اثری از بی
میم حجری
۱۷۶۷
سنگ سخنگو
مشکل اینه مه فک میکنیم مشکل فردیه!!!
نمیفهمیم خانه از پای بست ویران است
سگ سخن جو
زنده باد آرزو
ما
نمی اندیشیم که چنین است.
به ما می اندیشانند که چنین است
چون خرد و خراب کردن کاسه ها و کوزه ها بر سر فرد معینی
هم آسان است و هم عوام فهم و هم بی ضرر برای طبقه حاکمه
ولی انتقاد از طبقه حاکمه که از جنس اجنه است و نامرئی است
دشوار و ثقیل الفهم است
۱۷۶۸
خودشون جوونی کردن الان بچه هاشون دارن تو کشورای دیگه جوونی میکنن؟ سنگ سخنگو
سگ سخن جو
اینها و توله های شان
علاف اند.
انگل اند و عیاش اند.
زباله اند.
زباله
اصلا نمی فهمد که زندگی چیست.
توله ظیکی از اینها از هواپیمای احتمالا شخصی پیاده می شود و شلنگ به دست
با ۳ ج.
لخت مادر زاد
آب بازی میکند
اینکه زندگی نیست.
این زباله وارگی است
۱۷۶۹
سنگ سخنگو
عشق یک شیشه ی انگور کنار افتاده است
امیر سهرابی
مهره ی مار کسی کور و کرت خواهد کرد
عشق یک شیشه ی انگور کنار افتاده است
که اگر کهنه شود مست ترت خواهد کرد
از همان دست که دادی به تو بر خواهد گشت
جگر خون شده ام خون جگرت خواهد کرد
ناگهان چشم کسی سر به سرت می ذارد
بی محلیش ولی جان به سرت خواهد کرد
جرم من خواستن دختر ارباب ده است
مادر این جرم شبی بی پسرت خواهد کرد
همه ی شهر به آواز من عادت کردند
وقت مرگم گذری با خبرت خواهد کرد
امیر سهرابی
عشق یک شیشه انگور کنار افتاده ست
که اگر کهنه شود ، مست ترت خواهد کرد
امیر سهرابی
سگ سخن جو
مقایسه عشق با شراب
حاکی از آن است که سهرابی
تعریف روشنی از عشق ندارد.
دوستی را می توان با شراب مقایسه کرد که هر چه قدیمی تر باشد، بهتر خواهد بود.
عشق
وابستگی است و نه رابطه.
یکطرفه است و نه دو طرفه
عشق در آن واحد با نفرت توأم است
آنهم به چندین معنی.
۱
معشوق طبیعتا متنفر از عاشق است و زجرش می دهد
فرار مجنون به بر و بیابان بی دلیل نیست.
۲
عشق
با نفرت رابطه ناگسستنی دیالک تیکی دارد.
عشق به بهانه ای به نفرت تبدیل می شود
به همین دلیل محکوم به شکست است.
۳
برشت برای غلبه بر این معضل
پیشنهداد تبدیل عشق به دوستی را داده است.
تا
همزیستی امکان پذیر گردد.
دوستی
مبتین بر شناخت متقابل است و رابطه است
دوطرفه است.
البته دوستی هم در دیالک تیک دوستی و دشمنی وجود دارد.
اگر منافع مشترک به خطر افتد
دوستی به دشمنی استحاله می یابد
و
دشمنی به دوستی
کسرایی در شعری از این حقیقت امر پرده برداشته است.
۱۷۷۰
سنگ سخنگو
از نظر باباها
پسرشون یه خلافکارِ هفت تیرکشِ سیگاریه که باید از خونه بیرونشون کرد
و
دخترشون مریم مقدسه که به دود حساسه و گرگای جامعه براش کمین کردن
سگ سخن جو
تو
مورد خاصی را به عنوان عام
و مورد جزئی را به عنوان مورد کلی مطرح می کنی.
حقیقت اما نه در جزء و خاص
بلکه در کل و عام است.
تو تجربه بابای خود را تعمیم می دهی.
بابای دهها نفر دیگر برعکس است.
برای مادر و پدر
فرقی بین دختر و پسر وجود ندارد.
در جماران پسران بیشتر در خطرند تا دختران
اما
علیرغم آن
به دلایل اقتصادی و غیره
خلایق داشتن پسر را بر داشتن دختر
ترجیح می دهند.
۱۷۷۱
سنگ سخنگو
حالِ من حالِ اسیری است که هنگامِ فرار
یادش آمد که کسی منتظرش نیست،
نرفت
ایراد این اندیشه کجا ست؟
اوریا
۱۷۷۲
من شکست نخوردم.
سنگ سخنگو
من شکست نخوردم.
تجربه کردم
سگ سخن جو
این اندیشه
می تواند درست باشد ولی منطقی نیست.
تو می توانستی بگویی
من پیروز نشدم تجربه کردم
من از بام افتادم تجربه کردم
تجربه مفهوم عامی است و شکت و پیروزی و افتادن از بام مفاهیم خاصی اند
ویرایش منطقی جمله تو:
من شکست نخوردم پیروز شدم
من تجربه کردم و دانش تجربی اندوختم
۱۷۷۳
سنگ سخنگو
اما بیان تو این اوضاع قمر در عقرب باهم مهربون باشیم حداقل
سگ سخن جو
خیال می کنی
مهربانی با هر کس
دلبخواهی است.
می توانی اسیدپاشی مهربان باشی؟
۱۷۷۴
سنگ سخنگو
ذات واقعی آدم هارا وقتی میفهمید که دیگرمثل سابق براشون منفعت نداشته باشید.
سگ سخن جو
ذات قلابی و واقعی نداریم.
ذات ضد دیالک تیکی ظاهر است.
دیالک تی کظاهر و ذات
ظاهر مرئی است (دیده می شود)
ذات نامرئی است.
اگر کسی به چیزی نیاز داشته باشد
می کوشد به ترفندی آن را به دست آورد.
اگر نیاز نداشته باشد
دور می اندازد.
این چیزها ربطی به ذات و زن و نر ندارند.
۱۷۷۵
سنگ سخنگو
سگ سخن جو
اگر مثال مشخص زده بودی
می شد بحث کرد.
بگذار ما مثال بزنیم.
همین سید علی، جنتی، موسوی، احمقی نجات
قبل از عنگلاب چه داشته اند و حالا چی دارند؟
اگر دارایی ملتی تصاحب نشده
چی شده؟
۱۷۷۶
حرفی نزنید ک نتونید بهش عمل کنید ملت مسخرتونن مگ آخه
سنگ سخنگو
حرفی نزنید ک نتونید بهش عمل کنید ملت مسخرتونن مگ آخه
سگ سخن جو
مخاطبت کیانند؟
اعضای طبقه حاکمه و یا اعضای هیئت حاکمه؟
تجار بازار و زمینداران و یا سید علی و مشد حسن؟
طبقه حاکمه و نماینده اش ـ هیئت حاکمه ـ دشمن توده مولد و زحمتکش است.
چگونه می توان از دشمن توده خواست که وعده سرخرمن ندهد؟
۱۰۰۰ سال است که وعده ظهور مهدی را می دهند.
وعده های فعلی به گرد این وعده ها نمی رسند.
۱۷۷۷
اصلن از کلمه "کراش" خوشم نمیاد
سنگ سخنگو
اصلن از کلمه "کراش" خوشم نمیاد
سگ سخن جو
این مفاهیم فرنگی
الترناتیومفهوم اند
باید بازتعریف شوند
هدف طبقه حاکمه
مفهوم زدایی از طریق اشاعه مفاهیم هدونیستی (هوس گرایی) است
کیوت الترناتیوی برای مثلا زیباس
ولی حاوی محتوای هدونیستی است
کیوت یعنی ظاهرا زیبا
باطنا فاسد
کیوت
به درد زندگی نمی خورد
فقط به درد جفتگیری می خورد.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر