۱۳۹۹ دی ۱۰, چهارشنبه

کلنجار سنگ سخنگویی با سگ سخن جویی (۲۶۰)

  Bild

 

میم حجری

 

۲۶۱۶

سنگ سخنگو

 بعضی وقتا تنها لطفی به کسی که دوستت داره میتونی بکنی اینه که کاری کنی دیگه دوستت نداشته باشه

سگ سخن جو

 

عشق و نفرت
دلبخواهی نیستند.
دل
خودش
با پای خودش
از دست صاحبدلی میرود.

۲۶۱۷

سنگ سخنگو

این سخن تو بدان معنی است که در جمکران کسی اصلا نمی داند که عشق و نفرت چیست.
خیال می کنند که عشق و نفرت پیراهن اند که عوضشان کنی.
این نشانه فرو رفتن طویله در تزویر و تظاهر و تقیه و ریا ست.
همه در صدد فریب همدیگرند


۲۶۱۸

سنگ سخنگو

گویی مرا برای وداع آفریده اند

با بال های خسته ی در خون نشسته شان
قوهای سرزمین من اینک پریده اند
در این جزیره ی لجنِ خاطرات و شعر
یک ذره سبز؛نقطه ی آبی ندیده اند

این واژه ها که ملتهب و گرم خواهشند
آری به خاطر تو به اینجا رسیده اند
این واژه ها برای رسیدن به یک غزل
فرسنگ ها درون من امشب دویده اند

سلول های عاشق این شاعر جوان
که بستری برای تن زخمی تو بود
مردند؛بس که چشم براه تو بوده اند
اینک به کرکسان تعفن رسیده اند

وقتی پرید در افقت مرغ عمر من
تا با نوازش لب تو آشنا شود
چرخید دور شهر تو چرخید و دید که
نه؛دور آسمان تو را خط کشیده اند

من باید از تو کوچ کنم این حقیقتی ست
اما بگو امانت خود را کجا برم
گویی که قلب های همه عاشقان قرن
در سینه ی خزان زده ی من تپیده اند

حتی اگر که بعد تو عاشق شوم بدان
من می رسم به روح تو در جسم دیگری
از روح شب دچار من آخر گذشته اند
دستان تو که قاصدکان سپیده اند

من فکر می کنم به تو خواهم رسید تا
یک دست جام باده و یک دست زلف یار (۱)
اما تکان دست تو و جاده پیش رو
گویی مرا برای وداع آفریده اند(۲)

سگ سخن جو

 

 
 این شعر نصرت رحمانی را تحلیل خواهیم کرد.
نصرت رحمانی شاعر یأس، بدبینی و نومیدی (نیهلیسم و پسیمیسم) است.
نصرت رحمانی
مثل صادق هدایت
البته در قلمرو شعر است.
شاعر خوبی است.
شعرش قوی و غنی است.
جهان بینی اش و سمتگیری طبقاتی اش
اما
ضد انقلابی
و
ارتجاعی است


۲۶۱۹

سنگ سخنگو

غمگین ترین موزیک پلی لیستتون چیه؟

سگ سخن جو

 

ما موزیک ماتم و مصیبت گوش نمی دهیم.
ما موزیکی می شنویم که مددرسان فعالیت فکری ما شود.
ما مرضیه و دلکش و الهه و مهستی و حمیرا و گلپا و ایرج و قوامی می شنویم

۲۶۲۰

سنگ سخنگو

چرا وقتی بهتون میگم بکیرم بلاکم میکنید؟

سگ سخن جو

 

شاید
دوستانت نمی خواهند
که
زنان و مادران بی اعتنا به عفت کلام باشند
و
مثل نران لات و لاشخور حرف بزنند


۲۶۲۱

سنگ سخنگو

ما این حرف تو را کجا گفته ایم؟
جمله مورد نظرتان را ذکر کنید بعد هارت و پورت کنید
ضمنا مثل لات ها با ما حرف نزنید
واژه های کافدارتان ا برای امثال خودتان پس انداز کنید
مسواک را افراد متمدن و با فرهنگ به دهن می برند نه به ماتحت



۲۶۲۲

سنگ سخنگو

منظور از خوردن هر گوه انتخاب راه درستی که هر کس پیش روی خودش میبینه زنان میتونن شبیه مردان حرف بزنن مردانم شبیه زنان و این حقیقتا به هیچکس مربوط نیس پیشنهاد من به شما اینه که دیگه کاری نکنین که جاکشان کسی به سرتون بریزن و دیگه هم به خودتون اجازه ندین کسی رو لاشخور خطاب کنین

سگ سخن جو

 

تو اگر از یک میلیون نفر یک نفر پیدا کردی که گه خوردن را به معنی رفتن به راه راست معنی کند
ما هم مثل شما حرف میزنیم.


برابری زنان با نران که به معنی کپیه کردن اخلاق نران نیست.
البته خود دانی.
ببخشید که ابراز نظر کردیم
نیت بدی نداشتیم.
به راه راست تان بروید
ببینیم عاقبت کار چی میشه


۲۶۲۳

سنگ سخنگو

ولی من اگه بمیرم هیچکی تو توییتر نمیفهمه.

سگ سخن جو

 

ما را چه می شود
ای دوست؟
چرا همه تان
دم از مرگ و خودکشی و پوچی و یأس و نومیدی و غیره می زنید؟
مردن که هنر نیست.
هنر نجات از مهلکه مرگ
و
دفاع از زندگی
و رسیدن به آزادگی است.
بالاتر از زندگی
نعمتی وجود ندارد.



۲۶۲۴

سنگ سخنگو

چرا یهو غم عالم میریزه تو دلمون
 

سگ سخن جو

 

واقعا؟
غم تان مشخصا چیست؟
ما که بی همه چیز و بی همه کسیم
و
به استخوانی خرسندیم
غمی نداریم.
غم شما چیست؟



۲۶۲۵

سنگ سخنگو

یه بار با هم وقت گذروندیم حالا مدت هاست اون یه بارو زندگی میکنم

سگ سخن جو

 

منظورت مشخصا چیست؟
اگر منظورت احیای خاطرات قدیم و دلخوش داشتن بدان است،
اینکه بد نیست.
هنر انسان اندیشنده همین است:
یک روز زیستن و با خاطرات آن یک روز
یک عمر
زندان کشیدن


۲۶۲۶

سنگ سخنگو

جدی چرا نمیزارن بریم قطب جنوب؟ همه چی زیر سر خودشونه خارکصده ها

سگ سخن جو

 

چرا به زنان
به خواهرشان
فحش میدهی
سپید دندان؟
این نوعی زن ستیزی توسط زنان جمکران نیست؟
دلیلش چیست؟
تقلید از نران است؟
چرا به پدر و برادرشان دشنام نمی دهی؟
پدر ج. کش که بدتر از خار ک. نیست.


۲۶۲۷

سنگ سخنگو

امروز داشتم با رفیقم تلفنی صحبت میکردم بین حرف زدنمون فهمیدم با سگش "سکس" میکنه بهش گفتم اُسکول این سگ چی داره که پسرا ندارن گفت "وفا" داره، بعد سکس ولم نمیکنه بره!! چیکار کردید با دخترای مردم

سگ سخن جو

 

این تنوعات
اولا
خاص زنان جمکران نیست.
همه جای طوایل طبقاتی همین چیزها رواج دارند و فیلم های پورنو در همه زمینه ها منتشر شده است.
ثانیا ربطی به نران ندارد.
خود نران هم از این تنوعات دارند.
ثالثا
سگ وفا ندارد.
سگ به مولکول های بویناک صاحب سگ معتاد است.

ادامه دارد.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر