیه- ناتو در سال ۲۰۰۲ بهبود یافت. در بحبوحه بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴ فعالیت این شورا تعلیق شد.
طی ۳۰ سال روابط ناتو و روسیه، ایده پیوستن مسکو به این ائتلاف جهانی از زبان شماری از مقامات دنیا از جمله رادوسلاو سیکورسیکی وزیر خارجه سابق لهستان در سال ۲۰۰۹، ولکر روهه وزیر دفاع اسبق آلمان مطرح شده است.
با این حال هوگو کلیجن یک عضو موسسه روابط کلینگندال معتقد است: در حالیکه گمانه‌زنی ها در مورد پیوستن روسیه به ناتو بارها مطرح شده اما در این مقطع زمانی مساله ای فرضی محسوب می‌شود. هیچ کدام از طرفین تمایلی به بحث جدی در این رابطه ندارند. مادامی که برخی مشکلات کنترل تسلیحات و مناقشات ارضی در جهان حل و فصل نشوند، حتی گرمی روابط نیز غیرممکن است.
در سال ۲۰۲۰ سخت می‌شود که روابط روسیه- ناتو را دوستانه خواند. ناتو اکنون روسیه را تهدیدی جدی برای خود تلقی می‌کند و همچنان در راستای تقویت حضور نظامی‌اش در شرق اروپا گام برمی‌دارد.
ناتو یک سیستم دفاع جمعی است که به موجب آن کشورهای عضو آن در مقابل هر حمله خارجی به یکی از اعضا از آن کشور دفاع می‌کنند. ناتو اکنون ۲۹ عضو دارد که سه عضو آن (ایالات متحده آمریکا، فرانسه، و بریتانیا) عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند و قدرت وتو دارند.
مرکز فرماندهی ناتو در بروکسل، پایتخت بلژیک است. بجز ۲۹ کشور اصلی عضو ناتو، ۲۱ کشور نیز در برنامه‌های صلح آن مشارکت می‌کنند و ۱۵ کشور نیز در گفت وگوهای آن شرکت دارند.
بودجه ناتو حدود ۷۰درصد از کل هزینه‌های نظامی جهان را شامل می‌شود و کشورهای عضو آن موظفند تا سال ۲۰۲۴ حداقل ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به آن اختصاص دهند.
حوریه


۲۶۴۷
ناتو و اعضا

۲۶۴۸
آزمايشگاه‌هاي جنگ ميکروبي آمريکا، بر بنيان دستاوردهاي «علمي» نازيست‌هاي آلماني و ميليتاريست‌هاي ژاپني استوار است. «گلوباليسم» سرمايه‌دارانه حکم مي‌کند که اين دستاوردها را با هم‌کيشان نئونازي اوکراين هم به اشتراک بگذارند.
مقالۀ زير، پيشينۀ تحقيقات بيولوژيک ژاپني‌هاست که روي انسان‌هاي چيني -به‌مثابه موش‌هاي آزمايشگاهي- و به‌دستور هيروهيتو، امپراتور ژاپن صورت گرفته بود. او، همان کسي است که به احترام خدمتش به پيشرفت علمي، نه‌تنها برکنار نشد، نه‌تنها مورد تحريم آمريکا قرار نگرفت، بلکه ابقا شد تا نگهبان تعميق روابط کشورش با امپرياليسم آمريکا باشد.

۲۶۴۹
نفهم ترین عضو این بدن دله صبح تا شب براش توضیح میدی دلیل میاری باز شب که میشه میگه چرا؟
آرام

نفهم هرگز نمی گوید:
چرا؟

ندانم آن که دل و دین ما به سودا داد
بهای آن چه گرفت و به جای آن چه خرید

۲۶۵۰
خرافه شوپنهاور
خرافه است.

شوپنهاور فیلسوف فاشیسم و اسکپتیسیسم است.

۲۶۵۱
دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که ده‌ها هزار غیرنظامی از جمله حداقل ۱۰ هزار کودک در درگیری‌های یمن کشته شده‌ و میلیون‌ها آواره داخلی در این کشور به صورت روزانه برای زنده ماندن باید مبارزه کنند.
کودکان یمن

به عمل کار برآید
 به سخن رانی نیست.
مش سازمان ملل

۲۶۵۲
کمون پاریس بنیانگذاری

۲۶۵۳
چین و یا ج. خ. چین؟
 چین به تایوان می گویند.

به چین بگویید که بحران ها علل اوبژکتیو و یا عینی دارند و نه علل سوبژکتیو


۲۶۵۴
رئیس دانایان که کمونیست نبود.

کمونیست ها در خاورانند.

اگر گذرت افتاد سلام ما برسان

۲۶۵۵
کمون پاریس اولین دیکتاتوری پرولتاریا؟
 ای الفبای مارکسیسم

کجایی

تا

شویم ما چاکرت؟

۲۶۵۶
این زنان اوکراینی می‌گویند به محض ورود به فرودگاه «بن گوریون»، شهرک‌نشین‌های صهیونیست به فرودگاه آمده بودند تا آن‌ها ترغیب به ارائه خدمات جنسی کنند.


 
۲۶۵۷
روسیه و لهستان و مجارستان و آذربایجان و اوکراین و امثالهم

کشورهای اولیگارشیستی اند و نه امپریالیستی.

۲۶۵۸
باکونین نماینده آنارشیسم و بدترین دشمن طبقه کارگر بوده.

آنارشیست ها

سران جنبش کارگری و سندیکایی و کمونیستی

را

به پلیس بورژوازی لو می داند و یا حتی خودشان ترور می کردند


۲۶۵۹
تلفات روسیه سنگین است.

ارتش روس

ضمنا

با جنگ چریکی روبرو شده است.

بیش از ۲۲۰۰۰ جنگنده خارجی هم از اوکراین حمایت می کنند.

بیش از ۱۰۰۰ نفر از ارتش آلمان، لژیونی از فرانسه و غیره.

۲۶۶۰
در اوکراین اوپوزیسیون بلاروس هم بر ضد روسیه می جنگد.

هدف شان تشکیل ارتشی برای سرنگونی دولت بلاروس است.

ژنرال شان انگلیسی را بهتر از زلنسکی و حتی بهتر از برژنسکی حرف می زند.

حسابی تربیتش کرده اند.

۲۶۶۱
من با محکومیت حمله و تجاوز روسیه بر اوکرایین از غربی ها در راس امپریالیزم امریکا می پرسم.
زمانیکه شما با تجاوز در افغانستان ، سوریه ، عراق ،لیبیا مرتکب جنایات گسترده جنگی شدید کی ها به داد این ملت های مظلوم رسید؟
چرا شما را هیچ کس تحریم نکرد؟
چرا به مهاجرین این چند کشور اسلامی رسیدگی صورت نگرفت؟
چرا دهن کثیف خبرسانی هایتان بسته بود؟
قاسمی

مرجع تقلید کورکورانه پوتین از قضا همین امپیرالیسم امریکا و ناتو است

۲۶۶۲
Verheugen kritisiert Ukraine-Politik der Bundesregierung
Der ehemalige EU-Erweiterungskommissar, Günter Verheugen (SPD), hat die Unterstützung der Bundesregierung für die Ukraine im Konflikt mit Russland scharf kritisiert. „Das Problem liegt eigentlich gar nicht in Moskau oder bei uns. Das Problem liegt ja in Kiew, wo wir die erste europäische Regierung des 21. Jahrhunderts haben, in der Faschisten sitzen“, sagte Verheugen am Montag im „Morgenecho“ von WDR 5. Noch sei es nicht zu spät, um den Konflikt zwischen Russland und dem Westen zu lösen.
گونتر فرهویگن

۲۶۶۳
کمون پاریس یکی از مهمترین رویدادهای تاریخی است و اشاره به خودگردانی ماتریکس سوسیالیستی و آنارشیستی دارد که شهر پاریس را از هجده مارس تا بیست و هشت مه هزار و هشتصد و هفتاد و یک، خود مدیریت می کرد.
"من طرفدار کمون پاریس هستم که علیرغم قتل عام و خفه شدن در خون توسط جلاد ارتجاع سلطنتی و روحانی، در تخیل و در قلب پرولتاریای اروپا سرزنده تر و قدرتمندتر شده است، و مهمتر از همه من طرفدار آن هستم زیرا یک انکار متهورانه و مشخصه از دولت بود."

منظور از ماتریکس چیست؟
مگر آنارشیسم طرفدار سوسیالیسم است؟
آنارشیسم
طرفدار تبدیل همه اعضای جامعه به خرده بورژوا ست.
هدف آنارشیسم
 بقالیزاسیون جامعه بشری است.
 ج. ا. هم جامعه را بقالیزه کرده است.
 اکنون همه بقالند و در حال خرید و فروش اند.
تفاوت در چند و چون کالاها ست.

۲۶۶۴

سخنگوی وزارت امور خارجه چین به خبرنگار خبرگزاری فرانسه:
نمی‌دانم آیا بر اروپایی‌ها روشن است که چرا امریکا در گسترش ناتو به شرق کاملاً تواناست اما نمی‌تواند هیچ نیروی نظامی برای کمک به مردم اوکراین اعزام کند.

هی حریف
مگر اخبار رسانه های اروپا را نمی بینی؟
همین دیروز اعلام کردند که بیش از ۲۲۰۰۰ نفر از اجامر جنگ آزموده اجنبی در اوکراین بر ضد ارتش روسیه می جنگند.
خیلی از آنها از ینگه دنیا آمده اند که به قول خودشان
قبلا
در عراق و افغانستان جنگیده اند.
از
آلمان
بیش از ۱۰۰۰ نفر
و
از
فرانسه
لژیون نازی معروف
علنا وارد اوکراین شده است.

۲۶۶۵
طرفداری از پوتین و چکمه و چارق و نعلین

نه حسن است و نه عیب.

این امری شخصی است.

هنر تحلیل ماهیت طبقاتی پوتین و چکمه و چارق و نعلین است.

۲۶۶۶
در روزهای آخر اسفند
کوچ بنفشه‌های مهاجر
زيباست
در نيم‌روز روشن اسفند
وقتی بنفشه‌ها را از سايه‌های سرد
در اطلس شميم بهاران
با خاک و ريشه
- ميهن سيارشان –
از جعبه‌های کوچک و چوبی
در گوشه‌ی خيابان می‌آورند
جوی هزار زمزمه در من
می‌جوشد:
ای کاش
ای کاش، آدمی وطنش را
مثل بنفشه‌ها
(در جعبه‌های خاک)
يک روز می‌توانست
هم‌راه خويشتن ببرد هر کجا که خواست
در روشنای باران
در آفتاب پاک
محمدرضا شفیعی کدکنی

۲۶۶۷
سوتلانا الکسیویچ،‌ برنده نوبل ادبیات
برگردان از زبان روسی، اسعد رشیدی
سوتلانا آلکسیویچ برنده جایزه نوبل ادبیات در مصاحبه با سرویس بلاروس رادیو آزادی درباره جنگ روسیه علیه اوکراین سخن می‌گوید. او بر این باور است که کمونیسم در وسعت اتحاد جماهیر شوروی سابق شکست نخورده است و رویدادهای جاری گواه این امر است.

۲۶۶۸
اوکراین

را

امپریالیسم

افغانستان واره می کند

و

اولیگارشیسم روس

لیبی واره و سوریه واره.


۲۶۶۹
چین و امریکا گفتگو
خبرنگار معروف ج. خ. چین
محتوای گفتگوی تلفنیدیروز بایدن با رهبر ح. ک. چین
را
در یک جمله مختصر و موجز
تبیین داشت:
بایدن گفت:
«می توانی به من کمک کنی
که
نخست
دخل دوستت را در آورم
تا
بعدا
به حساب خودت برسم؟»

۲۶۷۰
دوست ندارم عید بشه

چون واقعا نمیخوام یکسری ها رو تو عید دیدنی و دیدوبازدید فامیلی ببینم.
بهتر از خویشتن

آره.
سنت ها دست و پا گیرند.

۲۶۷۱
من فکر میکنم بابام رفته پیش دعانویس دعا گرفته که کسی نزدیک من نشه وگرنه این وضعیت هیچ توجیه دیگه ای نداره.
هستی


هراسی نیست.
در

ما
که
خیلی مخلص هستی ها هستیم
دعا و طلسم و ورد و جادو
اثر ندارد

۲۶۷۲
چگونه از بند اعتیاد به توییتر رهایی یابیم ؟
ریتی

تویتر
هم
می تواند شیره کش خانه باشد
هم
قهوه خانه
و
هم
کارخانه.
تویتر و فیسبوک و غیره
برای ما کارخانه اند
و
مثل کارخانه در اینها
جان میکنیم
و
دشنه دشنام می خوریم


کجاست آنکه دگر ره صلای صلح زند
که جان ماست گروگان ان نوا و نوید

۲۶۷۳
جهان
صحنه پهناور تئاتر است
و
هر کس
 ماسکی بر سر کشیده
و نقشی بازی می کند.
هدف همه
عوامفریبی است.
هنر
اما
بازشناسی اصل ها
 در ورای عکس ها و حرف ها و ماسک ها ست.
 مارکسیسم ـ لنینیسم را برای همین آفریده اند

۲۶۷۴
مرد بودن ، زن و مرد نمیشناسه
ماه


مرد
از سجایای اخلاقی اشراف برده دار، فئودال و روحانی است.
مرد بودن
در ایده ئولوژی این طبقات اجتماعی انگل
فضیلتی فخر انگیز است
و
زن بودن
یعنی نامرد بودن
رذالتی شرم انگیز.

۲۶۷۵
وقتی بچه بودیم کسی پشتمون حرف نمی زد کینه ای وجود نداشت به نظرم این چنین سنت هایی خیلی هم باحال بود
بهتر از خویشتن

آره.
بهتر از خویشتن
کودکی اش را در کره بی سکنه مریخ گذرانده است
و
گر نه
در طویله زمین
کودکان
ستمدیدگان تمام عیارند
هم از پشت سر سیلی می خورند
و
هم از پیش روی.

۲۶۷۶
بچه ها
هیچ کینه ای به دل نمی‌گیرند
بهتر از خویشتن

بچه آدمیان
که
سهل
است.
احتمالا
حشرات و حیوانات هم کینه به دل می گیرند.
حتی
جمادات
از صخره و سنگ و چوب
کینه به دل می گیرد.
جهان
جهان انعکاسات عینی
است.
هر اخمی حتی در آیینه هر چیزی عکس می اندازد و ذخیره می شود.
به قول حریفی
روح انسانی
کلکسیون عکس ها ست
جهان
عکاسخانه پهناوری است.
همه چیز
دوربین عکاسی از محیط خویش است.
در برخورد با همنوع
چه خرد و چه کلان
باید
محتاط بود.
چیزی در هستی لایتناهی از بین نمی رود
و
فراموش نمی شود.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر