۱۳۹۹ دی ۱, دوشنبه

کلنجار سنگ سخنگویی با سگ سخن جویی (۲۳۹)

 ​ Bild

میم حجری

 

۲۲۰۲

سنگ سخنگو

 تاجر الماس هم که باشی از نظر پدرا امنیت مالی تو کارمند بودنه


سگ سخن جو

 

 روی این اندیشه باید کار کرد.
مقایسه کنیم:
احتمال اینکه تاجر ورشکست شود
بیشتر از احتمال اخراج کارمند است.
فرق تاجر با کارمند این است که تاجر عضو و جزو طبقه حاکمه است و کارمند روشنفکر طبقه حاکمه و نماینده و مأمور و مزدور طبقه حاکمه است.
این
ضمنا
نظر پدرانی است که خود کارمندند

۲۲۰۳

سنگ سخنگو

دلم به بوي تو آغشته است
سپيده دمان
کلمات سرگردان برمي خيزند
و خواب آلوده دهان مرا مي جويند
تا از تو سخن بگويم .

کجاي جهان رفته اي ؟
نشان قدمهايت
چون دان پرندگان
همه سويي ريخته است .

باز نمي گردي ، مي دانم
و شعر
چون گنجشک بخارآلودي
بر بام زمستاني
به پاره يخي
بدل خواهد شد .

شمس لنگرودي


۲۲۰۴

سنگ سخنگو

بي دليل ناراحت شدن يكی از بزرگترين بدی های دوست داشتن زياده

سگ سخن جو

 

 بی دلیل ناراحت شدن
یعنی بهانه گیری.
بهانه گیری برای مطرح شدن.
برای پرسیدن دلیل ناراحتی قلابی توسط حریف.
خوب که چی بشود؟
شاید نشانه خریت باشد و نه ناشی از عشق مفرط.
چون ندارند حدیثی
دم از آزردگی زنند

۲۲۰۵

سنگ سخنگو

من از پسر دستمالی شده بدم میاد پسر باید آفتاب مهتاب ندیده باشه


سگ سخن جو

 این برخورد زنان جمکران به نران جماران
فی نفسه
تازگی دارد.
این به معنی وارونه سازی وارونه است:
تا کنون باکرگی زنان تقدیس و تحمیل می شد
اکنون باکرگی نران تقدیس و تحمیل می شود.
ورق برمی گردد:
نران فمینیزه می شوند
آلت لهو لعب قرار می گیرند
نه
توسط نران
بلکه توسط زنان.

۲۲۰۶

سنگ سخنگو

پدر من کسیه که برای خراب شدن کیک دیشبم بهم تیکه انداخت ولی برای خوشمزه شدن دسر جدیدم هیچی نگفت


سگ سخن جو

 شاهکار

۲۲۰۷

سنگ سخنگو

آدما فوق تخصص نادیده گرفتن و فراموش کردنت هستن، طوریکه انگار از اول نبودی! اگر کسی اینطور نباشه، یه آدم خاص و متفاوته .

سگ سخن جو

اگر آدم سوبژکت باشد
یعنی
آدم باشد
انتظاری از این و آن نباید داشته باشد.
هر انتظاری نشانه سقوط سوبژکت (آدم) به قهقرای اوبژکت (اشیاء) است.

۲۲۰۸

سنگ سخنگو

آدم مغروری که فقط با تو خوب و صمیمیه و غرورش رو برای تو کنار میگذاره یک چیز دیگه‌ست ، وگرنه اونی که با همه خوب و صمیمیه که فرق چندانی بین تو و دیگران قائل نمیشه


سگ سخن جو

 غرور چیست؟
ضد غرور که صمیمیت نیست.
غرور یعنی عزت انسانی.
کسی که عزت انسانی اش را به خاطر کسی زیر پا نهد
چرا باید ایدئال باشد و نه شرم انگیز و ترحم انگیز؟

۲۲۰۹

سنگ سخنگو

از لحاظ ظاهری قیافه براتون مهم تره یا هیکل ؟

سگ سخن جو

 
خواه قیافه مهم باشد و خواه هیکل
به معنی ظاهر پرستی (فرمالیسم) است که کسب و کار ساده لوحان و عوامفریبان است.


چون در دیالک تیک ظاهر و ذات
تعیین کننده ذات است و ظاهر ثانوی است.
ثانوی بودن به معنی هیچ وارگی نیست.
به معنی فرعی بودن و تعیین کننده نبودن است.

۲۲۱۰

سنگ سخنگو

امسال تنها آرزوم اینه هممون در کنار هم اونقدر شاد باشیم که صدای قهقه هامون کل دنیا رو پر کنه

سگ سخن جو

 

 حتی سعدی ۷۰۰ سال قبل از عنگلاب اسلامی می دانست
که
شادی محض وجود ندارد
هیچ چیز محض وجود ندارد.
همه چیز با ضد خود دست به گریبان است:
گل و خار
گنج و مار
جنگ و صلح
شادی و غم
زن و نر
پروتون و الکترون


۲۲۱۱

سنگ سخنگو

سلام 

سرفه،

صاف کردن صدا 

دلم براتون خیلی تنگ شده بود
استرس 

منو یادتون هست؟

سگ سخن جو

 «سلام
 سرفه، صاف کردن صدا
دلم براتون خیلی تنگ شده بود»
شاهکار است.
خیلی زیبا ست.
تو می توانی نویسنده بی نظیری گردی.

«منو یادتون هست؟»
غلط است.
منو به یاد می آورید؟
من در یادتان هستم؟

۲۲۱۲

سنگ سخنگو

بیایین از اسم های مورد علاقه مون حرف بزنیم

سگ سخن جو

 اسم ها و عکس ها
تعیین کننده نیستند
ایسم ها و اصل ها و اندیشه ها
تعیین کننده اند
برای اینکه اسمها و عکسها
سوبژکتیو
مانی پولاتیو
تقلبی
و
قلابی اند
مثلا اسم قاتل جاهلی را می توان هادی غفار گذاشت که هر شنونده ای را به دهشت اندازد.

دهشت به وحشت سرسته به حیرات اطلاق می شود.

۲۲۱۳

سنگ سخنگو

نفرت کاشتیم چی درو کردیم؟ به خودم دارم می‌گم. اصلاًدارم خودم رو نصیحت می‌کنم. توئیتر خیلی بدآموزی‌ها داشت. اینجا پر قدرت و پر فشار همه رو کوبیدیم. همه رو. نه حرف و عقیده ای رو. به آدما مثل یک تروریست حمله کردیم خوشحالم بودیم. خودم کی هستم؟خودم با ثروت و قدرت کجای کارم؟

سگ سخن جو

 کی؟
کجا؟
کی حرف و عقیده ای بیان کرده است تا بکوبند و یا بنوازند؟
خلایق عکسی مانی پولاتیو از خود منتشر میکنند با بزک و دوزک و ژست و ادا و اطوار
و یک میلیون نفر برایشان هورا می کشند.
پرسش های کودکانه طرح میکنند و اینتراکشن می نامند.
هی می پرسند:
گمم کردید؟
اینگنورم می کنید؟

۲۲۱۴

سنگ سخنگو

این جو نقد از سلبریتی و هر آدم مشهور و هر روزنامه نگار و فعال سیاسی و زندان سیاسی رو می‌گم

سگ سخن جو

 ممنون.
باید دلیل این «مخالفت» با اعضای طبقات حاکمه عیاش و خوشگدران را پیدا کرد.
کسانی که اینجا هستند
عمدتا
به اقشار بینابینی تعلق دارند:
به بالایی ها حسرت می خورند
و
به
پایینی ها نفرت می ورزند

ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر